וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירה תשלש את שטחה: אושרה תוכנית מתאר שתוסיף 9,000 דירות

30.10.2017 / 14:37

התוכנית כוללת לצד תוספת יחידות הדיור גם שטחי תעסוקה, מסחר ושטחי ציבור ומטרתה לתת מענה לאוכלוסייה בהיקף של כ-38 אלף איש. גולת הכותרת: הקמת תחנת רכבת חדשה

העיר טירה. google street view, צילום מסך
9,000 דירות חדשות. טירה/צילום מסך, google street view

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז הודיעה היום (שני) כי אישרה תוכנית מתאר כוללנית לעיר טירה שבאזור השרון ("המשולש:), הכוללת תוספת של כ-9,000 יחידות דיור, במטרה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-38 אלף נפש. מספר התושבים בעיר הערבית כיום עומד על כ-26,500 תושבים וקיימות כ-3,500 יחידות דיור בנויות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-216 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-48 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותוספת משמעותית עבור שטחים למוסדות ציבור בהיקף של כ-275 אלף מ"ר.

התוכנית החדשה מגדירה לראשונה את כיווני הפיתוח העתידיים של העיר, וקובעת מתחמים בהם יוכנו תוכניות מפורטות - שמכוחן ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה.

במסגרת התוכנית, אזורי המגורים החדשים יוקמו במעטפת של היישוב הקיים. במינהל התכנון ציינו כי "התוכנית החדשה שמה דגש על פיתוח הכלכלה המקומית ורואה בכך מנוף צמיחה של היישוב".

הרחבת אזור התעסוקה ותחנת רכבת חדשה

במסגרת הפיתוח, תיעשה הרחבה משמעותית של אזור התעסוקה בין כביש 6 וכביש 444. כמו כן, תוקם תחנת רכבת במסגרת פרויקט המסילה המזרחית. עוד מבחינה תחבורתית קובעת התוכנית דרך ראשית עירונית, שעוטפת בצורת טבעת את כל העיר ומתחברת לכל היציאות מהעיר.

כמו כן, דרך 554 (היציאה המערבית של טירה), הכלולה בתוכנית המתאר הארצית לדרכים, מסומנת כאופציה תחבורתית עתידית העוקפת את טירה ממערב וכוללת אפשרות לחיבורים נוספים לטירה. בנוסף, התוכנית קובעת הוראות להקמת מסוף תחבורה משולב, שיכלול תחבורת אוטובוסים ורכבת.

התוכנית, שנערכה על ידי מנהל התכנון בשיתוף עם לשכת תכנון מחוז מרכז, עיריית טירה ומשרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, תוכננה על ידי צוות תכנון רב תחומי בראשות האדריכל דסמונד קפלן אדריכלים.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, ציינה כי "מדובר בתוכנית חשובה שנותנת מענה עבור אוכלוסיית העיר על ידי תוספת משמעותית של יחידות דיור חדשות. שטחי התעסוקה החדשים, בשילוב תחנת הרכבת החדשה, יהוו מנוף כלכלי שיסייע בחיזוק וצמיחת היישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully