וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! נדל"ן: דיור בר השגה בתל אביב - גם לרווקים

26.11.2017 / 10:26

כשבועיים לאחר שנחשף כי רק זוגות נשואים והורים יכולים להירשם להגרלה עבור מגורים בשכירות מפוקחת ב-3 פרויקטים בעיר - מגמישה כעת העירייה את הקריטריונים גם לידועים בציבור ולזוגות בלי ילדים. מדובר ב-50 דירות בשכירות מוזלת בדרום תל אביב

מערכת וואלה!

(בווידאו: כתבת הנדל"ן יעל דראל בדיווח על שוק השכירות בישראל באולפן וואלה! NEWS)

כשבועיים לאחר חשיפת וואלה! נדל"ן, על כך שפרויקטי הדיור בר השגה של עיריית תל אביב-יפו אינם פתוחים להרשמה לרווקים וזוגות ללא ילדים - החליטה העירייה לשנות את מדיניותה. העירייה הודיעה הבוקר (ראשון) כי מעתה, גם זוגות או ידועים בציבור ללא ילדים (רלוונטי למסלולים אדום, ירוק, צהוב) וגם יחידים שהם רווקים או רווקות (רלוונטי למסלול הכחול) יוכלו להגיש את מועמדותם להגרלה. בעקבות הרחבת התנאים וכדי לאפשר היערכות, נדחה מועד סיום ההרשמה ל-31 בדצמבר. ההגרלה תתקיים ב-8 בינואר 2018. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך 3 שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.

לפני כשבועיים בלבד, נחשף בוואלה נדל"ן כי דווקא בפרויקטים החברתיים שמקדמת העירייה בתחום הנדל"ן, אין לזוגות בלי ילדים או לרווקים אפשרות להירשם. בתגובה לפרסום מסרו אז מעיריית תל אביב-יפו כי "תמהיל הדירות בפרויקטים הנוכחיים הינו כזה שפונה למשפחות צעירות כאשר קביעת הקריטריונים לזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העיריה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. יחד עם זאת בפרויקטים הבאים מתוכננות יחידות דיור אשר יהיו מתאימות גם לרווקים".

אכלוס הדירות צפוי במחצית הראשונה של 2018

אכלוס הדירות צפוי כבר במחצית הראשונה של 2018, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לקריטריונים שקבעה מועצת העירייה. אולם הקריטריונים קובעים כי ישנו מסלול אדום - המיועד למשקי בית עם ילד אחד לפחות עד גיל 12; ומסלול כחול - אליו יכולים להירשם זוגות ללא ילדים, בתנאי שהם נשואים או ידועים בציבור. חברת "עזרה ובצרון" המשמשת כזרוע הביצועית של עיריית תל אביב יפו בתחום הבינוי הציבורי וכן מובילה את תחום ההתחדשות העירונית בעיר, אמונה על ניהול הפרויקט.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, התייחס להחלטה ואמר כי "עיריית תל אביב-יפו כמו מדינת ישראל בעת הקמתה ובשנות ה-60 וה-70, מאמינה בתפיסת עולם ערכית ולפיה דיור וקורת גג הם זכות בסיסית של כל אדם. העירייה היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא הדיור בר-ההשגה בראש סדר העדיפויות העירוני, ביצעה עבודה מקיפה בנושא וישמה הלכה למעשה פרויקטים לדיור בהישג יד".

חולדאי ציין כי "בשנים האחרונות אנו מובילים עשרות תכניות להתחדשות עירונית שנועדו להגדיל את מצאי הדירות בשוק לצד פרויקטים לדיור בר השגה לצעירים ולמשפחות. החשיבה היצירתית ויישום של פתרונות חדשניים בתחום הדיור בהם אנו נוקטים מתווים את הדרך להפיכת כשל השוק בתחום הדיור לכדי הזדמנות וכדאיות. אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל שמהווה תל-אביב-יפו יהיה נר לרגליה של ממשלת ישראל, שתצטרף למהלך ותאפשר ייזום של פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג אמר: "אנו גאים לשמש כזרוע הביצועית של עירייה הקשובה לצרכי תושביה, והפועלת למענם ללא לאות. מהירות התגובה יוצאת הדופן לבקשות התושבים, הביאה להגמשת התנאים וכעת ציבור רחב יותר יוכל ליהנות מאפשרויות הדיור המוזלות. אנו שמחים לעמוד בראשו של פרויקט חשוב זה של דיור בר השגה, המספק אפשרויות מגורים איכותיות, במחירים מפוקחים ובמיקומים מרכזיים".

עוד באותו נושא

רווקים בלי ילדים? תשכחו מדיור בר השגה בת"א

לכתבה המלאה
גני שפירא הדמייה תל אביב. מילבאואר אדריכלים,
הדמיית פרויקט גני שפירא/מילבאואר אדריכלים

מרבית הדירות להשכרה - בדרום העיר

תנאי הסף: תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות, גיל שאינו עולה על 45 והיעדר בעלות על דירה

כאמור, הפרויקטים המשתתפים בהגרלה הם פרויקט מידטאון תל אביב (מסלול ירוק) - סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי הממוקם ברחוב מנחם בגין 144. פרויקט זה כולל 34 יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על 4,900-5,300 שקלים לחודש.

פרויקט יסוד המעלה (מסלולים אדום וכחול) - ממוקם בלב שכונת נווה שאנן ברחוב יסוד המעלה 33-35. הפרויקט כולל 11 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 שקלים לדירת 2 חדרים, ו- 3,500 שקלים לדירת 3 חדרים.

פרויקט גני שפירא (מסלול צהוב) - הוקם בשנת 2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל אביב יפו. בהגרלה הקרובה הפרויקט יכלול 5 יחידות דיור בנות 3 חדרים. השכירות החודשית בו תעמוד על 3,500 שקלים לדירת 3 חדרים, 3,700 שקלים לדירת גן בעלת 3 חדרים וכ- 4,200 שקלים לדירת פנטהאוז בעלת 3 חדרים.

בעירייה הדגישו כי תנאי הזכאות כוללים גם תנאי סף: תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות, גיל שאינו עולה על 45 והיעדר בעלות על דירה. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. קריטריונים נוספים בהם ידרשו לעמוד הזכאים הם הצגת הצהרת הון ונכסים ומיצוי כושר השתכרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully