וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווקים בלי ילדים? תשכחו מדיור בר השגה בת"א

13.11.2017 / 8:00

עיריית תל אביב מגרילה 50 דירות בשכירות מוזלת ב-3 פרויקטים בעיר, אולם בדיקת תנאי הזכאות מעלה כי התוכנית מיועדת לזוגות נשואים ולהורים בלבד. העירייה: "בפרויקטים הבאים מתוכננות דירות שיתאימו גם לרווקים ורווקות"

יסוד המעלה תל אביב. חברת לבנת הזהב,
פרויקט יסוד המעלה שנמצא בהגרלה/חברת לבנת הזהב

בעוד כחודש תצא לדרך הגרלה מטעם עיריית תל אביב, במסגרתה יוכלו כ-50 זוכים מאושרים להגריל את זכותם להשכיר דירה מוזלת באחד מ-3 פרויקטים שמקדמת העירייה. אלא שמבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי אם אתם רווקים, כלומר אם לא התחתנתם או אינכם מוגדרים כידועים בציבור, ואין לכם ילדים - לא תוכלו להיות בין הנרשמים לאחד הפרויקטים.

במסגרת הפרויקטים, אותם מגדירה עיריית תל אביב דיור בר השגה, יוגרלו יחידות דיור להשכרה במחירים מוזלים ב-3 מיזמי נדל"ן: במגדל "מידטאון תל אביב", בשכונת גני שפירא ובמתחם יסוד המעלה בעיר. הזוכים יזכו לחוזי שכירות יציבים למשך 3 שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.

אכלוס הדירות צפוי כבר במחצית הראשונה של 2018, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לקריטריונים שקבעה מועצת העירייה. אולם הקריטריונים קובעים כי ישנו מסלול אדום - המיועד למשקי בית עם ילד אחד לפחות עד גיל 12; ומסלול כחול - אליו יכולים להירשם זוגות ללא ילדים, בתנאי שהם נשואים או ידועים בציבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני מסלולים - שניהם לזוגות נשואים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה מקומם - אני עובדת ומשלמת מסים בזמן כבר עשור"

"אני מתגוררת מעל עשור בעיר. לאחרונה נתקלתי בפרסומי העירייה על פרויקטי הדיור בר השגה שהיא מקדמת ועל כך שישנם 3 פרויקטים שניתן להירשם אליהם. נכנסתי בראש ובראשונה לפרויקט 'מידטאון', שכן הוא קרוב באופן יחסי לאזור שבו אני מתגוררת כיום - וגיליתי לצערי שאני עומדת בכל הקריטריונים מלבד אחד: העובדה שאני רווקה", מספרת לוואלה! נדל"ן מירב שובל, בת 38, תושבת העיר.

לדבריה, "זה כל כך מקומם. אני עובדת ומשלמת מסים בזמן כבר עשור בתל אביב, מתנדבת בעיר במסגרות עם ניצולי שואה וילדים. אבל בגלל מצבי המשפחתי והזוגי אני חשופה לאפליה - מעין אזרחית סוג ב', וכל זה קורה דווקא בעיר שמתיימרת לייצג סובלנות וקבלה".

על פי פרסומי העירייה, הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העיריה והם כוללים מספר תנאי סף. התנאים הם: תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות, גיל שאינו עולה על 45 והיעדר בעלות על דירה.

כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. קריטריונים נוספים בהם ידרשו לעמוד הזכאים הם הצגת הצהרת הון ונכסים, מיצוי כושר השתכרות וכן קריטריון לפיו במשק בית שבו ילד רשום בתעודת הזהות, גילו במועד ההגרלה לא יעלה על 12.

מידטאון תל אביב. מידטאון בע"מ,
פרויקט מידטאון/מידטאון בע"מ

"מדוע מצבי המשפחתי הוא רלוונטי?"

מירב, תושבת העיר: "אם אני יכולה לעמוד בתשלום, זה הדבר היחידי שצריך להיות חשוב לעירייה - ואם מפלים רווקים, אז אולי אנחנו גם צריכים לשלם פחות מסים עירוניים"

על פי התוכניות הנוכחיות, בפרויקט מידטאון תל אביב הסמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי תעמוד עלות השכירות החודשית על כ-4,900-5,300 שקל (25% כולל מע"מ מחציון הכנסה כספית ברוטו למשק בית של עשירון שביעי בהתאם לנתונים העדכניים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). הפרויקט כולל 34 יחידות דיור בנות 3 חדרים.

בפרויקט יסוד המעלה הממוקם בשכונת נווה שאנן תעמוד עלות השכירות החודשית על 3,100 שקל לחודש לדירת 2 חדרים, ו-3,500 שקל לחודש לדירת 3 חדרים. הפרויקט כולל 11 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים.

בפרויקט גני שפירא, שהוקם בשנת 2013 באמצעות חברת עזרה ובצרון ובמימון עיריית תל אביב יפו, ההגרלה הקרובה תכלול 5 יחידות דיור בנות 3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,700 שקל לדירת גן בעלת 3 חדרים וכ-4,200 שקל לדירת פנטהאוז בעלת 3 חדרים.

"אם אני נושאת בחובות כמו שאר תושבי העיר, מדוע אינני זכאית לאותן הזכויות? מדוע מצבי המשפחתי הוא רלוונטי? ואם אני בזוגיות חדשה, אך איננו מוגדרים ידועים בציבור או בחרנו לא להתחתן עדיין? בעיניי, אם אני יכולה לעמוד בתשלום, זה הדבר היחידי שצריך להיות חשוב לעירייה - ואם מפלים רווקים, אז אולי אנחנו גם צריכים לשלם פחות מסים עירוניים", היא אומרת.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "תמהיל הדירות בפרויקטים הנוכחיים הינו כזה שפונה למשפחות צעירות כאשר קביעת הקריטריונים לזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העיריה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות ובראשם הגדרת זוגות ומשפחות בתחילת דרכן ממעמד הביניים כקהל היעד המרכזי. יחד עם זאת בפרויקטים הבאים מתוכננות יחידות דיור אשר יהיו מתאימות גם לרווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully