וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון שקל לחדר: בדקנו כמה עולה לגור ברחוב יהודה הלוי - בכל הארץ

9.4.2018 / 8:00

בין אם מחירי הדיור ממשיכים לטפס או הצליחו להגיע למגמה של בלימה, השוני במחירי הדירות ברחבי הארץ הוא מאוד גדול. מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2 בדק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב אחד חוצה ערים - יהודה הלוי. כמה עולה נכס ברחוב על שם הפילוסוף?

עריכה: מיכאל ברגמן

(בווידאו: העלויות הנלוות בעת רכישת דירה)

במסגרת מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחוב אחד חוצה ערים - יהודה הלוי. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובחינוך ברחוב שהוקדש לזכרו של רבי יהודה בן שמואל הלוי, אותו משורר ופילוסוף בתור הזהב של יהדות ספרד, מגדולי הכותבים היהודיים בימי הביניים. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר?

דירה בתל אביב במחיר של יותר מ-4 דירות בבאר שבע

מהבדיקה עולה כי פערי המחירים ברחוב יהודה הלוי ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על המודעות למכירה המתפרסמות בלוח, מצביעה על כך שהמחירים ברחוב יהודה הלוי נעים בין 650 אלף שקל לדירת 3 חדרים בבאר שבע, ללא פחות מ-3 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה, מדובר בפער שמגיע לכ-80% במחירי הדירות.

מחירי הדיור ברחוב יהודה הלוי בעיר ללא הפסקה הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב חוצה את שכונות לב תל אביב ודרום רוטשילד המבוקשות, ולפי בדיקת יד2, מחיר דירת 2 חדרים באזור מתחיל ב-2.4 מיליון שקל. למי שמעוניין לשכור דירה באזור, כדאי שישים לב כי גם מחירים אלו גבוהים ביותר בהשוואה ליתר הערים שנבדקו, כאשר שכר דירה חודשי לדירת 1.5 חדרים מתחיל ב-3,200 שקל.

מי שעדיין מעוניין להתגורר במרכז הארץ, אך התקציב העומד לרשותו נמוך בהרבה, יכול לחפש דירה בראשון לציון, פתח תקווה ואפילו הרצליה. בהשוואה לתל אביב, מחיר דירת 3 חדרים ברחוב יהודה הלוי בראשון לציון או בפתח תקווה נמוך בשיעור של כ-60%. מי שמחפש דירה גדולה יותר ברחוב יהודה הלוי בערים אלו, יכול למצוא דירות 4 חדרים שעולה החל מ-1.4 מיליון שקל בפתח תקווה והחל מ-2.1 מיליון שקל בהרצליה.

עוד באותו נושא

בדקנו כמה עולה לגור ברחוב סוקולוב - בכל הארץ

לכתבה המלאה
אינפו רחוב יהודה הלוי בתל אביב. אורנה פרי,
רחוב יהודה הלוי בתל אביב/אורנה פרי
מחיר דירת 2 חדרים ברחוב יהודה הלוי בבירת הנגב מתחיל ב-530 אלף שקל, דירת 3 חדרים ב-650 אלף שקל ודירת 4 חדרים ב-810 אלף שקל. מחירי השכירות באזור מתחילים ב-2,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים

בבחינת מחירי השכירות בערי מרכז הארץ, ניתן למצוא דירות להשכרה ברחוב יהודה הלוי החל מ- 2,700 שקל בחודש לדירת 2 חדרים בראשון לציון והחל מ- 2,600 שקל בחודש לדירת 2 חדרים בפתח תקווה. ביהוד דירות 4 חדרים ברחוב יהודה הלוי מוצעות להשכרה החל מ- 4,000 שקל בחודש ובהרצליה דירות 5 חדרים החל מ-6,500 שקל בחודש.

בדרום הארץ, רחוב יהודה הלוי בבאר שבע עובר בשכונות ד' וב', הסמוכות לאוניברסיטת בן גוריון, ונחשבות מבוקשות בקרב סטודנטים. בשל מבני הרכבת הרבים, האזור מיועד לעבור התחדשות עירונית בשנים הבאות. למרות הפוטנציאל, מחירי הדיור באזור נמוכים משמעותית בהשוואה לאלו במרכז הארץ. מחיר דירת 2 חדרים ברחוב יהודה הלוי בבירת הנגב מתחיל ב-530 אלף שקל, דירת 3 חדרים ב-650 אלף שקל ודירת 4 חדרים ב-810 אלף שקל. מחירי השכירות באזור מתחילים ב-2,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים.

גם באשקלון המחירים ברחוב יהודה הלוי נמוכים משמעותית מאשר במרכז. דירת 2 חדרים עולה החל מ-570 אלף שקל ודירת 3 חדרים החל מ-700 אלף שקל. מחירי השכירות באזור מתחילים ב-2,500 שקל בחודש לדירת 3 חדרים. באשדוד המחירים גבוהים יותר: ברחוב יהודה הלוי שבשכונת רובע ה', דירת 4 חדרים עולה כ-1.56 מיליון שקל. במחיר זה ניתן לרכוש כמעט 2 דירות ברחוב יהודה הלוי בבאר שבע.

אינפו רחוב יהודה הלוי בראשון לציון. אורנה פרי,
רחוב יהודה הלוי בראשון לציון/אורנה פרי

רוצים דירה קטנה? תעברו לאשדוד

למי שמבקש לרכוש דירה ברחוב יהודה הלוי ברחבי הארץ כדאי שישים לב כי בנתניה, יהוד וראשון לציון שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם הוא מהגבוהים שנרשמו. בנתניה, כ-73% מתגוררים ברחוב יהודה הלוי בדירה בעלותם; ביהוד מדובר בשיעור של 71%; ובראשון לציון ב-63%. בהתאם, שיעור התושבים המתגוררים בשכירות באזורים אלו נמוך. כך למשל, 27% בלבד מהתושבים ברחוב יהודה הלוי בנתניה מתגוררים באזור בשכירות, 26% ביהוד ו-33% בראשון לציון.

מי שמבקש להתגורר ביהודה הלוי בדירה קטנה, בת חדר או 2 חדרים, מומלץ שיתמקד באשדוד. מנתוני מדד הנדל"ן עולה כי 28% מהדירות באזור יהודה הלוי באשדוד הן דירות בנות חדר אחד. מי שרוצה דירה קטנה במרכז הארץ, תל אביב היא התשובה עבורו.

10% מהדירות באזור יהודה הלוי בעיר ללא הפסקה הן דירות בנות חדר ו-35% מהדירות הן בנות 2 חדרים. לשם השוואה, שיעור הדירות הקטנות ברחוב יהודה הלוי בערי מרכז אחרות כמו יהוד, ראשון לציון ונתניה לא עולה על 5%. בנתניה רק 1% בלבד מהדירות באזור רחוב יהודה הלוי הן דירות חדר ו-3% הן דירות 2 חדרים.

לעומת זאת, יש סיכוי גבוה יתור למצוא דירות 3 חדרים ברחוב יהודה הלוי בנתניה, ראשון לציון ואשקלון - כאשר כל אחת מהן חוצה את רף ה-50%. גם באזור רחוב יהודה הלוי בהרצליה ובפתח תקווה שיעור הדירות בנות 3 חדרים הוא יחסית גבוה, ועומד על 47% בהרצליה ועל 39% בפתח תקווה.

לגבי דירות גדולות יותר בנות 4 חדרים, כדאי להתמקד ביהודה הלוי ביהוד או בבאר שבע - שרושמות שיעור של כ-55% בקרב הדירות מסוג זה. מי שמחפש דירות 5 חדרים ויותר כדאי שיתמקד באשדוד ופחות באשקלון: אשדוד מובילה עם שיעור של 30% בקרב הערים שנבדקו, בעוד שאשקלון סוגרת את הרשימה עם שיעור של 3% בלבד.

אינפו רחוב יהודה הלוי בבאר שבע. אורנה פרי,
רחוב יהודה הלוי בבאר שבע/אורנה פרי

הנאים השכנים בעיניך ברחוב יהודה הלוי?

ברחוב יהודה הלוי ביהוד, הממוקם במרכז העיר, כ-53% ממשקי הבית באזור הם עם ילדים, מתוכם 31% משפחות עם ילד אחד, 40% עם 2 ילדים ו-25% עם 3 ילדים

לרווקים המבקשים להתמסד מומלץ לחפש דירה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. מנתוני מדד הנדל"ן של וואלה! נדל"ן ואתר יד2 עולה כי 82% מהתושבים המתגוררים באזור הם רווקים.

גם ברחוב יהודה הלוי באשקלון המצב דומה: שיעור הרווקים באזור גבוה בהשוואה לערים האחרות שנבדקו ועומד על 63%. לעומת זאת, בנתניה, ראשון לציון, יהוד, הרצליה ופתח תקווה שיעור הנשואים ברחוב יהודה הלוי גבוה משיעור הרווקים ונע בממוצע בין 60% נשואים בנתניה ל-54% נשואים בראשון לציון.

ומה לגבי משפחות עם ילדים? ברחוב יהודה הלוי ביהוד, הממוקם במרכז העיר, כ-53% ממשקי הבית באזור הם עם ילדים, מתוכם 31% משפחות עם ילד אחד, 40% עם 2 ילדים ו-25% עם 3 ילדים. ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, 73% ממשקי הבית באזור הם ללא ילדים (עד גיל 17). שיעור גבוה של משקי בית ללא ילדים נרשם גם ברחוב יהודה הלוי בפתח תקווה, בראשון לציון ובבאר שבע.

מבחינת התפלגות הגילאים, בני 20-44 מהווים שיעור של כ-45% ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, לעומת 20% בגילאים 45-64. ביהוד ובאשדוד שיעור הילדים ובני הנוער הוא בין הגבוהים שנרשמו. כך, ברחוב יהודה הלוי באשדוד, 35% מהתושבים באזור הם בני 0-19 וביהוד מדובר על שיעור של 30%.

אינפו רחוב יהודה הלוי בנתניה. אורנה פרי,
רחוב יהודה הלוי בנתניה/אורנה פרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully