וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,700 דירות חדשות: תוכנית מתאר חדשה ליישוב צור הדסה

1.4.2018 / 12:23

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את התוכנית עבור היישוב שליד ירושלים, אשר צפויה לאחד בין חלקיו הנחצים כיום על ידי כביש 375 - ולתת מענה לאוכלוסייה של כ-20 אלף תושבים

מערכת וואלה!

(בווידאו: דוח ארגון ה-OECD על מצב התשתיות, הנדל"ן והחינוך בישראל)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים שבמנהל התכנון אישרה היום (ראשון) תוכנית מתאר כוללנית ליישוב צור הדסה שליד ירושלים. מדובר ביישוב קהילתי במועצה האזורית מטה יהודה, אשר נוסד בשנת 1960 וממוקם מדרום לכביש האזורי 375.

התוכנית כוללת בסך הכול 5,700 יחידות דיור ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-20 אלף תושבים, וזאת בהתאם ליעד המקסימלי של היישוב על פי תמ"א 35 (תוכנית המתאר הארצית). היישוב צור הדסה כולל היום כ-4,000 יחידות דיור מאושרות ומונה כ-9,000 תושבים. כמו כן, קיימות כ-1,450 יחידות דיור מאושרות שטרם מומשו מעברו הצפוני של כביש 375.

התוכנית החדשה מציעה מסגרת תכנונית המחברת ומאחדת את שטח היישוב הבנוי היום עם השטח מצפון לכביש 375, בו יש כבר תוכניות מאושרות. במסגרתה יוקם במעטפת היישוב כביש שיחבר בין כל חלקיו משני צדי הכביש ויאפשר מעבר לכלי רכב והולכי רגל. עוד מציעה התוכנית הקמת מתחם עסקים המשלב שטחי תעסוקה, מבני ציבור ומגורים שיוקמו לאורך הכביש.

פרויקט קוטלר עדיקא, צור הדסה. אפריל 2016. נועם מושקוביץ
מתרחב. היישוב צור הדסה/נועם מושקוביץ

"שימור של ערכי נוף, אקולוגיה וארכיאולוגיה"

צור הדסה מוגדר כמרכז שירותים אזורי במועצה האזורית מטה יהודה, ולפיכך התוכנית נותנת מענה לתושבי יישובי הסביבה הנסמכים עליו, ומציעה הקמת בתי ספר, מרכז אזורי (כולל מרכז יום לקשיש), ספריה, מרכזי נוער, מרכזי בריאות, בתי כנסת, גני ילדים ומעונות, מגרשי ומתקני ספורט, פארקים וגינות.

במנהל התכנון מציינים כי "התכנון כולו נעשה תוך התייחסות לשימור ערכי נוף, אקולוגיה וארכיאולוגיה, וזאת לאור מיקומו של היישוב. היא כוללת הנחיות כדי למנוע ולצמצם זרימת מי נגר (מים שזורמים על פני הקרקע) מהבנייה החדשה והטמעת הנחיות להשהיית מי נגר, כך שנספח הניקוז יהיה מחייב. כמו כן, במסגרת התוכנית יעשה סקר הידרו-גיאולוגי שיבחן את ההיבטים הסביבתיים".

לדברי מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, "התוכנית מייצרת חזון ליישוב ועושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על השטחים הפתוחים. היא מחזקת אותו כמוקד מרכזי בתוך המרחב הכפרי של מטה יהודה". התוכנית הינה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי אדריכלית רננה ירדני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully