וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות"

3.1.2017 / 15:53

"מעולם לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות", הודיע היום שר האוצר באירוע של ענף הבנייה. אבל לפני שנתיים, כשכחלון היה יותר אופטימי ופחות זהיר מחירי הדירות בהחלט היו על השולחן. אז נדרשו 140 משכורות לרכישת בית - היום דרושות כבר 152. דעה

מערכת וואלה!

שר האוצר, משה כחלון, חשף היום את אחד הקלפים המרכזיים שלו בדיון על מחירי הדירות. "מעולם לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות. אמרתי רק שנספק דירות וזה יקרה".

אל תנסו לחפש בגוגל או בארכיוני האתרים את הכותרת המרשיעה. כחלון לא טיפש והוא בדק את זה לפניכם. יתר על כן, הוא הבין לפני כולם שמחירי הדירות לא יירדו בקדנציה הנוכחית שלו, ויהיה זה נס גדול אם מגמת העלייה תיעצר או לפחות תאט.

אבל לפני שנתיים, כשהיה כחלון רק מועמד מבטיח, הוא היה אופטימי יותר וזהיר פחות בקשר ליכולתו הפוליטית והניהול. אז הוא עוד היה כחלון מרפורמת הסלולר ב-20 שקל לחודש.
באחת מהופעות הבחירות הוא הגיע לאוניברסיטת בן גוריון בנגב ונתן את ההצגה הרגילה. מחירי הדירות היו כמובן על השולחן ובגדול.

"מה-18 בחודש, זה אנחנו. אנחנו כמפלגה שתצטרך לבוא ולקיים את הדברים האלה... להוריד את מחירי הדיור מ-150 משכורות, לאזור ה-100 משכורות. אין שום היגיון ש-150 משכורות נשלם עבור דירה... רבותי. דירה זה לא פינוק.. אנחנו רואים מה קרה בשנים האחרונות: לא טיפלו בזה באופן ברור... שני מנהיגים בכירים רבו ביניהם והחליטו שלא מטפלים בדיור... שמונה וחצי מיליון איש לא נחשבים. הם לא במשחק..."

הפוליטיקאים שרבו ביניהם, לגרסת כחלון, היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. לפיד דווקא פעל להורדת מחירי הדירות, וחלק מיוזמותיו, כמו תוכנית הדיור להשכרה, אומצו גם על ידי כחלון.

גם כחלון ניסה להוריד את המחירים, אבל במהלך כהונתו עלו מחירי הדירות בכ-10%. כשהחל את כהונתו נדרש זוג ממוצע לכ-140 משכורות כדי לקנות דירה, ולא 150 כפי שאמר בטעות בפני הסטודנטים. מאז עלו המחירים והנתון המעודכן הוא 152 משכורות, מחיר לא הגיוני, לדברי שר האוצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully