וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתכלים על כולנו מלמעלה: הבניינים הכי גבוהים בישראל

29.10.2017 / 13:00

בשבוע שעבר אושרה התוכנית להקמת "מגדל עזריאלי הרביעי" בתל אביב, שצפוי להיות השני בגובהו בישראל - אחרי "מגדל בין ערים" המתוכנן בגוש דן. בדקנו לאיזה גובה מתנשאים המגדלים הגבוהים ביותר בארץ, כמה קומות הם כוללים ואיך אנחנו נראים לעומת העולם

מגדל בין ערים. גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים,
מגדל "בין ערים" צפוי להיות הגבוה ביותר בישראל/גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים

בשבוע שעבר אושרה באופן סופי התוכנית להקמת המגדל הרביעי של עזריאלי על חורבות מתחם בית "ידיעות אחרונות" המיתולוגי בתל אביב. המגדל יתנשא לגובה של כ-350 מטר ויכלול 90 קומות, ובכך יהפוך לשני בגובהו בארץ - מיד אחרי מגדל "בין ערים" המתוכנן בגוש דן. התוכנית למגדל זה, שיהיה הגבוה בישראל, אושרה בחודש מרץ האחרון, והיא כוללת כ-100 קומות שישמשו למלונאות, תעסוקה ומסחר בגובה של כ-400 מטר.

בכך מצטרפים שני המגדלים האלה לגל התוכניות לגובה שמקדמות ועדות התכנון בשנים האחרונות, במטרה לענות על הביקושים הקשיחים לדיור באמצעות בנייה רוויה, ואשר כפועל יוצא ישנו את קו הרקיע של ישראל, ובעיקר של אזור גוש דן. למעשה, טרנד הבנייה לגובה הפך עם השנים לנפוץ בכל רחבי העולם, והמרדף אחרי "מגדל בבל" המודרני לא פסח גם על ישראל, שנאלצת להתמודד בעיקר באזורי הביקוש עם מחסור בעתודות קרקע.

הדמיות מגדל עזריאלי רביעי. משרד משה צור אדריכלים,
מקום שני ברשימה. התוכנית של מגדל עזריאלי הרביעי/משרד משה צור אדריכלים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום המגדל הגבוה ביותר שנבנה הוא מגדל עזריאלי שרונה במתחם שרונה בתל אביב, הממוקם מול מגדלי עזריאלי וממש לא רחוק ממגדל עזריאלי הרביעי המתוכנן, ומתנשא לגובה של 238.5 מטר עם 61 קומות. אחריו ניצב מגדל משה אביב ברמת גן, שהחזיק שנים רבות בתואר המגדל הגבוה בישראל. גובהו 235 מטר וכולל 68 קומות.

אחריהם ברשימה נמצא מגדל השחר בגבעתיים, המתנשא לגובה של 211 מטר; מגדל עזריאלי העגול בתל אביב, המתנשא לגובה של 187 מטר; מגדל עזריאלי המשולש המגיע לגובה של 169 מטר; מגדל אלקטרה בתל אביב המגיע לגובה של 168.9 מטר; ומגדל נווה נוף בבת ים המתנשא לגובה של 168.3 מטר.

עוד ברשימה: מגדל צ'מפיון בבני ברק, המגיע לגובה של 165.3 מטר; מגדל הקריה בתל אביב, המתנשא לגובה של 158 מטר; מגדל אמות אטריום ברמת גן, שגובהו גם כן 158 מטר; מגדל W בתל אביב, המגיע לגובה של 156.4 מטר; מגדל מאייר בשדרות רוטשילד, המתנשא לגובה של 155.4 מטר; ומגדל שלום בתל אביב, שגובהו 142 מטר והיה "גורד השחקים" הראשון בתל אביב ובישראל.

עזריאלי שרונה. ויו פוינט,
מגדל עזריאלי שרונה בתל אביב/ויו פוינט
מגדל משה אביב רמת גן ר"ג נדלן נדל"ן. ישראל דוד,
מגדל משה אביב ברמת גן/ישראל דוד
מגדל השחר של קבוצת סופרין ותדהר. אסף פינצוק,
מגדל השחר בגבעתיים/אסף פינצוק
קניון עזריאלי ובסיס הקריה, תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
מגדלי עזריאלי בתל אביב/ראובן קסטרו
מגדל אלקטרה. יח"צ,
מגדל אלקטרה/יח"צ

המגדלים הגבוהים בעולם עוקפים אותנו בסיבוב

איך אנחנו נראים לעומת העולם? אם בוחנים את התוכניות למגדל שצפוי להתנשא לגובה של יותר מקילומטר בדובאי, או למגדל הממלכה שנבנה בימים אלה בסעודיה, שגובהו יגיע ל-1,000 מטר, המגדל הגבוה בישראל יגיע לגובה של פחות ממחצית משני המגדלים באיחוד האמירויות.

מגדלים נוספים מוכרים, מהגבוהים ביותר בעולם, הם מגדל בורג' חליפה בדובאי, המתנשא לגובה של 830 מטר וכולל 163 קומות; מגדל שנגחאי בשנגחאי, סין, שגובהו 632 מטר והוא כולל 128 קומות; וגם מגדל אבראג' אל-בית בעיר מכה שבערב הסעודית, שכולל 120 קומות ומגיע ל-601 מטר.

עוד ברשימת המגדלים הגבוהים בעולם שכבר עומדים על הקרקע: מגדל המרכז הפיננסי "פינג אן" בעיר שנג'ן שבסין, הכולל 115 קומות ומתנשא לגובה של 600 מטר; "מגדל העולם" בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, שגובהו 555 מטר והוא כולל 123 מטר; ומגדל החירות (מרכז הסחר העולמי החדש) בניו יורק, ארה"ב, שכולל 104 קומות ומגיע לגובה 541 מטר.

רשימת המגדלים הגבוהים כוללת גם את מגדל המרכז הפיננסי CTF בעיר גוואנזו בסין, שגובהו 530 מטר והוא כולל 111 קומות; ומגדל טאיפיי 101 בטוויאן, הכולל 101 קומות על פני 509 מטר. מגדל המרכז הפיננסי העולמי בשנגחאי שבסין כולל גם הוא 101 קומות ומשתרע על פני גובה של 492 מטר; ומגדל מרכז המסחר הבינלאומי בהונג קונג כולל 118 קומות על פני 484 מטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מגדל קינגדום סעודיה נדלן נדל"ן. CTBUH-ISRAEL,
יתנשא לגובה של כ-1,000 מטר. מגדל הממלכה בסעודיה/CTBUH-ISRAEL
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל בורג' חליפה בדובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך
מגדל שנחאי סין נדלן נדל"ן. CTBUH-ISRAEL,
מגדל שנגחאי בסין/CTBUH-ISRAEL
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל המרכז הפיננסי CTF בגוואנזו, סין/מערכת וואלה!, צילום מסך
מגדל החירות ניו יורק ארה"ב נדלן נדל"ן. CTBUH-ISRAEL,
מרכז הסחר העולמי החדש בניו יורק/CTBUH-ISRAEL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully