וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קבלן רכש פנטהאוז מחברה בבעלותו - ושכח לדווח לרשות המסים

25.2.2018 / 12:00

רשות המסים הגישה בקשת מעצר נגד בעלי חברת בנייה, בחשד שהתחמק מדיווח על הכנסה של כ-3 מיליון שקל וכן מתשלום מס רכישה בסך 150 אלף שקל. הקבלן: "טעות אנוש"

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים הגיש בסוף השבוע האחרון בקשת מעצר נגד הקבלן והיזם דוד נחמני, בעל חברת בנייה, בחשד שרכש דירת פנטהאוז בפרויקט המנוהל במסגרת החברה שבבעלותו ומסר דיווח כוזב בגין שטח הדירה - וכתוצאה מכך גם בגין שווי הדירה. על פי הודעת רשות המסים, סך השטח עליו דיווח נחמני עמד על 100 מ"ר, בשווי של 3.08 מיליון שקל, כאשר בפועל במסגרת החקירה הסמויה התברר כי שטח הדירה עמד על 153 מ"ר; והעלות הראשונית שהוערכה על ידי שמאית מיסוי מקרקעין של רשות המסים עמדה על 5-6 מיליון שקל.

על פי החשד, התחמק נחמני מדיווח על הכנסה בסכום המוערך בסך של כ-3 מיליון שקל ומתשלום מס רכישה בגובה 150 אלף שקל. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חיותה כוחן-עומר, נעתרה לבקשת הרשות וקבעה, בין היתר, ערבות עצמית בסך של 400 אלף שקל וערבות צד ג' בסך של 200 אלף שקל וכן צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

ברשות המסים מתארים כי במהלך החקירה הגלויה, קשר עצמו החשוד לחשדות שעלו נגדו. כשנתבקש לתאר את הפנטהאוז שרכש השיב: "הפנטהאוז כלל 4 חדרים בשטח של 155 מ"ר ועוד מרפסת של 155 מ"ר בערך". כשנשאל מדוע שטח הדירה שנרשם הוא 100 מ"ר בלבד השיב: "אין לי מושג מאיפה המספר הזה צץ".

עוד נשאל מדוע בחוזה מכירת הפנטהאוז לא נעשתה התייחסות לשטח הדירה. ברשות מציינים כי תשובתו הייתה: "לאלוהים פתרונים, יש פה פספוס, מדובר בטעות אנוש".

פרויקט בנייה של מגדלים בעיר ירושלים. ShutterStock
בנייה בגוש דן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully