וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 דירות חדשות: אור ירוק לפרויקט בינוי פינוי ראשון ביבנה

14.3.2018 / 13:30

קבוצת אלמוג תקים פרויקט התחדשות עירונית בשכונת נאות שזר, במסגרתו יהרסו 5 בניינים עם 92 דירות ישנות, לטובת 5 מגדלי מגורים עם 487 יח"ד. כמה יעלו הדירות החדשות?

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: טיפים חשובים לפני ששוקלים לרכוש קרקע חקלאית)

אור ירוק לפרויקט התחדשות עירונית ראשון בעיר יבנה: חברת אלמוג פינוי בינוי מקבוצת אלמוג החלה השבוע בשיווק פרויקט מגורים חדש בשכונת נאות שזר בעיר, שיכלול כ-5 מגדלי מגורים עם 487 יחידות דיור. בנוסף יכלול הפרויקט שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-1,800 מ"ר. עלות ההקמה נאמדת ב-500 מיליון שקל, כאשר בשלב זה התקבל היתר חפירה ודיפון והיתר בנייה צפוי בחודשים הקרובים.

במסגרת הפרויקט, המכונה "אלמוג יבנה", 5 בנייני מגורים ישנים משנות ה-60 של המאה הקודמת עם 4 קומות כל אחד ו-92 דירות בסך הכול, הממוקמים ברחוב החרמון פינת רחוב העצמאות בעיר, יהרסו לטובת הקמה של 4 מגדלי מגורים בני 21 קומות ועוד מגדל בן 28 קומות. המגדלים יכללו חניונים תת-קרקעיים עם 730 חניות לדיירים ועוד 100 חניות ציבוריות.

הפרויקט יתבצע בשיטת "בינוי-פינוי-בינוי", ולצורך כך הקצתה העירייה כ-4 דונם לתחילתו. במסגרתו יוקמו תחילה 2 המגדלים הראשונים, וזאת בטרם פינוי והריסת המבנים הישנים, כדי שהדיירים הקיימים יוכלו לעבור ישירות לבניין הראשון ללא תקופת מעבר של פינוי והמתנה. הדיירים מתגוררים כיום בדירות 60 מ"ר שנאמדות בסכום של 950 אלף שקל. מהחברה נמסר כי יקבלו דירות חדשות בנות 3-4 חדרים בשטח של עד 100 מ"ר עם חניה ומרפסת.

אלמוג יבנה. בת אל זיתוני הדמיות אדריכליות,
פרויקט אלמוג יבנה/בת אל זיתוני הדמיות אדריכליות

לדברי רז שרייבר, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצה, "התמהיל בפרויקט מגוון וכולל דירות בנות 3-5 חדרים וכן דירות פנטהאוז, כאשר כ-20% מהן יהיו קטנות (3 חדרים). מחירי המכירה המוקדמת עומדים על 1.36 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בשטח 82 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר; 1.58 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר; ו-1.78 מיליון שקל לדירת 5 חדרים בשטח 130 מ"ר עם מרפסת בשטח 17 מ"ר.

המנכ"ל יקי אמסלם הוסיף כי "פרויקט התחדשות עירונית ראשון ביבנה, שעליו עמלנו כ-6 שנים, יוצא כעת לדרך ויביא אחריו עוד פרויקטים רבים. יבנה נמצאת בשיאה של תנופת פיתוח, שמשפיעה באופן ישיר גם על הנדל"ן, אנחנו מאמינים בעיר בכלל ובשכונת נאות שזר המתחדשת בפרט".

לאישור מזורז: 12,500 דירות ו-10,400 מ"ר לתעסוקה ומסחר

בתוך כך, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות סגן הממונה על התקציבים באוצר אריאל יוצר, אישרה היום (רביעי) להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית של רשות מקרקעי ישראל לבניית 12,500 דירות בעיר. מתוך כלל הדירות, כ-2,000 יהיו קטנות בצפיפות של כ-21 יחידות דיור לדונם נטו ועוד 500 יחידות דיור מיוחד (לרוב מדובר בדיור מוגן או בדיור לסטודנטים).

הבינוי המוצע בתוכנית כולל בנייה מרקמית למגורים בגבהים שונים, הנעים בין 6-14 קומות. התכנון תואם את תוכנית המתאר ליבנה, ונותן דגש לחיבורה לעיר הוותיקה באמצעות הפרדה מפלסית מדרך מספר 42 וממסילת הברזל, על ידי הקמה של מרכז עירוני עם תחנת רכבת, מרכז תחבורה ובינוי לשימושים של תעסוקה, מסחר ומגורים.

כמו כן, התוכנית מציעה כ-400 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה; כ-10,000 מ"ר שטחי מסחר; ופארק עירוני בגדת נחל שורק הדרומית, המצויה בחלק הצפוני של התוכנית. נוסף על כך כוללת התוכנית שטחים נרחבים בייעוד חקלאי, ואינה משנה את השימושים בשטחים אלו - ומאפשרת את המשך העיבוד החקלאי.

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, אמר היום כי "מדובר בתוכנית משמעותית הכוללת את כל פתרונות התשתית הנדרשים, בדגש על תחבורה ציבורית ומבני ציבור, ותוביל לתנופת פיתוח בעיר יבנה. התוכנית מדגישה שוב את חשיבותה של הוועדה ויכולתה לתכנן תוכניות איכותיות בפרק זמן קצר".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי "מדובר בתוכנית איכותית, המסדירה מערך מגורים ותשתיות נרחב מאוד באזור ביקוש במרכז הארץ. היא מאפשרת תמהיל מגורים רחב, אשר ייתן מענה לצרכים המשתנים של פלחי האוכלוסייה השונים עבורם היא מהווה פוטנציאל למגורים. מלבד זאת היא מסדירה מערך תשתיתי, תנועתי ורכבתי לעיר יבנה ולאזור כולו".

ראש העיר יבנה, צבי-גוב ארי, הוסיף כי "זהו צעד חשוב נוסף בפיתוחה של העיר ועתידה. התוכנית מטופלת על ידי העירייה מזה כ-3 שנים וכעת הגיעה לשלב של הבשלה. היא תופקד עם התייחסות להתאמות שיידרשו בהמשך הדרך בהתאם לדרישות העירייה, כאשר יש בה גם פתרון תעסוקתי בהיקף של כ-370 אלף מ"ר, הקצאת שטח למוסד אקדמי, פיתוח מערכות כבישים והתאמת שימושים לרכבת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully