וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע: מחירי הדירות בישראל זינקו ב-2016 ב-7.5%

עמירם ברקת

29.3.2017 / 14:46

בנק ישראל ציין היום בדוח השנתי כי מחירי הדירות עלו ב-2016 בשיעור נמוך יותר של 6.3%. בקרן המטבע שיבחו את קובעי המדיניות בישראל אך הוסיפו כי "הכלכלה ניצבת בפני אתגרים חשובים". כלכלני הקרן קוראים לממשלה להגדיל את היצע הדירות-ברות השגה עבור זוגות צעירים

בנייה בדימונה. מרץ 2017. ראובן קסטרו
בנייה בדימונה. מרץ 2017/ראובן קסטרו

פערים משמעותיים בעליית מחירי הדיור בין בנק ישראל לקרן המטבע הבינלאומית. הבנק דיווח היום (ד') במסגרת הדוח השנתי כי מחירי הדירות עלו ב-2016 בשיעור של 6.3% בעוד שלפי קרן המטבע העלייה הייתה אף חדה יותר ועמדה על 7.5%.

הקרן פרסמה היום את הדוח המלא על הכלכלה הישראלית, בעקבות ביקורה של משלחת הקרן בישראל בתחילת השנה. הנהלת הקרן משבחת בדוח את קובעי המדיניות בישראל על "מדיניות כלכלית איתנה, שהניבה ביצועים מקרו-כלכליים חזקים". יחד עם זאת נאמר בהודעת הקרן כי "למרות שהתחזית למשק הישראלי בטווח הקצר היא עדיין חיובית, אנו מכירים בכך שהכלכלה הישראלית ניצבת מול אתגרים מבניים חשובים: מחירי הדיור הגבוהים, שיעורי העוני והאי השוויון הגבוהים, הפריון הנמוך ושיעור ההשתתפות הנמוך יחסית בעבודה בקרב קבוצות אוכלוסייה מסויימות (הכוונה לגברים חרדים ונשים ערביות ע"ב). "על רקע זה אנו קוראים להמשך המדיניות האיתנה שתשמר את היציבות הפיננסית והמקרו-כלכלית ולרפורמות מבניות עמוקות שיגדילו את פוטנציאל הצמיחה של המשק ויפחיתו את העוני והאי-שוויון".

בין היתר קוראת הקרן למהלכים שיובלי להגדלת היצע הדירות ברות-השגה עבור זוגות צעירים ומשפחות מעוטות אמצעים, וכן להמשיך ולפעול באמצעות ועדות התכנון והשלטון המקומי להגדלת מספר התחלות הבניה.

שר האוצר, משה כחלון אמר בתגובה: "דוח קרן המטבע שם את מדינת ישראל בחזית הכלכלות המובילות בעולם. הדוח מצביע על כך שהכלכלה שלנו צומחת, חזקה, יציבה, עם אחוז אבטלה נמוך. המסקנות תואמות את דוח הכלכלן הראשי במשרד האוצר שהצביע על כך שהצמיחה הגבוהה של המשק הגדילה את ההכנסה הפנויה של האזרחים, וחלחלה גם לעשירונים התחתונים. דוח הקרן מעניק רוח גבית לרפורמות שהובלנו בתקציב האחרון ומציין שהן יסייעו להמשך צמיחת המשק והפחתת הריכוזיות. הדוח מציין לטובה את הפעולות שעשינו בתחום הדיור, כולל העברת כל הסמכויות תחת קורת גג אחת למשרד האוצר. המדיניות הכלכלית שאנחנו מובילים – כלכלה חופשית ורגישות חברתית, תוך כדי הצמחת המשק וניהול אחראי של התקציב, מוכיחה את עצמה כיעילה ונושאת תוצאות. אנחנו מתכוונים להמשיך בדרך הזאת לטובת הכלכלה הישראלית ואזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully