וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבשרת ציון: תוכנית מתאר חדשה תוסיף 5,000 דירות

28.2.2018 / 12:21

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לאשר את התוכנית, שתיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-42 אלף תושבים; מתוך כלל יחידות הדיור - כ-3,000 בהתחדשות עירונית

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מה חושבים הסטודנטים על שוק הדיור?)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים שבמנהל התכנון החליטה היום (רביעי) לאשר את תוכנית המתאר ליישוב מבשרת ציון. תוכנית המתאר מציעה מסגרת תכנונית המחברת ומאחדת את שני חלקי היישוב, שכיום ממוקם משני עבריו של כביש מספר 1, המחלק את היישוב לחלק צפוני ודרומי.

התוכנית כוללת תוספת של 5,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-42 אלף תושבים לשנים הבאות. כיום מונה אוכלוסיית היישוב כ-24 אלף תושבים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-3,000 ייבנו במסגרת תוכניות להתחדשות עירונית. תוספת המגורים ליישוב באה לידי ביטוי הן בשכונות חדשות והן בהתחדשות עירונית במרקמים הוותיקים.

בנוסף, התוכנית מציעה לפתח את ציר התנועה הראשי (שדרות הראל-החוצבים), שמהווה כיום עורק תחבורתי לרחוב עירוני ראשי פעיל לכל אורכו. במנהל התכנון מסבירים כי "התוכנית רואה חשיבות גדולה בציר זה, ובפוטנציאל הטמון בהפיכתו לשדרה עירונית פעילה ושוקקת שתשלב עירוב שימושים: מגורים, מבני ציבור, תעסוקה, מסחר, בילוי ובידור ועוד".

כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כ-60 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. לדברי מתכננת המחוז, שירה תלמי, "התוכנית מגדירה את הממשק בין הפיתוח לבין השמירה על השטחים בעלי הרגישות הסביבתית הגבוהה, וקובעת מתחמים עבור טבע עירוני".

מבשרת ציון מזג אוויר חורפי 24 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
מבשרת ציון/נועם מושקוביץ

קבוצת רכישה להקמת בנייני משרדים

בתוך כך, קבוצת סופרין וקבוצת וייס הודיעו השבוע כי יגבשו קבוצת רכישה להקמת בנייני משרדים בשטח של 30 אלף מ"ר על מגרש ברחוב החרש באזור התעסוקה נווה נאמן בהוד השרון. אזור התעסוקה משתרע על פני שטח של 296 דונם בקרבת קניון שרונים. על המגרש, עליו מתוכננים לקום 2 מגדלים בני 10 קומות, נמצא כיום מבנה ריק שבעבר שימש את בית האבות נווה השרון.

החברות חתמו על אופציה לרכישת המגרש, כאשר במסגרת ההסכם ניתנה לסופרין ווייס אופציה מידי הבעלים הפרטיים של הקרקע, לרכישת הזכויות בתמורה ל-60 מיליון שקל לתקופה של 9 חודשים. אומדן עלות הקמת הפרויקט מוערך ב-320 מיליון שקל. במסגרת קבוצת הרכישה, יוקם פרויקט MILESTONE שעל תכנונו הופקד משרד אדריכלים ברעלי לויצקי כסיף.

בתקופת האופציה יוצעו למצטרפים לקבוצה שטחי משרדים באמדן במחיר של החל מ-8,450 שקלים למ"ר. את הקבוצה מייצגים עוה"ד שי עדולם, אתי דולב וגפן אבקסיס ממשרד פישר בכר וול אוריון ושות'; ואת בעלי הקרקע ייצגו עו"ד אשר רבינוביץ' ועו"ד נטלי זייברט.

עסקת משרדים נוספת נרשמה בחיפה, לאחר שהחברות מנו סיטי ובמבוק נכסים בבעלות משה מנו השלימו עסקה לרכישת למעלה ממחצית מבניין משרדים במתחם קריית הממשלה. את המתחם מכרה חברת שפעת מים אחזקות בע"מ בהיקף שנאמד ב-90 מיליון שקל, ומטה החברה העולמי של מנו ספנות צפוי לעבור למגדל החדש לאחר השלמתו. שאר שטחי המסחר במגדל מוצעים לשכירות.

במקביל, חברות מדור בכרך והשקעות בכרך חתמו על עסקת קומבינציה לבניית פרויקט דיור מוגן על שטח של 12 דונם בחוף הים בראשון לציון. העסקה בוצעה מול חברת כפר אבות בים, בשליטת יהושוע שפונדר, שתבנה את בית הדיור המוגן. את בעלי הקרקע ייצגו עוה"ד שמואל שוב והילה לביא ממשרד שוב ושות' ואת כפר אבות בים ייצגו עוה"ד ליאור לנדאו ודרור שרמן.

כפר אבות בים מתכננת להקים במקום פרויקט הכולל 300 יחידות דיור ב-12 קומות, וזאת בדומה לפרויקטים אחרים שלה כמו פרוטיאה בהר ופרוטיאה בכפר. בנוסף יבנה שטח מסחרי. בהתאם להסכם הקומבינציה, תשלם כפר אבות בים לבעלות הקרקע 49.5 מיליון שקל, ובנוסף יקבלו בעלות הקרקע 30% מיחידות הדיור שייבנו, וכן את השטח המסחרי שיבנה בפרויקט בהיקף של 2,250 מ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully