וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו מה עדיף: להשכיר דירה לטווח קצר או ארוך?

מיקי גליה

1.1.2018 / 8:05

השכרת דירה באמצעות אתרים כמו Airbnb יכולה להיות יותר רווחית מאשר השכרה לטווח ארוך - אך הרווח הכלכלי אינו הגורם היחיד בו כדאי להתחשב. מה צריך לדעת לפני שמחליטים מה לעשות עם הנכס? מדריך

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מספקת טיפים למשכירי דירות)

בעלי נכסים מתלבטים לא מעט בשאלה האם להשכיר את הנכס לטווח ארוך או לטווח קצר. הסיבה להתלבטות פשוטה: השכרת הנכס לטווח קצר מכניסה לבעל הנכס רווח כספי גבוה יותר מאשר השכרה לטווח הארוך. אך מצד שני, מעבר לשיקול הכלכלי, יש שיקולים נוספים שעל בעל הנכס לקחת בחשבון.

ראשית, יש להבהיר שלא כל נכס מתאים להשכרה לטווח קצר. דבר זה תלוי במספר גורמים והראשון שבהם הוא המיקום. על הנכס להיות ממוקם במקום מבוקש, מרכזי ותיירותי כגון תל אביב, ירושלים, חיפה ועוד.

כמו כן, נכס המיועד להשכרה לטווח קצר אמור להיות מעוצב יפה כמו חדר במלון וברמת גימור נאותה. עליו להיות "מתוקתק" מבחינת המראה שלו, מאובזר באופן מלא עד לרמת הסכו"ם. יש לדאוג למגבות נקיות, מצעים, קערת פירות, נרות ריחניים וכל האביזרים הנלווים. יש לדאוג לסדר ולניקיון, וכמובן לדאוג לנקות את הדירה בכל פעם שמתפנה דייר בדיוק כפי שנעשה בבית מלון.

השכרת הנכסים לטווח הקצר מתבצעת בעיקר דרך אתרים דוגמת Airbnb. הגולשים באתר מדרגים את הנכסים בהתאם לחוויות שלהם ואם הדירה אינה עומדת בסטנדרטים גבוהים היא תקבל דירוג נמוך ותעמוד ריקה.

אישה גולשת באתר Airbnb באמצעות טאבלט. ShutterStock
השכרת הנכסים לטווח הקצר מתבצעת בעיקר דרך אתרים דוגמת Airbnb/ShutterStock

כיצד נולד הרעיון של השכרת דירות לטווח קצר?

הרעיון נולד עקב המחירים הגבוהים הקיימים בבתי המלון והמגבלה הקיימת של 2-3 נפשות בחדר (למעט סוויטה). 4 אנשים או יותר המעוניינים להגיע לארץ ולהשתכן במלון סביר של 4 כוכבים ומעלה יאלצו לשכור שני חדרים במלון בזמן שדירת 2-3 חדרים יכולה לענות על הדרישות שלהם והסכום שייאלצו לשלם עבורה יהיה נמוך בכ-25%-40% ממחיר 2 החדרים במלון.

הסכומים המשולמים לנכס המושכר לטווח קצר גבוהים בהרבה מהסכומים המשולמים כאשר הנכס מושכר לתקופה ארוכה. לדוגמא, דירת 2 חדרים בתל אביב המנוהלת על ידי חברת ניהול המושכרת לטווח ארוך במחיר של כ-5,000 שקל נטו לחודש יכולה להיות מושכרת לטווח קצר בסכום של כ-10,500 שקל ברוטו לחודש ואף יותר. זאת במידה ותושכר במשך 20 יום ומעלה. לאחר קיזוז ההוצאות השוטפות תגיע ההכנסה מהשכרת הדירה לכ–7,000 שקל לחודש - פער לא מבוטל.

אז מהם השיקולים?

לפני שאתם מזדרזים להשכיר את הנכס לטווח קצר הנה עוד מספר פרמטרים שכדאי לכם לשקול.

1. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לגבי סוגיית המס בהשכרת הנכס לטווח קצר. זאת מאחר והשכרת דירה לטווח קצר יכולה להיחשב כהכנסה מעסק וככזו בעל הנכס ייאלץ לשלם אחוזי מס שונים בתכלית.

2. על הדירה להיות מושכרת מינימום מסוים של ימים בחודש לאורך כל השנה על מנת שכל המהלך יהיה כדאי ומשתלם לעומת השכרה לטווח ארוך. יש לקחת בחשבון שבחודשים הראשונים הדירה תושכר מעט אם בכלל עד שתדורג בציון גבוה באתר Airbnb.

3. בניגוד להשכרה ארוכת טווח, שם השוכר משלם את כל החשבונות השוטפים כגון ארנונה, חשמל, מים, גז ו-ועד בית, בנכס המושכר לתקופה קצרה החשבונות משולמים על ידי הבעליםץ לכך יש להוסיף תשלום עבור עוזרת בית לפני כל כניסת דייר וכמובן תשלום לאתר Airbnb.

4. הבלאי הטבעי בדירה לטווח קצר הוא גדול יותר עקב תחלופת דיירים גבוהה.

5. יש לקחת בחשבון הוצאות שוטפות על אביזרים כגון מגבות, סבונים, מצעים ועוד.

6. השכרת הנכס לטווח קצר דורשת התעסקות תמידית, השקעת זמן עבודה וריצות אינסופיות לסידורים וארגונים. ההתעסקות התמידית כוללת הכנסת והוצאת דיירים כל מספר ימים: כאשר מתפנים דיירים לאחר מספר ימים של השכרה, יש לדאוג לניקיון יסודי של הדירה, לסבונים חדשים, קניית כיבוד (סלסלת פירות/שוקולדים), ולהחלפת המצעים והמגבות. את כל האמור יש לעשות בכל מספר ימים וזאת במידה והדירה באמת מושכרת כל כמה ימים לטווח קצר. כמובן, יש לקחת בחשבון שלפעמים צריך לדאוג לכל הדברים בתוך יום אחד או מספר שעות אחרת אפשר לאבד לקוחות פוטנציאליים חדשים.

הכותב הוא מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully