וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוני התיכון מבקשת לבטל זכייה במכרז מחיר למשתכן בקריית גת

11.4.2018 / 12:00

לטענת החברה, בעקבות המחלוקת שנוצרה בין רשות מקרקעי ישראל לרשות המקומית לגבי קידום הסכם הגג, כ-20 חודשים מאז הזכייה במכרז - מימוש הפרויקט לא נראה באופק

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור באתרי מחיר למשתכן)

חברת בוני התיכון ביצוע בע''מ, אשר זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית כ-264 יחידות דיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בעיר קריית גת ביולי 2016, הגישה היום (רביעי) תביעה נגד הרשות ועיריית קריית גת, בה עתרה לביטול ההסכמים שנחתמו עמה במסגרת המכרז.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין שמואל שוב, הילה לביא יתים וטל גליקסמן ממשרד שוב ושות'. בתביעה נכתב כי היא הוגשה "בגין התנהלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית קריית גת ואחריותן באי קידום הפרויקט".

מדובר במכרז במסגרת פרויקט מחיר למשתכן בשכונת כרמי גת בעיר הדרומית, בו זכתה החברה לבניית 264 יחידות דיור. על פי התביעה, "מאז הזכייה במכרז נקלעה החברה כבת ערובה למחלוקת בין רשות מקרקעי ישראל ועיריית קריית גת בקשר ליישומו של הסכם הגג שנחתם בין המדינה לבין עיריית קריית גת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם כרמי גת בקריית גת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החברה אינה יכולה לקדם התכנון, מימוש הפרויקט אינו נראה באופק"

הסכמי הגג שנחתמים בשנים האחרונות בין המדינה לרשויות המקומיות, במטרה להגדיל את היצע הדירות, מאפשרים הקמת שכונות חדשות בנות אלפי יחידות דיור, בתחום הרשות המקומית אתה נחתם ההסכם. במסגרת ההסכמים, מתחייבת המדינה להעמיד קדם מימון להקמת מבני ציבור, מוסדות חינוך, תשתיות וכו' - עוד טרם שיווק הפרויקט; ואילו הרשות המקומית מתחייבת להעניק היתרים ליזמים בתוך זמן קצר, תוך קציבת לוחות זמנים מוגדרים לביצוע הבנייה.

אולם בחברת בוני התיכון מסבירים כי בעקבות מחלוקת זו, נמנעה עיריית קריית גג לחתום על הסכם התשתיות המהווה תנאי הכרחי להתחלתו וקידומו של הפרויקט, אף בהתאם לתנאי המכרז. כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, מחלוקת זו אף הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון במסגרת בג''ץ שהגישה העירייה נגד רמ''י וכן תביעה שהגישה רמ''י כגד העירייה.

אלא שעל פי התביעה, למרות שניתן פסק דין של בית המשפט העליון עוד בנובמבר 2017, אשר הורה לעירייה לפתוח את הליכי התכנון בפני היזמים שזכו במכרזים, בפועל לא נעשה דבר. "עד כה בחלוף כ-20 חודשים ממועד הזכייה במכרז, לא התקדם דבר - והחברה אף אינה יכולה לקדם התכנון, כך מימוש הפרויקט כלל לא נראה באופק".

בחברה מציינים כי לאחרונה אף נערכו לגבי יחידות הדיור בהן זכתה הגרלה לזכאי מחיר למשתכן, אך בצל התנהלות הרשויות, עתידו של הפרויקט לוט בערפל.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "מאחר שהתביעה טרם הגיעה למשרדי רמ"י, נמנע מאיתנו להתייחס בצורה פרטנית לטענות החברה. יחד עם זאת, ניתן לומר כי מהות התביעה מצביעה על ניסיון החברה להיתלות על טענות לא מבוססות הנוגעות לפיתוח תשתיות במטרה לבטל את העסקה.

"למעשה, מבדיקתנו מול העירייה התברר כי העירייה חתמה על הסכמי תשתיות עם החברה עוד בחודש ינואר, אולם החברה מסרבת לקחת את ההסכמים החתומים. היחסים בין רשות מקרקעי ישראל לעירייה חזרו לתיקונם ושני הצדדים פועלים לקידום הפרויקט במלא המרץ. הופעל קבלן לביצוע התשתיות בשטח אשר עובד בפרויקט על פי הלו"ז שנקבע במכרז ובמטרה למסור את המגרשים לבניית היזמים במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully