וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף הכובעים של הבכיר בעיריית ת"א שנחקר בפרשת השחיתות

12.12.2017 / 7:00

ארנון גלעדי, המשנה לחולדאי שנחקר לגבי מעורבות בשחיתות בראשל"צ, חובש שנים כובעים רבים: הוא חבר הוועדה המקומית בת"א ויו"ר הוועדה להתחדשות עירונית, ומבקביל יו"ר ועדת התכנון שומרון. אם זה לא מספיק - גלעדי הוא יו"ר סניף הליכוד בת"א וגם יו"ר איגודן

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: הארכת מעצר למקורבי ביטן בתיק 1803)

המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שנחקר בשבוע שעבר במשרדי להב 433 לגבי מעורבות בפרשת השחיתות בראשון לציון, נחשב לידיד קרוב של חבר הכנסת דוד ביטן ולאחת הדמויות המוכרות והוותיקות במסדרונות העירייה. גלעדי, המשמש בעשור האחרון יו"ר סניף הליכוד בעיר, מוכר בעיקר בשל תפקידו הבכיר כמשנה לראש העיר רון חולדאי; אך עיון קצר בשורת התפקידים שהוא ממלא כיום במקביל, הן בעירייה עצמה והן במקומות אחרים, ממחיש עד כמה השפעתו חורגת הרבה מעבר לגבולות העיר.

בעיריית תל אביב בלבד, למשל, ממלא גלעדי מספר תפקידי מפתח. בין השאר הוא חבר הוועדה המקומית בתל אביב, ומשמש יו"ר הוועדה להתחדשות עירונית בעירייה. בנוסף, הוא הממונה על פיתוח העסקים בעיר. עם זאת, על אף מעורבותו במוסדות התכנון העירוניים בתל אביב, מכהן גלעדי במקביל גם כיו"ר הוועדה המרחבית שומרון - ועדה לתכנון ובנייה המאגדת תחתיה את היישובים אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, ג'אסר א-זרקא, זיכרון יעקב ופארדיס כבר מספר שנים, ולאחרונה אף הוארכה כהונתו. במילים אחרות, גלעדי מכהן בעת ובעונה אחת גם כחבר מוסדות התכנון בעיר תל אביב וגם כיו"ר ועדה לתכנון ובנייה המאגדת תחתיה שורת יישובים אחרים.

אם הרשימה הזו לא מספיקה, הרי שגלעדי מכהן כבר שנים רבות גם כיו"ר דירקטוריון איגודן - איגוד ערים לתשתיות ואיכות הסביבה, המוגדר כתאגיד סטטוטורי, המאגד בתוכו את מרבית העיריות והרשויות המקומיות בגוש דן. איגוד זה נוסד על ידי 7 הערים המרכזיות של גוש דן: תל אביב-יפו, חולון, רמת גן, בת ים, פתח תקווה, בני ברק וגבעתיים; ובתפקיד זה פועל גלעדי כתף אל כתף מול נציגים בכירים מקרב הרשויות המקומיות השונות המרכיבות את התאגיד.

ארנון גלעדי. יואב איתיאל
ארנון גלעדי/יואב איתיאל

בעבר שימש גלעדי גם מנכ"ל חברת חלמיש, המשנה למנכ"ל אחוזות החוף, ובמשך שנתיים נוספות כיהן כמנכ"ל החברה לפיתוח יפו העתיקה, לצד תפקיד כחבר הוועדה הקרואה של העיר חדרה (הממונה על ידי שר הפנים) - תפקיד אותו מילא בעבר.

בפרשה האחרונה נחקר גלעדי בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, אולם בתום החקירה הוא שוחרר למעצר בית. בעמוד הפייסבוק שלו התייחס גלעדי לחקירה וכתב: "חברים וחברות יקרים, אני מודה לכולם על הדאגה והודעות התמיכה ששלחתם לי. אמש נתבקשתי למסור את גרסתי, ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה. מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי, ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות".

תגובות: "אף אחד מתפקידים אלה אינו מעמידו במצב של ניגוד עניינים"

עיריית ת"א-יפו: "ארנון גלעדי משמש חבר מועצה לא בשכר, ככל יתר חברי מועצת העירייה. תוארו של מר גלעדי כמשנה לראש העירייה הוא תואר פורמלי בלבד, אשר ניתן לו באישור משרד הפנים"

ממנהל התכנון נמסר בתגובה: "מינוי יו"ר ועדה מרחבית נמצא באחריות שר האוצר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ביום 2 בינואר 2017 הוארך מינויו של מר ארנון גלעדי כיו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שומרון. במסגרת הארכת מינויו (שהחל בשנת 2014) חתם מר גלעדי על כתב התחייבות לעניין אי פעולה בניגוד עניינים, והתחייבות לשמירה על סודיות בתפקיד יושב ראש ועדה מרחבית לתכנון ובנייה. בכתב התחייבות זה, בהתאם למקובל בעניינים דומים, התחייב מר גלעדי, בין היתר, כי במסגרת עבודתו בוועדה הוא ימנע מטיפול בכל עניין הנוגע לעיריית תך אביב-יפו ולאיגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה, ובמקרה שנושא בעניינים אלו יגיע לטיפולו, הטיפול בעניין יועבר לממלא מקום שימנה שר האוצר, ואשר לא ישתף אותו בכל דרך שהיא בטיפולם.

"כמו כן, הוטלו על מר גלעדי יתר ההגבלות שחלות על יושבי ראש ועדות מרחביות, ובכללם איסור על עיסוק בכל דבר הקשור, במישרין או בעקיפין, לתכנון או למקרקעין, בתחום המחוז שבו מצויה הוועדה המרחבית שבה הוא מכהן, בתחום הוועדה המרחבית שומרון ובתחום הוועדות המקומיות הגובלות בוועדה המרחבית שבה הוא מכהן.

"עוד יובהר כי ועדה מרחבית שומרון שבה מכהן מר גלעדי אינה גובלת בתחומי עיריית תל אביב. בנסיבות אלו, ובכפוף להתחייבויותיו של מר גלעדי בכתב ההתחייבות האמור, הרי שלא הייתה מניעה להאריך את מינויו של מר גלעדי כיושב ראש הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה שומרון".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "ארנון גלעדי משמש חבר מועצה לא בשכר, ככל יתר חברי מועצת העירייה. תוארו של מר גלעדי כמשנה לראש העירייה הוא תואר פורמלי בלבד, אשר ניתן לו באישור משרד הפנים, בתנאי שמדובר בתואר שאינו נושא עמו סמכויות או הטבות מעבר לניתן לחבר מועצה מן המניין. מר גלעדי מכהן כיו"ר איגוד ערים דן לביוב מטעם העירייה. האיגוד, כשמו כן הוא, איגוד של מספר ערים, ומר גלעדי משמש שם כנציג עיריית תל אביב-יפו. בהיותו חבר מועצה ללא שכר, מר גלעדי אינו מנוע לעבוד בכל עבודה כפי שימצא לנכון על ידו.

"מינויו של מר גלעדי כיו"ר הוועדה המרחבית שומרון הינו מינוי של שר הפנים לפי סעיף 19 לחוק התכנון והבנייה, והנושא מוסדר על ידי משרד הפנים. אף אחד מתפקידים אלה, בהם מכהן מר גלעדי, אינו מעמידו במצב של ניגוד עניינים בכהונתו כחבר מועצת העיר תל אביב יפו מן המניין. את שכרו כיו"ר הוועדה המרחבית שומרון הוא מקבל מהוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully