וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נהריה לנתניהו וכחלון: מבטל את טקס חתימת הסכם הגג

20.12.2017 / 18:00

בהודעה דרמטית לרה"מ ושר האוצר הודיע ז'קי סבג כי לא יקדם את טקס ההכרזה על ההסכם, שאמור להוסיף לעיר הצפונית 10,000 דירות, לאחר שהשניים לא התייחסו לפנייתו "לתקן את עיוותי המס בעיר"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תזכורת - רה"מ נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג במגדל העמק)

ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, יצא היום (רביעי) בהודעה דרמטית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, כאשר הכריז כי החליט לבטל את טקס ההכרזה על הסכם גג בעיר.

טקס ההכרזה על הסכם הגג היה אמור להתקיים ביום שני הבא. ההחלטה לבטלו הגיעה לאחר שלטענת ראש העיר, השניים לא התייחסו לפנייה שלו לתקן עיוותי מס של תושבי העיר. בנוסף הוא הורה להשבית את העירייה ביום ראשון כאות מחאה.

"העיר נהריה היא הבית שלנו ולא ניתן לאיש לפגוע בנו. ביקשתי מראש הממשלה להיפגש בדחיפות, זאת כדי לתקן את עוול הנחות המס הנגרם תושבי העיר. לא התייחסו לבקשתי ולכן אני מצטער להודיע שלא נקיים טקס הכרזה לחתימת הסכם הגג. במצב כזה איננו יכולים לחגוג".

מהמשמר החברתי בנהריה נמסר בהקשר זה כי "חברי המשמר החברתי נהריה נלחמו מראש ואף הפגינו נגד החתימה על הסכם הגג להוספת 10,000 יחידות דיור, ומתוך ידיעה ברורה שמדובר במהלך לא ריאלי להיעדר התשתיות בנהריה ולמעבר לכמות תושבים שלא תאפשר את הטבות המס בעיר. ראש העיריה התעקש על המהלך, ואף העביר אותו בישיבת המועצה. אנו שמחים לראות כי סבג ירד מהעץ הגבוה אליו טיפס. יחד עם זאת, חבל לראות שראש העירייה עושה שימוש בפוליטיקה על גבם של התושבים בכל נושא הטבות המס, מאבק שהיה צריך להצטרף אליו כבר מזמן ולא רק בשנת בחירות".

באוגוסט השנה השבוע אישרה מועצת העיר את הסכם הגג, הכולל 10,000 דירות חדשות, שאמורות להגדיל את אוכלוסיית העיר מכ-60 אלף תושבים כיום ל-100 אלף תושבים בעתיד. על פי טיוטת ההסכם שאושרה במועצה, מרבית יחידות הדיור החדשות בעיר מתוכננות להיבנות בשכונות המזרחיות והצפוניות.

עוד כולל ההסכם אזור תעשייה חדש בגבעת שעל - כ-2 ק"מ מזרחית לצומת כברי, על כביש 89. תוכנית זו, ששכבה במגירות במשך תקופה ארוכה, מתפרשת על פני שטח כולל של כ-550 דונם. ההסכם קיבל תקצוב בסך כ-318 מיליון שקל המיועדים לפיתוח העיר, בהיבטי תשתיות ופיתוח. על פי ההסכם, מובטחת עדיפות בהקצאת יחידות דיור החדשות לבני המקום תושבי נהריה שעומדת כיום, על פי החלטת רשות מקרקעי ישראל, על עד 50% מהיחידות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully