וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פער של 80%: בדקנו כמה עולה לגור ברחוב סוקולוב - בכל הארץ

26.2.2018 / 7:50

בין אם מחירי הדיור ממשיכים לטפס או הצליחו להגיע למגמה של בלימה - השוני במחירי הדירות ברחבי הארץ הוא מאוד גדול. מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2 בדק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב אחד חוצה ערים - סוקולוב. כמה עולה נכס ברחוב על שם המנהיג הציוני?

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: טיפים במהדורה המרכזית לשוכרי הדירות)

מדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שפורסם בשבועות האחרונים, הציגה ירידה בחודשים נובמבר-דצמבר 2017 בשיעור של 0.7% במחירים. אבל השוני במחירי הדירות ברחבי הארץ הוא גדול, ובחלק מהערים דווקא נרשמה עלייה, לפי בדיקה שערך יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר.

במסגרת המדד של וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחוב אחד חוצה ערים - סוקולוב. המטרה היא לבחון את השוני במחירים ברחוב שהוקדש לזכרו של נחום ט' סוקולוב, אותו מנהיג ציוני, מחלוצי העיתונות העברית. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר? השאלה היא באמת איפה בארץ.

רחוב סוקולוב תל אביב. google street view, צילום מסך
רחוב סוקולוב בתל אביב/צילום מסך, google street view

בין תל אביב לבאר שבע: הבדלים של קרוב ל-80%

רחוב סוקולוב בתל אביב ממקום בשכונת הצפון הישן בעיר. מחיר ממוצע של דירות יד שנייה המוצעות למכירה באזור זה עומד על כ-2.47 מיליון שקל לדירות 2 חדרים; ועל כ-3.13 מיליון שקל לדירות 3 חדרים. מי שלא יכול להרשות לעצמו לרכוש דירה בשל המחירים הגבוהים, יכול לשכור: לפי לוח יד2, שכר הדירה ברחוב סוקולוב בעיר ללא הפסקה נע החל מ-3,900 שקל בחודש לדירת חדר ועד ל-6,200 לדירת 3 חדרים. כ-52% מהתושבים בשכונה מתגוררים בשכירות.

בבני ברק, לעומת זאת, פחות נהוג לשכור דירה באזור רחוב סוקולוב הממוקם במרכז העיר. מהנתונים עולה כי כ-25% בלבד מהתושבים מתגוררים בשכירות ברחוב, לעומת 75% המתגוררים בבעלות. אשר למחירים, דירת 3 חדרים ברחוב סוקולוב בני ברק עולה כ-1.57 מיליון שקל; דירת 4 חדרים עולה כ-2.08 מיליון שקל; ודירת 5 חדרים עולה כ-2.17 מיליון שקל. אם בכל זאת תתעקשו לשכור דירה באזור, דירות להשכרה עולות החל מ-2,500 שקל לחודש עבור דירות בנות 2 חדרים.

בדרום הארץ, רחוב סוקולוב בבאר שבע ממוקם בשכונה א' שבמרכז העיר, הקרובה לקניון הנגב ולמשרדי הממשלה. גם כאן הסיכוי שתוכלו לשכור דירה נמוך יחסית, שכן 62% מהתושבים באזור מתגוררים בדירה בבעלותם. אולי הסיבה לכך נעוצה במחירים הנמוכים באזור. על פי הבדיקה, באר שבע היא העיר שבה נרשמו המחירים הנמוכים ביותר ברחוב סוקולוב בערים השונות שנבחנו. מחיר דירת 3 חדרים באזור עומד על כ-714 אלף שקל בממוצע, ומחיר דירת 4 חדרים עומד על כ-890 אלף שקל.

רחוב סוקולוב יד 2. google street view,
מצב הנדל"ן ברחוב סוקולוב בתל אביב ובבת ים/google street view

בהשוואה למחירי הדירות ברחוב סוקולוב בתל אביב, מחיר דירות 3 חדרים בסוקולוב בבאר שבע נמוך בשיעור של 77% מאלו שבעיר ללא הפסקה. נתון כמעט דומה נרשם גם בהשוואה למחירי הדירות ברחוב סוקולוב ברמת השרון. לפי המדד של וואלה! נדל"ן ואתר יד2, דירת 3 חדרים ברחוב סוקולוב ברמת השרון עולה בממוצע כ-2.1 מיליון שקל; דירת 4 חדרים עולה בממוצע כ-2.55 מיליון שקל; ודירת 5 חדרים עולה בממוצע כ-3.48 מיליון שקל. בהשוואה לבאר שבע, דירת 3 חדרים בבירת הנגב זולה בשיעור של כ-66% מאלו שברמת השרון.

גם כאשר מדובר בשכירות, הפערים נשארים גבוהים. כך, למשל, שכר דירה ממוצע עבור דירת 4 חדרים ברחוב סוקולוב בבאר שבע עומד על 1,500 שקל - סכום הנמוך בשיעור של כ-60% מגובה השכירות עבור דירת חדר בתל אביב ברחוב בעל אותו השם.

רחוב סוקולוב יד 2. יד 2,
מצב הנדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה וברמת השרון/יד 2

הנאים השכנים שלכם ברחוב סוקולוב?

אבל לא רק באר שבע ובני ברק מציגות מחירי דיור נמוכים. רחוב סוקולוב בבת ים ממוקם במרכז העיר, והמחירים בו מתחילים ב-1.36 מיליון שקל עבור דירת 3 חדרים. דמי השכירות מתחילים ב-3,700 שקל בחודש לדירות 2.5 חדרים. בחלוקה בין שכירות לבעלות באזור, מהנתונים עולה כי 52% מהתושבים מתגוררים בדירות בבעלותם והיתר בשכירות.

בחולון ממוקם רחוב סוקולוב בשכונת אגרובנק, שם ניתן למצוא דירה למכירה מיד שנייה במחיר התחלתי של כ-1.39 מיליון שקל לנכסים בני 3 חדרים. דירות 4 חדרים עולות החל מ-1.7 מיליון שקל; ודירות 5 חדרים עולות כבר כ-2.36 מיליון שקל בממוצע. אשר למחירי השכירות, ברחוב סוקולוב בחולון ניתן לשכור דירת 2 חדרים תמורת כ-2,500 שקל בחודש.

האוכלוסייה המתגוררת ברחוב סוקולוב בתל אביב היא בעיקר אוכלוסייה בוגרת: כ-45% מהתושבים הם בגילאי 30 עד 64. ילדים כמעט ולא מתגוררים ברחוב זה בתל אביב, שכן שיעור של כ-78% ממשקי הבית הם ללא ילדים. מתוך משקי הבית עם ילדים, כ-42% עם ילד אחד בלבד. נתונים דומים ניתן לראות גם ברחוב סוקולוב בחולון, בהרצליה ובבת ים. בחולון, שיעור משקי הבית ללא ילדים עומד על 72%; בהרצליה על 67%; בבאר שבע על 64%; ובבת ים על 75%.

רחוב סוקולוב יד 2. google street view,
מצב הנדל"ן ברחוב סוקולוב בנתניה ובבאר שבע/google street view

באופן טבעי, בבני ברק המצב שונה: כ-50% מהאוכלוסייה ברחוב סוקולוב בעיר היא צעירה מתחת לגיל 19, כאשר כ-63% הם משקי בית עם ילדים, מתוכם כ-33% עם 5 ילדים ויותר. ברחוב סוקולוב בנתניה, הממוקם בשכונת פרדס הגדוד, שיעור הילדים אף גבוה מזה שבבני ברק. כ-73% הם משקי בית עם ילדים, מתוכם כ-31% עם 5 ילדים ויותר.

על פי המדד, רחוב סוקולוב בעיר ללא הפסקה כולל לא פחות מ-64% תושבים רווקים. לשם השוואה, בבני ברק, שיעור הרווקים ברחוב סוקולוב עומד על 29% בלבד. בבאר שבע, מספר הרווקים חוזר לטפס עם נתון של יותר מ-50%. ברחוב סוקולוב בחולון, כ-57% מהתושבים נשואים, כך גם בהרצליה עם שיעור של כ-53%. ברמת השרון מחצית מהתושבים רווקים, כמו גם ברחוב סוקולוב בבת ים ובנתניה.

במדד נבדקה גם רמת ההכנסה של תושבי רחוב סוקולוב ברחבי הארץ. על פי הנתונים, ברמת השרון משתכרים תושבי הרחוב בממוצע בסכום של כ-15 אלף שקל בחודש. 51% מרוויחים עד פי 2 מהשכר הממוצע בממשק ו-23% מרוויחים אפילו פי 3. אחרי רמת השרון מדורגות תל אביב והרצליה, עם שכר ממוצע למשק בית באזור רחוב סוקולוב אצל כל אחת מהן עומד על 12 אלף שקל בחודש. ברחוב סוקולוב בחולון ובבאר שבע מדובר בשכר נמוך יותר, העומד על כ-9,000 שקל בחודש בממוצע; בבת ים על כ-8,000 שקל בחודש; ובבני ברק על כ-6,500 שקל בחודש בממוצע למשק בית.

רחוב סוקולוב יד 2. google street view,
מצב הנדל"ן ברחוב סוקולוב בבני ברק ובחולון/google street view

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully