וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מתרחבת: זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הפגינו מול בניין העיר

8.11.2017 / 7:55

המאבק של זוכי מחיר למשתכן בפרויקט היוקרתי בהרצליה עולה מדרגה: היום צפויים הזוכים להפגין מול עיריית הרצליה בדרישה שתוכנית הדירות שבונה חברת אפריקה ישראל תשונה. "תכנון לקוי שיביא לבניית דירות שיכון - רוצים דירה מוזלת, אך לא בכל מחיר"

הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
הפגנת זוכי מחיר למשתכן מול בניין העירייה בהרצליה/אורי אפק

פרויקט גליל ים בהרצליה, שהוגדר עד לאחרונה כאחד ממתחמי "מחיר למשתכן" המבוקשים ביותר, ממשיך לעורר את זעם הזוכים בהגרלה. כפי שנחשף לראשונה בוואלה! נדל"ן, קבוצת זכאי התוכנית שזכו בהגרלה לרכישת דירה במתחם מנהלים בשבועות האחרונים מאבק בעוצמה הולכת וגוברת כנגד התכנון שהציגה חברת אפריקה ישראל - חברת הנדל"ן שזכתה במספר הרב ביותר של יחידות דיור במתחם - בטענה כי מדובר בתכנון לקוי שיוביל להקמתם של "דירות שיכון", כהגדרתם.

השבוע התאגדו מספר רב של רוכשים והגישו, באמצעות עו"ד יהודה גזיאל, עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, משרד השיכון והבינוי, רשות מקרקעי ישראל ואפריקה ישראל בדרישה לשינוי התוכנית. בעתירתם הם מציינים כי במסגרת הפרויקט אישרה העירייה מאות דירות בתכנון בסטנדרט נמוך, בהן דירות בעלות כיוון אוויר אחד ודירות כלואות. הבוקר (רביעי) מתוכננת הפגנה של כמה עשרות מזוכי ההגרלה במתחם, מול בניין העירייה בהרצליה במחאה כנגד התוכנית.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן הסביר אורי אפק, ממארגני המאבק כנגד התוכנית כי "אנחנו מפגינים בבקשה מהוועדה המקומית לבטל את ההיתר בתנאים שניתן לפרויקט שלנו שלא כדין. זו זכות אזרחית בסיסית להגיש התנגדות לתוכניות שישפיעו כל כך על חיינו. אני מצפה ממשרד השיכון להפסיק עם אוזלת היד ולהורות לקבלן לתת לזוכים לבחור את הדירות לפני הקבלן כדי למנוע את העיוותים שנוצרים ואני מצפה מהוועדה שהיא תדאג לאינטרסים של התושבים ולא לאינטרסים של הקבלנים, בסופו של דבר חברי הוועדה הם נבחרי ציבור".

מתחם גליל ים שבו ייבנו הדירות המוזלות בפרויקט הדגל הממשלתי כולל כ-1,500 דירות בסך הכול ונרשמו אליו עשרות אלפי זכאים שקיוו לזכות בהגרלה הגדולה. אפריקה ישראל, אשר צפויה לבנות במקום כ-500, קיבלה כבר מספר פניות מקבוצת זוכים, שאף הגישו התנגדויות לפרויקט לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בהרצליה – בה הם דורשים לתקן את התכנון בפרויקט. המתנגדים גם נפגשו עם מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, אורן הוד, בפגישה שבה נכחו גם נציגי מהנדס עיריית הרצליה, אדריכל מייק סקה, בניסיון להגיע להבנות ולשנות את התכנון בדירות.

עוד באותו נושא

מאחורי הקלעים של הפרויקט היוקרתי ביותר במחיר למשתכן

לכתבה המלאה
הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
הפגנת זוכי מחיר למשתכן מול בניין העירייה בהרצליה/אורי אפק

דורשים 4 דירות בקומה ולא 5

" ציפוף של 5 דירות בקומה וריבוי דירות במתחם, יגרמו לעומס יתר על השטחים והמתקנים המשותפים - וישפיעו לרעה על איכות החיים במתחם"

במכתב ששיגרו המתנגדים להנהלת החברה, עליו חתמו במקור כ-140 זכאים, נכתב בין השאר: "הדרישה העיקרית היא לבטל את התכנון של 5 דירות בקומה, כך שיהיו 4 דירות בקומה. וזאת כיוון שעובדה זו גורמת לעוולות תכנוניות רבות שיש למנען: הדירה החמישית בכל קומה הינה דירה כלואה בעלת כיוון אוויר אחד בלבד".

עוד נכתב כי "ציפוף הדירות בקומה, גורם לתכנון ירוד של שאר הדירות, כאשר הדירות חשוכות, לא מאווררות, חדרי השירותים המקלחות והמטבחים חסרי חלון, וכיווני האוויר בדירה אינם מנוצלים כהלכה. תכנון דירות מוזר ומאולץ אשר משווה אופי של שיכונים לכל הפרויקט. ציפוף של 5 דירות בקומה וריבוי דירות במתחם, יגרמו לעומס יתר על השטחים והמתקנים המשותפים - וישפיעו לרעה על איכות החיים במתחם".

אבי (36), תושב הרצליה שזכה בהגרלה למתחם גליל ים, סיפר בשיחה עם וואלה! נדל"ן כי הוא שוקל לבטל את זכייתו בשל התכנון הלקוי, כהגדרתו, בפרויקט. "זכיתי במקום 490, מתוך 420 דירות שיועדו במקור לפרויקט. בהמשך החברה קיבלה תוספת של כ-110 יחידות דיור – ואז צלצלו אליי ואמרו לי שזכיתי. הייתי בכנס הזוכים של אפריקה ישראל שהתקיים לפני כשבועיים ומסרו לנו פרטים על מה שצפוי – אבל התכנון הירוד שהוצג בפרויקט הזה גורם לי לחשוב ברצינות על ביטול".

לדבריו, "אמנם אני תושב הרצליה ורציתי מאוד לזכות בדירה מוזלת בעיר מגוריי, אבל לא בכל מחיר. מרפסת שמתוכננת כך שהיא מוקפת בקירות החיצוניים של הבניין היא לא משהו שאפשר להעלים עין ממנו".

מעיריית הרצליה ומחברת אפריקה ישראל לא נמסרה תגובה.

הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
הפגנת זוכי מחיר למשתכן מול בניין העירייה בהרצליה/אורי אפק
הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
הזוכים טוענים כי תכנון הדירות במתכונת הנוכחית ייצור "שיכונים"/אורי אפק
הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
"ציפוף הדירות בקומה, גורם לתכנון ירוד של שאר הדירות"/אורי אפק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully