וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקק השתחרר: פרויקט ראשון של דיור להשכרה ארוכת טווח בקריית גת

4.2.2018 / 11:10

כחודשיים בלבד מאז הורו שופטי בג"ץ לעיריית קריית גת להנפיק היתרי בנייה במתחם כרמי גת, השכונה הראשונה המוקמת במסגרת הסכם גג, פרסמו דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל מכרז ראשון לשכירות לטווח ארוך בעיר הדרומית. הפרויקט צפוי לכלול 246 דירות

פרויקט דירה להשכיר כרמי גת קריית גת. דירה להשכיר,
פרויקט להשכרה ארוכת טווח בקריית גת/דירה להשכיר

כחודשיים בלבד חלפו מאז הורו שופטי בג"ץ לעיריית קריית גת להנפיק היתרי בנייה במתחם כרמי גת אחרי עיכובים של יותר משנתיים - והמדינה כבר מקדמת פרויקטים נוספים. לוואלה! נדל"ן נודע כי החברה הממשלתית דירה להשכיר יחד עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה מכרז ראשון להקמת פרויקט דיור להשכרה ארוכת טווח בעיר. כמו כן, בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים נוספים, בהם מכרז בבאר שבע, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן, וכן עוד מכרז ביפו (בנוסף לפרויקטים בשכונת המשתלה בצפון תל אביב ובשכונת הגדנ"ע בדרומה).

במסגרת המכרז מזמינות דירה להשכיר ורמ"י הצעות לחתימה על חוזה חכירה ישירה מהוון (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים, עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים, בגין המקרקעין במתחם כרמי גת לצורך תכנון, הקמה והפעלה של מתחם מגורים שיהיה מיועד להשכרה ארוכת טווח למשך תקופה שלא תפחת מ-10 שנים. הפרויקט צפוי לכלול 246 יחידות דיור בבנייה רוויה.

על פי תנאי המכרז, 25% מהדירות יהיו מיועדות לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאי משרד הבינוי והשיכון, ואילו 75% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. בתום תקופת ההשכרה הזוכה במכרז יהיה רשאי למכור את הדירות. הפרויקט ייבנה, כאמור, במתחם כרמי גת - השכונה הראשונה בישראל המוקמת לפי המודל החדש של הסכמי הגג, שנחתם עם העירייה ב-2013. קריית גת עצמה, המונה כיום כ-15 אלף בתי אב, צפויה להגדיל את אוכלוסייתה בעקבות ההסכם בכ-50%.

פרויקט דירה להשכיר כרמי גת קריית גת. דירה להשכיר,
פרויקט להשכרה ארוכת טווח בקריית גת/דירה להשכיר

העירייה טענה שהסכמי הגג האחרים תוקצבו בהיקפים גדולים יותר

נזכיר כי בנובמבר 2017 קבע בית המשפט העליון כי על עיריית קריית גת לחדול מעיכוב פיתוח מתחם כרמי גת, והורה לעירייה לקדם הליכי תכנון והנפקת היתרי בנייה לכל היזמים המבקשים. עוד נקבע כי על העירייה לחתום לאלתר על הסכמי תשתית עם היזמים ולהתחיל מיידית בעבודות הפיתוח במתחם. במהלך הדיון הביע בית המשפט את עמדתו לפיה אין בסיס משפטי לעתירה שהוגשה על ידי העירייה, ואילו המדינה מצידה התחייבה לכנס ועדת היגוי בהקדם ולשוב לעבודה סדירה לצורך קידום הפרויקט.

עיריית קריית גת ביקשה בעתירתה לשנות את סעיפי ההסכם, בהיקפים של מיליוני שקלים, בטענה כי הסכמי הגג האחרים שעליהם חתמה המדינה עם רשויות אחרות, תוקצבו בסכומים הגבוהים במאות מיליוני שקלים; וכן בטענה כי ההסכם במתכונתו הנוכחית יגרור את העיר, המאוזנת כיום מבחינה תקציבית, לגרעון עצום שישפיע הן על תושביה החדשים והן על תושביה הוותיקים. כאמור, בג"ץ פסק לטובת המדינה - ושחרר את פקק היתרי הבנייה שעיכב פרויקטים רבים והקפיא את כספם של רוכשי הדירות.

פרויקט דירה להשכיר כרמי גת קריית גת. דירה להשכיר,
פרויקט להשכרה ארוכת טווח בקריית גת/דירה להשכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully