וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת מקרקעי ישראל אישרה הקלות למשפרי דיור בתוכנית מחיר למשתכן

27.2.2018 / 16:00

במסגרת החלטת "מחיר למשתפר" הוחלט כי משפרי דיור יוכלו להתחרות בשלב הראשון בהגרלה על דירות גג וגן - שאינן מתאימות לשיווק במסגרת תוכנית הדיור המוזל לחסרי דיור

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור באתרי בנייה של תוכנית מחיר למשתכן)

מועצת מקרקעי ישראל, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישרה אמש (שני) מספר החלטות בשוק הדיור, שחלקן יקלו על זכאי תוכנית למשתכן. במסגרת החלטה המכונה "מחיר למשתפר", אושר כי יחידות דיור אשר אינן עומדות בקריטריונים המתאימים לשיווקן במסגרת תוכנית הדיור המוזל, ישווקו למשפרי דיור (מי שיש דירה בבעלותו והוא מעוניין למכור אותה לטובת נכס גדול יותר) כבר בסבב הגרלה ראשון.

נזכיר כי במסגרת התוכנית היו זכאים רק חסרי דיור, ובשלב מסוים הוחלט לשלב גם משפרי דיור לפרויקטים כדי ליצור היתכנות כלכלית, וזאת רק לאחר שהזכאים ימצו את זכייתם. כעת הוחלט כי כבר בסבב הראשון של ההגרלה יוכלו משפרי הדיור להשתתף - כאשר מדובר בכ-3,000 דירות שאינן נכנסות תחת ההגדרה של "בנייה רוויה" כהגדרתה בהחלטת המועצה (דירות גן/גג בבנייני בוטיק בני 3-5 דירות).

פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון. אבי כהן
מחיר למשתכן/אבי כהן

כמו כן, המועצה האריכה תוקף של החלטה המאפשרת הטבה בהקמת בתים צמודי קרקע בבנייה עצמית באזורי עדיפות לאומית עד סוף 2019. ההחלטה קובעת כי מחוסרי דיור שירכשו מגרשים לבנייה עצמית במכרזי הרשמה והגרלה, ישלמו רק 21% מעלות הקרקע באזור עדיפות לאומית א' ו-41% באזור עדיפות לאומית ב' - במקום 31% ו-51% בהתאמה. ביישובי קו עימות בצפון, ברמת הגולן וביישובי עוטף עזה, ישנו פטור מלא מתשלום עבור הקרקע.

החלטה נוספת שאישרה מועצת מקרקעי ישראל נוגעת לקרקע של מתקני כליאה. על פי ההחלטה, עלות הקרקע תופחת בשני שליש כדי לסייע לשירות בתי הסוהר להגדיל את שטחי בתי הכלא בישראל. זאת לאחר שבית המשפט העליון קבע כי שטח המחייה הממוצע המוקצה לכל אסיר ועצור, שעמד על כ-3 מ"ר לאדם, יגדל ל-4.5 מ"ר, כולל שירותים ומקלחת. במסגרת ההחלטה, אושר להפחית את שיעורי התשלום בגין הקצאת קרקע להקמת מתקני כליאה ל-36.4% מערך הקרקע (במקום שיעור של 100%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully