וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "שטחי מחצבות יכולים לשמש להקמת שכונות מגורים ואזורי תעשייה"

16.1.2018 / 7:00

שר הבינוי והשיכון קידם בקבינט הדיור הצעה לשימוש בשטח מחצבות לאחר הכרייה, באופן שבו יחויבו זכיינים לסיים את החציבה במצב שיאפשר הקמת אזורי מגורים ותעשייה

עריכה: נועה לוי צילום סטילס: ראובן קסטרו

(בווידאו: צפו בתוכנית וואלה! TALK עם יעקב איילון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט)

מצוקת הדיור בישראל מובילה להצגת פתרונות שונים ומגוונים. פתרון כזה הציע אתמול (שני) שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בדיון שערכו חברי קבינט הדיור בנושא תוכניות בנייה רחבות היקף. "במדינת ישראל ישנן מאות מחצבות ישנות, חלקן מהוות מפגעים תברואתיים ובטיחותיים בסמוך לערים וליישובים", הסביר גלנט - והציע לקדם תוכנית מקיפה לשימוש בשטח המחצבות לאחר סיום הכרייה, להקמת שכונות מגורים ואזורי תעשייה.

משמעות ההצעה היא שכחלק מרישיון החציבה, יחויבו הזכיינים לסיים את החציבה במצב שיאפשר הקמת אזורי מגורים ותעשייה בשטח. "ההצעה תמנע היווצרות פצע פתוח בשטח, ותאפשר לנצל את האתרים לשימושים אשר יועילו לערים ולישובים במקום ליצור מפגעים", אמר שר השיכון. קבינט הדיור קיבל את ההצעה והנחה את מנהל התכנון להביא הצעה בנושא תוך 90 יום.

"מדובר במאות מחצבות שעומדות בשיממונן ומאות שנמצאות בשלבי ביצוע", אמר גלנט בשיחה עם וואלה! נדל"ן. "עשרות מחצבות נמצאות בסמוך לערים מאוכלסות כמו חריש, אלעד, פורדיס, בנימינה, זיכרון יעקב, נשר. נכון שהקרן לשיקום מחצבות תפקידה לשקם אותן, אבל עם המשאבים הקיימים כיום זה כסף קטן ושתילת עצים לא תספיק".

אחת הדוגמאות להקמת שכונת מגורים נוספת או אזור תעשייה מספק גלנט לגבי מחצבת ורד מצפון ליישוב חריש (הממוקמת בסמוך לעירון ביציאה לכביש ואדי עארה מכביש חוצה ישראל). "חריש יכולה לגלוש עד כביש 65", הוא אומר, "ברגע שיש תוכנית מציגים אותה בוועדות התכנון ומבקשים שינוי ייעוד ממחצבה למגורים או תעשייה".

וואלהTALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ויואב גלנט. צילום סטילס: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט/מערכת וואלה!, צילום סטילס: ראובן קסטרו

ההצעה של השר הגלנט מבוססת על עבודה ממושכת עם אדריכלים ועל רקע תוכניות עבר שקודמו בוועדות התכנון על שטחי מחצבות שכבר שינו את ייעודן. כך למשל, ב-2016 אושרה תוכנית מגורים במתחם המגרסה במבשרת ציון להקמת 1,300 דירות, על שטח ששימש בעבר אזור תפעול של מחצבת הקסטל אשר הפסיקה את פעילותה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

מדובר במתחם של 290 דונם בדרום מערב מבשרת ציון, בצמוד לשדרות החוצבים. התוכנית הציעה להקים בהמשך לרצף הבינוי של מבשרת ציון, בנוסף למגורים, מבני ציבור ושטחים ציבוריים שונים כאשר תכנון השכונה נעשה תוך התאמת הבינוי למאפייני הקרקע והסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully