וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצות האזוריות: "המדינה מתכננת מתוך היסטריה - מוות לחקלאות"

15.1.2018 / 13:15

במכתב ששלח עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, לשר האוצר כחלון על רקע הדיון שמתנהל היום בקבינט הדיור לגבי תוכניות הותמ"ל, הוא תוקף בחריפות הכרזות על מתחמי בנייה חדשים ביישובים מגידו, שדות נגב, זבולון ודרום השרון

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: שר האוצר, משה כחלון, מסכם את 2017 בנדל"ן)

ביקורת חריפה על קבינט הדיור ותוכניות הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, שתפקידה לאשר בהליך מזורז תוכניות בנייה רחבות היקף) מצד מרכז המועצות האזוריות. במכתב ששלח היום (שני) עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש מועצת לב השרון, לשר האוצר, משה כחלון, ולחברי קבינט הדיור שהתכנסו כדי לדון בתוכניות הותמ"ל, הוא תוקף את מדיניות הוועדה: "התכנון מתוך היסטריה, אי הסדר וחוסר התיאום במסגרת הפתרון הדורסני של הותמ"ל, הם מכת מוות לחקלאות ולמרחב הכפרי בישראל", כותב ריטוב.

המועצות האזוריות מתנגדות לתוכניות בנייה רחבות היקף במגידו, שדות נגב, זבולון ודרום השרון. במכתב טוען ריוטב כי "התוכניות שכבר נמצאות בהליכים בותמ"ל עתידות להשבית כ-84 אלף דונם של חקלאות הצומח. אך עד כה טרם הניבו ולו דירה אחת - 3 שנים לאחר הקמת הוועדה".

במכתבו הוא מדגיש כי "מדיניות התכנון הארצית מכירה בחשיבות השמירה על שטחים פתוחים... חשיבות זו עולה ביחס לשטחי החקלאות, אשר נועדו להבטיח קיום בר-קיימא לדורות הבאים. יש להעניק העדפה ברורה לתוספת בינוי בדרך של התחדשות עירונית ועיבוי בערים, חלף ניצול וזילות השטחים הפתוחים, ותוך שמירה על האופי הכפרי של ההתיישבות החקלאית".

השתלטות על קרקעות פלסטיניות פרטיות, אפרת. דצמבר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
שטחים פתוחים/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

עוד באותו נושא

שורת החלטות מרכזיות יעלו לדיון מחר בקבינט הדיור

לכתבה המלאה

ריטוב דורש לאפשר לראשי המועצות ולנציגי היישובים שייפגעו הזכות להופיע בפני חברי הקבינט ולהציג את עמדותיהם. "התוכניות העולות היום לדיון כוללות כ-13 אלף דונם, מתוכם כ-12 אלף דונם בשטחי המועצות האזוריות זבולון, מגידו, דרום השרון ושדות הנגב. תכנון זה נעשה ללא כל התייעצות או דיון עם היישובים, וללא שהובאו כל ההשלכות הקשות האפשריות לשיקול ועדת השרים. על פי פסקי דין של בג"ץ, יש לאפשר לרשות המקומית שהתכנון בתחומה את זכות השימוע טרם הכרזה".

"תכנון במסלול הותמ"ל מתמקד בקיצור הליכי התכנון, אך נמנע מטיפול בחסמים העיקריים ובתשתיות הנדרשות ברמה לאומית, המונעים פיתוח בתחום הבנייה והדיור", מסכם ריטוב במכתבו, "מרכז המועצות האזוריות וראשי המועצות מתנגדים להכרזות על מתחמים חדשים, בעוד שניכר כי יש מקום לבחינה עמוקה של אופן ההכרזה, משמעותה ונחיצותה, לנוכח מצב תוכניות הותמ"ל במתחמים שהוכרזו עד כה. אנו מבינים את הצורך בפתרון משבר הדיור, ומציעים את שיתוף הפעולה למציאת הפתרונות האיכותיים ביותר. אנא פעלו עמנו כדי ליצור עתיד טוב יותר לילדנו".

נזכיר כי עם הנושאים שעלו היום בקבינט ניתן למנות הצעת החלטה להארכת מחיר למשתכן עד סוף 2018, הכרזה על שלושה מתחמי פינוי בינוי שיעברו לטיפול הותמ"ל והקמת צוות לבחינת הסרת חסמים ביטחוניים לתכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully