וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקי התעשייה: איזה הכי מבוקש - ואיפה משלמים הכי הרבה?

10.10.2017 / 8:04

למרות צמיחת מתחמי העבודה המשותפים, חברות רבות מעדיפות לפתוח משרדים בפארקי תעשייה המספקים שירותים רבים לעובדים. סקירה חדשה מגלה איזה פארק הפופולרי ביותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק התעשייה בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברות הענק הפועלות בישראל, בהן גוגל, פיליפס, IBM ואחרות, נוהגות לרוב להתמקם בפארקי תעשייה שבהם ניתנים לעובדים שירותים מיוחדים. נדמה כי על אף השינויים בשוק המשרדים בשנים האחרונות, הרי שטרנד הפארקים דווקא מתרחב - אך הביקוש לא בהכרח קובע את המחיר.

סקר שערכה חברת מאן נכסים בחן שישה פארקים בולטים בישראל, ומצא כי הפארק בשיעור התפוסה הגבוה ביותר בארץ הוא מת"מ בחיפה, עם 98% שיעורי תפוסה לעומת 80% תפוסה בלבד בפארק עזריאלי חולון, למשל, שהגיע למקום האחרון. דמי השכירות הגבוהים ביותר משולמים דווקא בפארק אזורים בפתח תקווה, שבו התעריף עומד על 62 שקל למ"ר מעטפת ו-75 שקל למ"ר גמר.

הסקירה כוללת את פארק המדע ברחובות, פארק אזורים בפתח תקווה, פארק עסקים קיסריה, פארק עסקים עזריאלי חולון, פארק עסקים מת"מ חיפה ופארק העסקים תדהר היי-טק רעננה. נבדקו שיעורי תפוסה, דמי השכירות, שירותי הפארק, שוכרים מרכזיים, נגישות ושימושים. כאמור, שיעורי התפוסה הגבוהים ביותר היו של פארק מת"מ בחיפה ומיד אחריו פארק אזורים בפתח תקווה עם 95% תפוסה. פארק המדע ברחובות נמצא בשיעורי תפוסה של 87%, לצד 90% שיעורי תפוסה בפארק קיסריה ו-93% בתדהר היי-טק רעננה.

בניגוד לאופציות המשרדים החדשות יותר בשוק, הכוללות מתחמי עבודה פחות מחייבים דוגמת חללים משותפים של חברות כמו ריג'ס, WEWORK, מיינדספייס ואחרים, הרי שברוב הפארקים הללו ניתנים שירותים מגוונים - הכוללים גני ילדים ומעונות יום, מועדוני כושר וספא, שירותי הסעות פנימיים, סניפי בנק ודואר חנויות לציוד משרדי, מרכזי כנסים, תחנות דלק ושטיפת מכוניות, בתי כנסת, בתי קפה ומסעדות.

עוד בנדל"ן

לגור ליד קו אוטובוס? רוב הציבור היה מוכן לשלם על זה יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמי השכירות הגבוהים ביותר - בפארק בפתח תקווה

ג'קי מוקמל, מנכ"ל מאן נכסים שערכה את הסקירה, מציין כי "ניתן לחלק את הפארקים לשני סוגים: פארקים שהוקמו באזורים עתירי משרדים, דוגמת הפארקים בהרצליה ופארק עתידים ברמת החייל בתל אביב; לעומת פארקים דוגמת עזריאלי בחולון ופארק מת"מ חיפה - שהובילו להקמת משרדים באזור והיוו מוקד משיכה לחברות רבות".

אשר לסוגיית דמי השכירות מסביר מוקמל כי "דמי השכירות הגבוהים ביותר הם בפארק אזורים בפתח תקווה, שנהנה ממיקום מרכזי על כביש 4 בסמיכות לתל אביב, ומהווה מוקד משיכה לחברות היי-טק שמוכנות לשלם פרמייה גבוהה ביחס למחירים הנהוגים באזור".

עם זאת, לדבריו, מבדיקת החברה עולה כי "פארק עסקים קיסריה הוא האטרקטיבי ביותר מבין הפארקים בתחשוב דמי השכירות, דמי הניהול, מחירי מקומות החניה ופרמטרים נוספים. שטחו הוא הגדול ביותר ומשתרע על פני 3,500 דונם; ודמי השכירות הממוצעים בו עומדים על 45 שקל למ"ר מעטפת ו-55 שקל למ"ר גמר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק התעשייה בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully