וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירים נגד מנרב: הצפות ואריחים עפים 5 שנים אחרי האכלוס

10.4.2016 / 12:14

אריחים נופלים, הצפות ונזילות פקדו את פרויקט המגורים של חברת מנרב בשכונת כפר סבא הירוקה, שאוכלס רק בשנת 2011. הדיירים תבעו ואף גובש דו"ח מומחה שקבע כי יש לתקן בהקדם את הליקויים. תכתובת פנימית בעירייה: סמנכ"ל העירייה ביקש לקדם הכרזה על הבניין כמבנה מסוכן

ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
אריחים נפלו/ניב אהרונסון

אריחים נופלים, הצפת ביוב בדירות הגן, הצפות במחסנים ובחניון המשותף וגם נזילות בדירות הפנטהאוז, וזו רשימה חלקית בלבד שעמה מתמודדים בשנים האחרונות דיירים בפרויקט המגורים של חברת מנרב, בשליטת אברהם קוזניצקי, ברחוב זליוונסקי 5 בשכונה הירוקה בכפר סבא. הפרויקט, שאוכלס רק בשנת 2011, הגיע בשנת 2013 לבית המשפט במסגרת תביעה שהגישו הדיירים נגד החברה ובה הם טוענים כי החברה לא רק התרשלה בבניית המבנה, אלא אף הסתירה מידע ולא עמדה בהתחייבויותיה כפי שהופיעו בפרסומי החברה בשלב שיווק הפרויקט.

בימים האחרונים, על אף שדוח מומחה מטעם בית המשפט קבע כבר לפני מספר חודשים כי על החברה לתקן שורה של ליקויים בפרויקט, בחנו בעיריית כפר סבא את האפשרות להכריז על בניין המגורים כמבנה מסוכן ואף שיגרו מכתב אזהרה לחברת מנרב בו ציינו כי החברה נדרשת לבצע לאלתר את העבודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
הצנרת לא חוברה כהלכה/ניב אהרונסון

במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS אותו שיגרה מהנדסת העיר, ענת צ'רבינסקי, להנהלת החברה, נכתב בין השאר כך: "על פי התרשמותנו, טרם התחלתם בעבודות חיזוק אריחי החיפוי, למרות שמדובר בעבודות שיש לבצע לאלתר וללא דיחוי. אי לכך, הנכם נדרשים לבצע את העבודות הנדרשות ולדווח למשרדי על אופן הטיפול ולו"ז לביצוע. במידה ולא תפעלו לתיקון הנזקים, אנו נפעל בהתאם".

מכתב זה, שנשלח לחברה ב-21 במרץ, לווה לאחר יומיים במעקב אישי מצידו של סמנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר. בתכתובת פנימית בעירייה, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, דרש סמנכ"ל העירייה לוודא כי העבודות אכן בוצעו בבניין וציין כי במידה וחברת מנרב טרם החלה בביצוע התיקונים, יש לקדם הכרזה על המבנה כמבנה מסוכן.

"רק בימים האחרונים אחרי שהעירייה התערבה ושקלה להכריז על הבניין כמבנה מסוכן החלו להגיע לביצוע תיקונים, אבל מדובר בעבודה ראשונית בלבד – ונכון להיום הנזקים בבניין עדיין אינם מתוקנים. אני שואלת, איפה המצפון שלהם? האם צריך להמתין שאריחים ייפלו על ילדים ואנשים ייפגעו כדי לבוא ולתקן? קורה שיש ליקויים, אבל התנהלות החברה מול הדיירים היא התנהלות מסכנת חיים. האריחים מקומות 6-8 נשרו כבר מיד עם האכלוס, חלפו כבר 5 שנים ועוד לא תיקנו. אנחנו לא מתלוננים על קוסמטיקה בבניינים, אלא על ליקויים חמורים בחשמל, בחיפויים ובצנרת שמשפיעים על איכות החיים ואולי אף מסכנים אותנו", מספרת בשיחה עם וואלה! NEWS חביבה רוזנטל, אחת הדיירות ברחוב זליוונסקי 5, הפועלת עם משפחתה כוועד הפעולה המייצג את הדיירים בתביעה.

ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
הצפות ורטיבות/ניב אהרונסון

משפחת רוזנטל, המתגוררת בדירת הגן בבניין, סבלו לטענתם מאז כניסתם לדירה לפני כחמש שנים מהצפה ביוב בדירתם - בנוסף ל-4 הצפות במחסני הדירות. אחרי ההצפה שאירעה בחודש פברואר האחרון, הזמין ועד הבית בבניין בעל מקצוע שקבע במכתב רשמי מטעמו כי כ-70% מהמים בצנרת המרכזית של הבניין אינם זורמים כראוי וכי "עקב מבנה לא תקין של השיפוע נגרמות סתימות חזקות ומרובות שחוזרות וגורמות להצפות בדירות הגן, במחסנים ובחניון הבניין". במכתב זה נקבע עוד כי "החיבורים מן הדירות לצנרת המרכזית אינן תקינות".

הדיירים בבניין מציינים כי "בנוסף, מים מהחניון העליון מחלחלים לתקרת החניון התת קרקעי, עמודי בסיס ואזורים נוספים נפוחים ממים, עובש ורטיבות כל השנה, ולצערנו גם השער החשמלי בכניסה לחניון התת קרקעי של הבניין לא היה תקני והיה צורך להחליפו מכספי הוועד".

מקרה זה אינו הפעם הראשונה שבה חברת מנרב מתמודדת עם תלונות חמורות הנוגעות לליקויי בנייה. בשנת 2013 הודיעה הנהלת בית החולים רמב"ם על הדחתה של החברה מבניית בית החולים התת קרקעי ומגדלי האשפוז – פרויקט שעלותו הוערכה בכ-400 מיליון שקל. לטענת בית החולים בזמנו, מנרב פיגרה בלוחות הזמנים בצורה משמעותית וכן לא תיקנה ליקויי בנייה למרות התרעות חוזרות ונשנות של ההנהלה. יצויין כי לבסוף סוכם בין הצדדים כי מנרב תמשיך בבניית הפרויקט.

מקרה נוסף שהתפרסם בתקופה האחרונה נוגע לפרויקט מגורים יוקרתי שהקימה מנרב בראשון לציון, שגם בו סבלו הדיירים מהצפות ונזילות וטענו כי הדירות שנמסרו להם – לא היו ראויות למגורים. במקרה זה טענו הדיירים כי לא הצליחו לקבל תשובות או טיפול נאות מהחברה.

כאמור, סוגיית ליקויי הבנייה בפרויקט בכפר סבא ידועה לחברת מנרב מזה תקופה ארוכה. בשנת 2013 הגישו דיירי רחוב זליוונסקי 5, המונה 30 דיירים, תביעה לבית המשפט השלום בתל אביב, במסגרתה טענו כי מיד לאחר אכלוס הבניין, התגלו במבנה שורה של ליקויים קשים. דו"ח מומחה מטעם של הדיירים, מהנדס דובי דוד, קבע כי עלות כלל התיקונים בבניין עומדת על כמעט מיליון שקלים. דו"ח אחר שהציגה חברת מנרב מטעמה הציג עלויות תיקונים נמוכות בהרבה, ולבסוף דו"ח של מומחה מטעם בית המשפט, עליו חתום מהנדס יוסי גולדקלנג, קבע כבר בפברואר 2015 כי על החברה לבצע תיקונים בהיקף של כ-50 אלף שקלים.

"קורה שישנם ליקויי בנייה, אני במקצוע הזה הרבה מאוד שנים, אבל במקרה הזה ישנם מספר ליקויים חמורים והדבר הבעייתי הוא התנהלות החברה מול הדיירים. התחושה היא שמנסים להתיש אותם – וחלק מהליקויים פה בהחלט מצריכים תגובה מהירה. לא ברור לי מדוע עד כה הדיירים צריכים להמתין", ציין בשיחה עם וואלה! NEWS מהנדס דובי דוד, שנשכר מטעמם של הדיירים.

ליקויים כפר סבא הירוקה. ניב אהרונסון
לא הפעם הראשונה שהחברה מסתבכת/ניב אהרונסון

תגובות

מעיריית כפר סבא נמסר כי: "ביום 3.04.2016 חברת מנרב החלה בביצוע עבודות חיזוק אבני החיפוי לאחר שקיבלה מכתב אזהרה ממהנדסת העיר לתיקון המפגעים לאלתר".

מחברת מנרב מסרו בתגובה: "מדובר בהליך משפטי בו תבעו הדיירים כמיליון שקל לתיקון ליקויים שונים בבניין. נקבע על ידי מומחה מטעם בית המשפט כי רוב רובם של הליקויים אשר צוינו בחוות הדעת של הדיירים אינם קיימים כלל, למעט תיקונים קוסמטיים, אותם קבע המומחה בעלות לדיירים בשווי של כ- 45,000 שקל. כל התיקונים בוצעו בהתאם להנחיות בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully