וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא האחות הקטנה: תוספת של 13 אלף דירות לקריית ים

27.2.2018 / 7:30

הוועדה המחוזית הפקידה תוכנית מתאר לעיר, שתיתן מענה לאוכלוסייה של קרוב ל-60 אלף תושבים. בתוכנית: התחדשות עירונית, חיזוק מרכז העיר והפיכתה ל"עיר החוף" של הקריות

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: סיכום שנת 2017 בענף הנדל"ן)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה שבמנהל התכנון הפקידה בשבוע החולף להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר הכוללנית לקריית ים. התוכנית מוסיפה כ-13 אלף יחידות דיור חדשות לעיר, ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-58 אלף תושבים עד לשנת 2035. כיום מתגוררים בעיר כ- 39,300 תושבים. כמו כן, התוכנית כוללת כ-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים לתיירות.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן הסבירו במנהל התכנון כי תוכנית המתאר תחליף את הקודמת משנת 1966, כאשר הנוכחית תהווה את התשתית התכנונית ואת הבסיס לפיתוח היישוב לטווח הארוך. אחת המטרות המרכזיות היא לנסות ולהפוך את קריית ים "עיר החוף של הקריות" באמצעות פיתוח חוף הים.

עוד כוללת התוכנית התחדשות עירונית במרקם הבנוי של העיר, חיזוק הבסיס הכלכלי על ידי הוספת שטחי תעסוקה, וכן יצירת שטחים ציבוריים שישלבו מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. אלה יחברו בין המרקם הבנוי של העיר במזרח לרצועת החוף במערב.

בית ספר אורים בקריית ים. Google Earth
תהפוך להיות "עיר החוף" של הקריות? קריית ים/Google Earth

התושבים יוכלו להגיש התנגדויות בשבועיים הקרובים

"התוכנית שמה דגש משמעותי על פיתוח רצועת חוף הים כעתודה לפיתוח בהיבט של תיירות, תרבות ונופש, הן ברמה המקומית והם ברמה המחוזית; ומדגישה את הנכס החשוב שיש שהוא רצועת חוף ארוכה ומשמעותית"

בנוסף, התוכנית שמה דגש על חיזוק מרכז העיר הקיים, על ידי חיבורו לרצועת החוף ללא הפרעת תנועת כלי רכב; וכן הקמת פארק עירוני בשילוב מגדלים, לצד חיזוק שדרות עירוניות ראשיות המובילות לים. עוד היא כוללת יצירת חיבורים חדשים לקריות שבמזרח, תוך ניצול הקרקע והתחשבות במגבלות הבנייה של רשות התעופה האזרחית ושל מפעל רפא"ל.

לדברי מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד, "התוכנית מעודדת מעבר של אוכלוסייה צעירה לעיר על ידי התחדשות עירונית באופנים שונים: תמ"א 38, עיבוי המרקם הבנוי ופינוי בינוי. בנוסף, התוכנית שמה דגש משמעותי על פיתוח רצועת חוף הים כעתודה לפיתוח בהיבט של תיירות, תרבות ונופש, הן ברמה המקומית והם ברמה המחוזית; ומדגישה את הנכס החשוב שיש שהוא רצועת חוף ארוכה ומשמעותית".

תוכנית המתאר החדשה, שהוכנה ביוזמת מנהל התכנון, הוועדה המחוזית ועיריית קרית ים, נערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלים ותועמד לעיון הציבור, כדי שהתושבים יוכלו להגיש התנגדויות בחודשיים הקרובים. לאחר תקופה זו תובא התוכנית לדיון למתן תוקף - כדי להוציא אותה לפועל ולספק היתרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully