וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: תכנית חדשה תנסה לשמור על זכויות בנייה שנפגעו בגלל הרכבת הקלה

21.6.2017 / 15:25

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר ללא הפסקה אישרה תכנית, שתסייע ל-1,500 בעלי מגרשים שהופקעו לצורך הקמת הקו הסגול והקו הירוק לשמור על זכויותיהם. מטרתה לאפשר שמירה על היקף שטחי הבנייה שהותר לבנות בהם, בטרם אישור התכניות להקמת הרכבת

תחילת עבודות החפירה על קו הרכבת הקלה בתל אביב, 19 בפברואר 2017. מגד גוזני
עבודות על הרכבת הקלה בתל אביב/מגד גוזני

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב-יפו אישרה היום (רביעי) להפקדה להתנגדויות הציבור תכנית חדשה, שאמורה לסייע לבעלי זכויות במגרשים שנפגעו בעקבות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה. מדובר בתכנית לשמירה על היקף זכויות הבנייה במגרשים אלה, אשר הופקעו על ידי המדינה לטובת הקמת הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה.

בעירייה מסבירים כי לקראת כניסתן לתוקף של תכניות הרכבת הקלה של הקו הירוק והקו הסגול, אותן קידמה המדינה (הוועדה לתשתיות לאומיות), צפויה בחודשים הקרובים חברת נת"ע (נתיבי תעבורה) להתחיל בהליכי הפקעה ולפרסם הודעות לשם רכישת הזכויות במקרקעין הדרושים לצורך הקמת מערכת התחבורה.

תכניות אלה כוללות שינוי ייעוד במגרשים שונים לאורך התוואי, כאשר שינוי הייעוד של חלק מהמגרש משפיע במקרים רבים על היקף זכויות הבנייה המוקנה לו, כמו גם על מיקום הבינוי המותר בו. עקב כך, עשויות התכניות לקווים אלו להקטין את היקף זכויות הבנייה במגרשים או להקשות על מימושן.

לפיכך, ועל מנת להקל על בעלי הנכסים, מקדמת העירייה תכנית משלימה, שמטרתה להקטין באופן משמעותי את הפגיעה במגרשים אלו, שמספרם מוערך בעד כ-1,500 ברחבי העיר. התכנית תאפשר שמירה על היקף שטחי הבנייה שהותר לבנות בהם טרם אישורן של תכניות קווי הרכבת, קביעת הוראות בנוגע לקווי הבניין והתכסית שיחולו במגרשים אלה וקביעת הוראות ספציפיות בנוגע למגרשים שקיימים בהם בניינים לשימור והכלולים בתכנית השימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully