וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: הגרלה שלישית בדצמבר לזכאי סדרה ב'

20.11.2017 / 10:20

שר האוצר, משה כחלון, ניצל את ההזדמנות במסיבת עיתונאים שנערכה לצורך השקת פרויקט שני לדיור להשכרה ארוכת טווח, כדי לעדכן כי 10,000 זכאים שנרשמו לתוכנית הדיור המוזל אחרי ספטמבר 2016 יוכלו להירשם להגרלה בתחילת דצמבר

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית הילה ציאון בדיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

ימים ספורים לאחר שהסתיימה ההגרלה השנייה הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן, והודעות נמסרו ל-9,000 זוכים, ניצל הבוקר (שני) שר האוצר, משה כחלון, את ההזדמנות כדי להכריז על מועד פתיחת ההגרלה השלישית הגדולה של התוכנית. במסיבת עיתונאים שנערכה לצורך השקת הפרויקט השני של המדינה לדיור להשכרה לטווח ארוך ברמת השרון, הכריז השר כחלון כי ההגרלה, שתהיה מיועדת הפעם גם לזכאי סדרה ב' (שנרשמו לתוכנית הדיור המוזל אחרי ספטמבר 2016), תיפתח ב-3.12 ברחבי הארץ עבור 10,000 זכאים.

מדובר ביישובים ירושלים, מעלה אדומים, מבשרת ציון, נתניה, אילת, באר יעקב, מודיעין, אופקים, אשקלון, בית שמש, דימונה, מעלות תרשיחא, נהריה, נצרת, עכו, עפולה, צפת, קריית ביאליק, ראש העין, רמלה, שדרות, כפר מנדא, נחף וסכנין.

את הדברים אמר, כאמור, כחלון בהשקת פרויקט "אביב שלי" של חברת הנדל"ן הוותיקה אביב בשכונת מורשה ברמת השרון, המיועד לציבור זכאי תוכנית מחיר למשתכן, המעוניינים להתגורר בשכירות ארוכת טווח. הפרויקט כולל 281 דירות, מתוכן 70 דירות במחיר מסובסד ומפוקח לזכאים ושאר הדירות מושכרות במחירי השוק החופשי, אם כי גם הן מפוקחות לתקופה של 10 שנים.

פרויקט אביב שלי רמת השרון. אבי כהן
פרויקט אביב שלי כולל 281 דירות, מתוכן 70 דירות במחיר מסובסד ומפוקח לזכאים/אבי כהן

כחלון התייחס לביקורת המופנית נגד התוכנית. "אנחנו רואים בימים האחרונים את המתקפות בתקשורת על מחיר למשתכן ואני אומר לכם, כאחד שעשה רפורמות: זו ההוכחה הכי טובה שהפרויקט טוב. ככל שתוקפים אותנו יותר, אנחנו יודעים שהפרויקטים מצליחים יותר. אנחנו נמשיך לבנות, ואתם תתקפו. אנחנו נבנה ואתם תתקפו".

הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים ולא עוצרים. מדינת ישראל החליטה להתלבש על משבר הדיור וזה מה שאנחנו עושים יום יום. אלפים על אלפים על אלפים. אנחנו נפתור את המשבר הזה. נאפשר לזוגות צעירים לגור בשכירות ארוכת טווח או לרכוש".

בראיון עם וואלה! נדל"ן התייחס שר האוצר לסערה שפקדה את היישוב שוהם באחרונה, סערה שבעקבותיה נדחתה ההכרזה על הזוכים בהגרלה השנייה, שנעשתה, כאמור, רק בימים האחרונים. תושבי שוהם שוהם זכאי סדרה ב' עתרו למדינה נגד התוכנית בטענה כי אין מספיק דירות בהגרלה בעיר עבורם. על כך אמר כחלון כי המדינה מקדמת הגרלות נוספות לזכאי סדרה ב', וההגרלה שתיפתח בדצמבר היא הסנונית הראשונה.

עוזי לוי מנכל דירה להשכיר,ראש עירית רמת השרון אבי גרובר, שר האוצר מר משה כחלון, דפנה הרלב מנכל קבוצת אביב, דורון אביב, יו?ר קבוצת אביב. רפי דלויה
מימין: מנכ"ל חברת דירה להשכיר, עוזי לוי; ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר; שר האוצר, משה כחלון; מנכ"לית חברת אביב, דפנה הרלב; ודורון אביב, יו"ר קבוצת אביב, הבוקר בהשקת הפרויקט/רפי דלויה

הפרויקט הבא להשכרה לטווח ארוך שיאוכלס - בחיפה

"כמו שמדינת ישראל ידעה להתגייס ולסייע במצוקת הדיור, כך חשוב שייקחו אחריות גם לנושא התשתיות. חשוב וקריטי לתת לתושבים עם אישורי האכלוס, גם פתרונות תחבורתיים הולמים"

במסגרת הפרויקט, 70 דירות מוקצות, כאמור, לזכאי משרד הבינוי והשיכון שמשלמים על דירות בנות 3 חדרים (כולל דמי ניהול, מחסן וחניה) החל מ-3,980 שקל; ולדירת 4 חדרים החל מ-5,270 שקל, כאשר שכר הדירה צמוד למדד המחירים לצרכן ועשוי לעלות או לרדת כתוצאה מכך. משך תקופת ההשכרה היא 5 שנים והשוכרים יוכלו להאריך אותה ב-5 שנים נוספות. 230 הדירות הנוספות מושכרות במחירי השוק החופשי, אך שכר הדירה יציב והדיירים לא יהיו חשופים לעליות מדי שנה. לשם השוואה, דירת 3 חדרים בשוק החופשי עולה כ-5,200 שקל בחודש - חיסכון של יותר מ-10,000 שקל בשנה.

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, התייחס לפרויקט. "פרויקט אביב שלי ברמת השרון הוא פרויקט חשוב בלב אזור הביקוש. מדובר בפרויקט השני המגיע לאכלוס, במסגרת תוכנית הדיור להשכרה לטווח ארוך, וזאת מבין שורה של פרויקטים העתידים להתאכלס בשנים הקרובות", אמר.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן הוסיף כי הפרויקט הבא שצפוי להתאכלס בקרוב נמצא בחיפה, אולם רק 50 דירות מכלל הדירות בפרויקט יהיו מיועדות לזכאים. על השאלה האם שיעור הדירות לזכאים יתרחב בקרוב, משום שכיום מאות זכאים מתחרים על דירה אחת, השיב כי בפרויקט באור יהודה שיעור הדירות לזכאים יגדל ל-50% במקום 25% כיום בפרויקטים בהרצליה, רמת השרון וחיפה.

באירוע נכחו לצדו של כחלון ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי; ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר; יו"ר קבוצת אביב, דורון אביב; מנכ"לית קבוצת אביב, דפנה הרלב; וכאמור, מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, עוזי לוי. נעמי, תושבת רמת השרון שהגיעה גם היא לאירוע, מתחה ביקורת חריפה על הקמת הפרויקט וטענה כי הוא נבנה ללא היתר, בהיעדר תשתיות הולמות.

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, התייחס לטענות. מצד אחד בירך על הפרויקט, שלדבריו "נותן פתרונות מגורים הוגנים למשפחות ולזוגות צעירים"; אולם מצד שני הדגיש כי "כמו שמדינת ישראל ידעה להתגייס ולסייע במצוקת הדיור, כך חשוב שייקחו אחריות גם לנושא התשתיות. חשוב וקריטי לתת לתושבים עם אישורי האכלוס, גם פתרונות תחבורתיים הולמים".

גם גיא קלנר, חבר מועצת העיר רמת השרון שנכח באירוע, התייחס לסוגיית התשתיות. "מדיניות האבסורד המובלת על ידי כחלון ויצחקי, בסוף תתהפך על כולנו", קרא, "לא ייתכן שבמדינה מתוקנת ומסודרת, קודם כל יבנו ורק אחר כך יחשבו איך האנשים אמורים לחיות את חיי היומיום שלהם באופן ראוי והגיוני. איכות חיים נמדדת גם ביכולת לנהל שגרת יום שפויה ומידתית. כבר היום, תושבי רמת השרון סובלים ממציאות אורבנית ותחבורתית מהקשות בארץ, ופרויקטים מהסוג הזה, שאין בצדם פתרונות אמיתיים של תחבורה ותשתיות אחרות, יובילו למציאות קשה עוד פי כמה". הוא הדגיש כי "אנחנו לא מתנגדים לבנייה ברמה העקרונית, רק מבקשים שזו תיעשה רק לאחר שהתשתית ערוכה לקבל מאות תושבים נוספים".

יו"ר קבוצת אביב, דורון אביב, סיכם את הדברים כשאמר כי "קבוצת אביב רואה בפרויקט אביב שלי ברמת השרון פרויקט משמעותי במסגרת פעילותה בדיור להשכרה. ב-2014 זכינו במכרז להקמת הפרויקט - למרות התנגדויות הסביבה ובעיות רגולטוריות, השלימה החברה את הפרויקט במועד ואני גאה לומר כי כיום מאוכלסות מעל 60% מהדירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully