וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ל-3 מגדלי משרדים, מלונאות ומגורים במתחם חסן ערפה יוצא לדרך

5.2.2018 / 7:30

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעורים שהוגשו נגד המכרז - שצפוי להפוך את מתחם המוסכים והחניונים לאזור מגדלים בני 50 קומות בדרום המרכז העירוני הראשי של העיר ללא הפסקה, ולשנות את פני משולש הרחובות המסגר, מנחם בגין ויצחק שדה

רחוב המסגר תל אביב. google street view, צילום מסך
המתחם ממוקם בין הרחובות המסגר, יצחק שדה ודרך בגין. מבט לרחוב יצחק שדה/צילום מסך, google street view

מכרז ענק על קרקע להקמת 3 מגדלי משרדים, מסחר, מלונאות ומגורים במתחם חסן ערפה באזור דרום תל אביב, אשר צפוי לשנות את פני משולש הרחובות המסגר, מנחם בגין ויצחק שדה, יוצא לדרך. לוואלה! נדל"ן נודע כי בסוף השבוע האחרון פרסמו כונסי הנכסים, המנהלים את הליכי המכירה של הקרקע במתחם, את המכרז - זאת לאחר שנדחו הערעורים על הליכי המכרז וכשל הניסיון להחלפת כונסי הנכסים.

מתחם חסן ערפה, הממוקם בדרום המע"ר (מרכז עירוני ראשי שנמשך עד אזור המגדלים של קבוצת עזריאלי) בעיר ללא הפסקה, משמש כיום כאזור מוסכים ומחסנים. הקרקע במתחם, בשטח כולל של כ-80 דונם, מחולקת בין כ-200 בעלים המבקשים למכור במשותף את הקרקע ששוויה מאות מיליוני שקלים. באזור מתוכננים לקום מגדלים בני כ-50 קומות, בשטח כולל של מאות אלפי מ"ר, ויזמים רבים לוטשים עיניהם לשטחים אלה.

מכירת הקרקע מרוכזת בידי כונסי נכסים המבקשים למכור אותם בתהליך מורכב, שיכלול בשלב ראשון מכרז על כל אחת מ-3 החלקות העומדות למכירה. בשלב השני יתקיים מכרז לקבלת הצעה על כלל השטח, ולאחר מכן השוואת ההצעות השונות. הצעת הכונסים זכתה לתמיכה באספות הבעלים של 3 החלקות.

ניסיון להחליף את כונסי הנכסים

ההחלטה של בית המשפט לאשר את פרסום המכרז הגיעה לאחר ששותפות אקרו ארט, העוסקת ביזמות בנייה, החלה במגעים לרכישת חלק מהשטח בטרם הוחלט סופית על עריכת המכרז - וערערה על ההחלטה לפרסמו. השותפות הצליחה לחתום עם חלק מבעלי הקרקעות על הסכמים לרכישה של 14.5% מאחת החלקות (חלקה מספר 57), והודיעה כי היא מנהלת מגעים לרכישת יתר החלקה בעסקת קומבינציה (מכירה תמורת שטחים בפרויקט שייבנה).

אלא שהמכרז, שאותו תכננו הכונסים ושאושר על ידי בית המשפט בהרצליה, עלול היה לטרוף את הקלפים מבחינתה - ולכן החלה לפעול בדרכים משפטיות לשינוי שיטת המכרז. בשיתוף עם בעלי קרקעות אחרים בחלקה, דרשה אקרו ארט שמכירת חלקה מספר 57 תוחרג מהמכרז הכולל ותימכר בנפרד, באופן שיגדיל את סיכוייה לרכוש את יתרת החלקה. בבקשה לערעור נטען שחלק מבעלי החלקה מעדיפים את עסקת הקומבינציה, שתותיר בידיהם נכסים לאחר העסקה, ולא מזומן. לטענת אקרו ארט, הסכימו לעסקת הקומבינציה 42% מבעלי הקרקע בחלקה 57 ובעלי קרקע נוספים מנהלים מו"מ להצטרפות לעסקה.

כמו כן, ביקשו המערערים על העסקה לפסול את כונסי הנכסים המנהלים אותה, עורכי הדין נמרוד ורדי, רונן כהן ודוד בסון, בנימוק שעו"ד כהן היה מעורב במגעים למכירה של חלק מהקרקעות במתחם ולכן אינו יכול לייצג את כלל בעלי הקרקעות.

אלא שבעלי קרקעות אחרים התנגדו לדרישה של אקרו ארט. במענה שהוגש לתביעה באמצעות עו"ד זיו איזנר, נטען שהערעור של אקרו ארט הוגש בחוסר תום לב בניסיון סרק לעכב את הליכי המכירה ולכן יש לדחות אותו.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אביגיל כהן, קיבלה אמנם את בקשת הרשות של השותפות לערער על החלטת כונסי הנכסים, אולם בסופו של דבר דחתה את הערעור עצמו וקיבלה את ההחלטה שקיבל בית המשפט בהרצליה - לאשר את המכרז. בית המשפט קבע שהמערערים לא הציגו עובדות המבססות את הטענה בעניין ניגודי האינטרסים של עו"ד כהן, ודחה גם את הבקשה להחלפת הכונסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully