וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום האצטדיון העירוני: כ-1,000 דירות חדשות ייבנו באשדוד

5.9.2017 / 14:12

מנהל התכנון החליט להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית המאפשרת את הריסת אצטדיון הכדורגל ברובע א', שנבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, יחד עם מבנים ישנים נוספים. המטרה: לקדם פרויקט התחדשות עירונית לטובת הקמת מגדלי מגורים ודירות לצעירים

התחדשות עירונית אשדוד הדמיה. רונאל אדריכלים,
התוכנית החדשה באשדוד/רונאל אדריכלים

אשדוד מתרחבת: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום שבמנהל התכנון החליטה היום (שלישי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להתחדשות עירונית ברובע א' בעיר, הכוללת 960 יחידות דיור חדשות. במסגרת התוכנית יוקמו 12 מבני מגורים, מתוכם ארבעה מגדלי מגורים בני 24 קומות, ועוד שמונה מבני מגורים בני 8-12 קומות.

מבני המגורים החדשים יחליפו את מבנה האצטדיון העירוני המיתולוגי בעיר (המכונה הי"א), שנבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת וכלל כ-2,000 מקומות ישיבה - אולם כיום נמצא בפעילות חלקית. עם זאת, בעירייה מציינים כי עד שתקבל התוכנית תוקף, ניתן יהיה להמשיך לשחק במתחם. במקום האצטדיון תיבנה בשנים הקרובות קריית ספורט חדשה בצד הצפוני של העיר.

על פי נתוני העירייה, שטח זה בבעלות רשות מקרקעי ישראל וצפוי לכלול 466 יחידות דיור קטנות לטובת זוגות צעירים. ההחלטה על בניית דירות קטנות התקבלה בעקבות החתימה על הסכם הגג עם המדינה באחרונה. שאר הדירות ייבנו במתחם פרטי במסגרת ההתחדשות העירונית, כאשר 288 מהן גם כן יוקצו עבור דירות קטנות של עד 75 מ"ר.

בנוסף יהרסו מבני המגורים הישנים בני 3-4 קומות הנמצאים כיום במתחם. לצד יחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של כ-10,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, שבהם יוקמו בית ספר, מעונות וגני ילדים. מתחם המגורים כולל שטח נרחב עבור פארק ציבורי הכולל שבילים, פינות ישיבה, מתקני משחק וספורט.

התוכנית, שהוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי אדריכלית אילה רונאל, ממוקמת בגבולה הצפוני של העיר בתחום הרחובות ההסתדרות, ראשונים וז'בוטינסקי. היא מהווה חלק ממהלך כולל להתחדשות עירונית ברובע א', כאשר מבני המגורים שבסמוך למתחם צפויים לעבור גם הם תהליכי התחדשות.

לדברי יו"ר הוועדה, דוד לפלר, "אשדוד היא אחת הערים בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר להתחדשות עירונית באזור הדרום. שיתוף הפעולה בין העירייה לוועדה המחוזית, יביא לכך ששכונות רבות בעיר יעברו הליכי התחדשות עירונית - ויגדילו את היצע יחידות הדיור, תוך שיפור חזות העיר ושדרוג רמת החיים של תושבי העיר".

עוד באותו נושא

לא יאמן: דירות מחיר למשתכן ביבנה התייקרו ב-200 אלף שקל

לכתבה המלאה
התחדשות עירונית אשדוד הדמיה. רונאל אדריכלים,
התחדשות עירונית אשדוד הדמיה/רונאל אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully