וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים נגד אפריקה ישראל

26.11.2017 / 11:40

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק לטובת המדינה וחברת אפריקה ישראל מגורים, לאחר שדחה עתירה שהגישה קבוצת זוכים בפרויקט הדיור המוזל בהרצליה. השופט אמר כי אין לזוכים זכות להתנגד - והמליץ להם לחזור בהם מעתירתם

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית הילה ציאון בראיון עם שר האוצר משה כחלון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על ההגרלה החדשה גדולה של מחיר למשתכן)

כ-10 ימים לאחר שבית המשפט עצר את היתר הבנייה שניתן לחברת אפריקה ישראל בפרויקט מחיר למשתכן בגליל ים, על רקע עתירתם של קבוצת זוכי ההגרלה בפרויקט - נדחתה היום (ראשון) עתירתם של המתנגדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בהחלטתו כתב השופט שאול שוחט כי "נוכח הקשיים שהוצפו, כפי שבאו לידי ביטוי במהלך הדיון, המלצתי לעותרים לחזור בהם מעתירתם. העותרים קיבלו את ההצעה וחזרו בהם".

כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, עצר את היתר הבנייה בפרויקט - בעקבות העתירה והבקשה לצו ביניים שהגישו קבוצת זוכים בפרויקט, שטענו כי התכנון בו נעשה בסטנדרטים נמוכים. העתירה הוגשה נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בהרצליה, משרד השיכון והבינוי, רשות מקרקעי ישראל וחברת אפריקה ישראל מגורים - בדרישה לשינוי התוכנית.

את אפריקה ישראל יצגו עו"ד יעל מושקוביץ' ועו"ד טלי סלטון ישועה ממשרד וקסלר ברגמן.

הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
חזרו בהם. זכאי תוכנית מחיר למשתכן בהרצליה בהפגנה לפני כשבועיים מול בניין העירייה/אורי אפק

"הזוכים שנכנסו להגרלה ידעו שהם מרוויחים - ומישהו צריך לשלם"

בשורה התחתונה, במהלך הדיון אמר השופט כי אין לזוכים בפרויקט גליל ים זכות להתנגד, לא מבחינה חוזית ולא מבחינה קניינית, שכן הם אינם בעלי הקרקע

במהלך הדיון ציין השופט כי ההבדלים בין הדירות שנמכרות לזכאים לבין הדירות שנמכרות בפרויקט לשוק החופשי, נובעים מהסבסוד שעל החברה לתת לדירות הזכאים. יחד עם זאת, בדיון נחשף כי אפריקה ישראל ביקשה למכור חלק מהדירות המיועדות לזכאים דווקא לשוק החופשי - אך במשרד השיכון בחנו את הבקשה וקבעו את תמהיל הדירות הסופי.

"כל אחד מהעותרים קיבל דירה בהרצליה, על פי המפרט שהוא יודע שזה המפרט, ב-800 אלף שקל - עד מיליון שקל פחות (ממחיר השוק - י"ד) אחרת לא היה נכנס, כי אם זה במחיר שוק חופשי היה קונה אצל קבלן אחר. בעצם העובדה שהם הלכו להגרלה, זה אומר שהם ידעו שהם מרוויחים משהו מהעניין ומישהו צריך לשלם על זה. יש מפרט ובו כתוב בדיוק מה מקבלים. הקבלן רצה שחלק מהדירות יילכו למכירה בשוק החופשי והמדינה אמרה לו - תכניסו למחיר למשתכן", כתב השופט בהחלטתו.

בשורה התחתונה, במהלך הדיון אמר השופט כי אין לזוכים בפרויקט גליל ים זכות להתנגד, לא מבחינה חוזית ולא מבחינה קניינית, שכן הם אינם בעלי הקרקע.

בתגובה להחלטה מסרה דוברת אפריקה ישראל מגורים: "בית המשפט המחוזי נענה היום לבקשת המדינה, עיריית הרצליה ואפריקה ישראל מגורים, ודחה את העתירה שהוגשה על ידי קומץ מזוכי דיור למשתכן בפרויקט סביוני גליל ים - ופסק הוצאות בית משפט לחובתם. במהלך הדיון נתבקש בא כוח העותרים על ידי כבוד השופט שוחט, להשיב לטענות שהועלו על ידי המשיבות בהיבט העובדתי והמשפטי, לגופן. לאחר שתשובותיו לא הניחו את דעתו של בית המשפט, המליץ לעותרים למשוך את עתירתם.

"דחיית העתירה מאפשרת את המשך שיווק הפרויקט כמתוכנן. אפריקה ישראל מגורים מברכת על החלטת בית המשפט, ועל שמתאפשרת יציאתו של פרויקט הדגל סביוני גליל ים - שיסב הנאה מרובה לכלל הדיירים והעיר".

כחלון: "ראש הממשלה אמר 6,000 (יח' דיור), יכול להיות שהוא מתכוון לאשר 6,000". מערכת וואלה! NEWS
ביהמ"ש פסק לטובת המדינה וחברת אפריקה ישראל. שר האוצר, משה כחלון/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully