וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית אונו: אושרה סופית תוכנית לכמעט 1,000 דירות בפינוי בינוי

4.2.2018 / 13:00

15 בניינים ישנים עם 4 קומות ו-328 דירות יהרסו, לטובת הקמה של 9 מגדלים בני 20 קומות עם 982 דירות. תוכנית התחדשות עירונית נוספת ליד הקניון תכלול 100 יחידות דיור חדשות

הדמיה - תוכנית אשכול צפון קרית אונו. בוני התיכון,
תוכנית אשכול צפון קריית אונו/בוני התיכון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב שבמנהל התכנון אישרה היום (ראשון) למתן תוקף את התוכנית הגדולה ביותר להתחדשות עירונית בקריית אונו. מדובר במהלך סופי של אישור תוכניות, כך שכעת יכולה העירייה להנפיק היתרי בנייה ליזמים.

התוכנית כוללת הקמת 9 מבנים מגורים חדשים בני 20 קומות הכוללים 982 יחידות דיור. מתוך סך יחידות הדיור החדשות, קובעת התוכנית הקצאה של 20% יחידות דירות קטנות לזוגות צעירים, במטרה ליצור תמהיל מגוון באזור. מבני המגורים החדשים ייבנו במקום 15 מבנים ותיקים בני 4 קומות ובהם 328 יחידות דיור.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי בשטח של כ-43 דונם במרכז העיר, בין הרחובות לוי אשכול ממערב, יחזקאל מדרום, ש"י עגנון ממזרח ובסמוך לרחוב יהודה הלוי מצפון. בקומת הקרקע מתוכננת חזית מסחרית לכיוון רחוב לוי אשכול וכן שטחים למבני ציבור. לצד חידוש מרקם המגורים, התוכנית מספקת שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים פתוחים בהיקף כולל של יותר מ-7 דונם.

במנהל התכנון מציינים כי במהלך שמיעת ההתנגדויות לתוכנית, הוחלט לכלול בתחומה 4 מבני מגורים נוספים בני 8 קומות, המצויים בחלק הצפוני הממשיך את רצף הבנייה החדשה, דבר שיאפשר תוספת של 52 יחידות דיור למגדלים החדשים. 4 המבנים הללו יחודשו ויחוזקו, וישתלבו חזותית עם מבני המגורים החדשים.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בתוכנית שמשלבת בנוסף לבנייה החדשה, גם מבני מגורים קיימים שיעברו חיזוק וחידוש, כך שכל המתחם עובר התחדשות. התוכנית ממשיכה את המגמה של פיתוח רחוב לוי אשכול, המהווה את אחד מרחובותיה המרכזיים של קריית אונו. הרחוב מתוכנן כשדרה מוצלת לרווחת הולכי הרגל ורוכבי האופניים, עם כיכרות ציבוריות בחזית מבני המגורים".

את התוכנית יזמה חברת בוני התיכון שגם תבצע את הפרויקט ועל התכנון הופקד משרד משה צור אדריכלים בוני ערים. לדברי עו''ד רן מלאך, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת בוני התיכון, "מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה, המיישמת צמצום משמעותי למגבלת הגובה שמטיל נמל תעופה בן גוריון על יישובי בקעת אונו - מגבלה שהעיבה במשך שנים רבות על היכולת של שכונות ותיקות להוסיף זכויות בנייה וגובה על מנת לבצע התחדשות עירונית".

עו"ד מלאך הוסיף כי "התוכנית צפויה לשנות לא רק את קו הרקיע אלא גם את פני מרכז העיר של קריית אונו, כהמשך ישיר לפרויקטים שאושרו לאורך רחוב לוי אשכול מדרום. האישור מגיע כתוצאה משיתוף פעולה עם מוסדות התכנון ובעזרת משרד ל.עמידור ושות', עוה"ד של בעלי הדירות במתחם".

עוד באותו נושא

הפקק השתחרר: פרויקט ראשון של דיור להשכרה ארוכת טווח בקריית גת

לכתבה המלאה
הדמיה - תוכנית אשכול צפון קרית אונו. בוני התיכון,
תוכנית אשכול צפון קריית אונו/בוני התיכון

20% מהדירות יהיו קטנות - לטובת זוגות צעירים

בתוך כך, הוועדה המחוזית החליטה להפקיד לאחרונה תוכנית נוספת להתחדשות עירונית ברחוב הרימון במרכז קריית אונו. התוכנית, בשטח של 2.5 דונם, ממוקמת במרכז העיר דרומית לקניון. מדובר בתוכנית פינוי-בינוי במסגרתה יוקמו 2 מבנים חדשים בני 15 קומות בהם 100 יחידות דיור, במקום 2 מבני מגורים ותיקים בני 4 קומות עם 32 דירות הנמצאים כיום במתחם. מתוך כלל יחידות הדיור, 20% יוקצו עבור דיור קטנות של 75 מ"ר.

בקומות הקרקע של מבני המגורים החדשים יוקצו שטחים לשימוש ציבורי בהיקף של 240 מ"ר. כמו כן, התוכנית מייצרת שביל בין 2 מבני המגורים בכיוון צפון-דרום, אשר יחבר בין הקניון מצפון לשטחי הציבור מדרום. תוכניות נוספות מקודמות על ידי הוועדה המחוזית ברחובות בר יהודה, אחאב, לוי, מתחם הבקרוב ומתחם השקד. את התוכנית ברחוב הרימון יזמו חברת מצלוואי והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ועל התכנון הופקד אדריכל יואב השמשוני מחברת ד.ס בנין ערים אדריכלים ותכנון.

הדמיה - תוכנית אשכול צפון קרית אונו. בוני התיכון,
תוכנית אשכול צפון קריית אונו/בוני התיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully