וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של מנרב נמשכות: צו איסור הזרמת גז בכפר סבא

26.12.2016 / 8:35

פרויקט מגורים של חברת מנרב בכפר סבא הירוקה שאוכלס רק לפני 5 שנים סובל שנים מליקויים רבים. כעת התגלה כי גם צנרת הגז לא הוטמנה באדמה על פי התקן. בצעד חריג הורה משרד האנרגיה להפסיק את הזרמת הגז לבניין. מנרב: "זהו ניסיון הכפשה, אנו עוקבים אחרי הטיפול בגז"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראית צנרת הגז בבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצרות בפרויקט של חברת מנרב בכפר סבא הירוקה – פרויקט מגורים חדש שאוכלס רק בשנת 2011 – לא מפסיקות. לאחר שורה של ליקויים שהתגלו בפרויקט, שהובילו בשנת 2013 לתביעה מצד דייריו, גילו לאחרונה דיירי הפרויקט כי גם צנרת הגז לא הוטמנה כראוי וכי במשך חמש שנים הוזרמה גז בתשתית בניגוד לתקן. בימים האחרונים התערב בצעד חריג משרד האנרגיה בנושא והוציא צו איסור הזרמת גז בפרויקט, עד להטמנתה באדמה על פי התקן.

במכתב שנשלח על ידי יהודה נסנר, מהנדס מינהל ענייני בטיחות הגז במשרד האנרגיה והמים, למנכ"ל חברת פזגז לפני כשלושה שבועות נכתב במפורש כי "ההטמנה (של צנרת הגז) לא בוצעה על פי הנדרש בתקן. הנני מורה להפסיק מידית את הזרמת הגז בצנרת הטמונה, עד להטמנתה כנדרש".

צנרת הגז הלקויה בפרויקט המגורים של חברת מנרב, חברה בשליטת אברהם קוזניצקי, איננה הליקוי היחידי שהתגלה בפרויקט לאורך שנות אכלוסו המעטות. אריחים נופלים, הצפת ביוב בדירות הגן, הצפות במחסנים ובחניון המשותף וגם נזילות בדירות הפנטהאוז היו מנת חלקם של הדיירים מרגע שנכנסו להתגורר בדירותיהם ולאחרונה התגלה גם כי צנרת הביוב בפרויקט המגורים לא הותקנה כראוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבור בחצר הבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מיום האכלוס אנחנו מתריעים על הבעיות בצנרת הביוב – משום שכל כמה חודשים סבלנו מהצפות ביוב במחסנים. באופן אישי המחסן שלנו הוצף ארבע פעמים כתוצאה מביוב, ובשל כך נאלצנו לזרוק ציוד רב שנהרס. על מנת לתקן את הליקוי, פערו בור בעומק 2 מטרים בחצר שלנו – אך כבר ארבעה חודשים שהעבודות נמשכות ובינתיים המצב הוא שאנו חיים בצורה מסכנת חיים כבר תקופה ארוכה. רכשנו דירת גן בפרויקט חדש של חברה גדולה – ומאז אנחנו בשיפוצים ובתיקונים בלתי פוסקים", מספרת בשיחה עם וואלה! NEWS חביבה רוזנטל, בעלת דירת גן בפרויקט.

פרויקט המגורים, הממוקם ברחוב זליוונסקי 5 בשכונה הירוקה בכפר סבא, מצוי כאמור כבר תקופה ארוכה במרכזו של מאבק משפטי מצד הדיירים שטענו בתביעה שהגישו בשנת 2013 כי החברה לא רק התרשלה בבניית המבנה, אלא אף הסתירה מידע ולא עמדה בהתחייבויותיה כפי שהופיעו בפרסומי החברה בשלב שיווק הפרויקט.

כפי שנחשף בעבר בוואלה! NEWS בעבר התערבה בפרויקט גם עיריית כפר סבא, שבחנה את האפשרות להכריז על בניין המגורים כמבנה מסוכן ואף שיגרו מכתב אזהרה לחברת מנרב בו ציינו כי החברה נדרשת לבצע לאלתר את העבודות לתיקון הליקויים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה הבניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת מנרב נמסר בתגובה לנושא צנרת הגז כי "החברה עוקבת אחר הטיפול בנושא הגז שמצוי באחריותה של חברת 'פז גז', ובהתאם להנחיות מנהל הגז". עוד נמסר כי "במקרה הנידון, מדובר בהליך משפטי בשלב סיום. מנרב בצעה תיקונים על פי חוות דעת מומחה שמונה על ידי בית המשפט. אין פה אלא ניסיון של הדיירת חביבה רוזנטל לעורר עניין במחלוקת מקצועית שאיננה קיימת עוד ולהוציא דיבתה של החברה. לעניין העבודות בגינה של הגברת רוזנטל, החברה פועלת לפי הנחיות מומחה בית המשפט. הגברת רוזנטל הציגה כבר את טענותיה בפני מומחה בית המשפט ובסופו של דבר הוא קבע את הפעולות הנדרשות לביצוע בגינה".

ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
אריחים שנפלו באפריל/ניב אהרונסון
ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
רטיבות באפריל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully