וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות בוני הארץ: "לא הופתענו מפרשת ענבל אור"

7.4.2016 / 12:45

בראיון באולפן וואלה! NEWS קורא נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק להסדרת נושא קבוצות הרכישה בחקיקה. "אני מאמין שעוד השנה נקדם את הצעת החוק ומארגני קבוצות רכישה יוכלו לפעול באותם תנאים"

עריכה: ניר חן

"לא הופתענו מהתפוצצות הפרשה של ענבל אור. דיברנו על כך שנים רבות ואני מאמין שמשרד השיכון ירים עכשיו את הכפפה, ויחייב את קבוצות הרכישה להשוואת תנאים מול החברות הקבלניות, הכוונה היא להטלת ערבות חוק מכר וגם לליווי בנקאי סגור לכל קבוצה על מנת שלא ייקחו כספים מפרויקט אחד ויעבירו אותם לפרויקט אחר. אני מאמין שעוד השנה נקדם את הצעת החוק ומארגני קבוצות רכישה יוכלו לפעול באותם תנאים, המטרה היא שעוד השנה תהיה הסדרה בנושא הזה", כך אמר בראיון לוואלה! NEWS נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק.

בריק התייחס למכרזי הקרקע האחרונים שאותם שיווקה רשות מקרקעי ישראל במתחם שרונה בתל אביב, בהם זכו קבוצות רכישה, לעתים בסכומי ענק ואמר כי "תל אביב היא מדינה בפני עצמה. אין לנו בעיה עם זה, רק שיהיו תנאים שווים בין כל הפועלים בענף".

בריק התייחס בדבריו גם למהלך שאותו מקדם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בנוגע לתיעוש הבנייה בישראל ומתח ביקורת חריפה על הממשלה בטענה כי הבעיה בענף איננה טכנולוגית – אלא נעוצה במצוקת העובדים המתמשכת. "הצופים רואים סרטון ביו טיוב על מגדלים שקמים מהר בסין, אבל רק לפני שבועיים יצאה קבוצה של קבלנים ואנשי מקצוע לסין, וכשהם נכנסו לאתר בינוני וראו את האין-טכנולוגיה שיש להם. אבל באתר בנייה קטן יש להם 900 עובדים. כשיתנו לי 900 עובדים אין לי ספק שנעמוד בזמנים. מה שחסר פה זה רק ידיים עובדות, 20-30 אלף עובדים זרים שרק בעזרתם ניתן יהיה להשפיע על מחירי הדיור", אמר.

בריק חשף כי כבר שנים שהתאחדות בוני הארץ מבקשת ממשרד הכלכלה נתונים מפורטים אודות תאונות עבודה באתרי בנייה, אולם הנושא לא מטופל. "שנים רבות אנחנו מבקשים ממשרד הכלכלה דבר מינימלי: מה מקור הנפילה או התאונה של העובד? שנים שאנחנו מבקשים אבל לא יודעים את פרטי האירוע. רכשנו מכספנו ניידת בטיחות דוברת 6 שפות ומגיעה לכל האתרים, והעובדים יורדים ומקבלים באמצעותה הכשרת בטיחות. אנחנו גם מוכנים ללכת לקמפיינים – אבל צריך לזכור שאנחנו לא המדינה. מבחינתנו, אתר שאין בו בטיחות – אם יגיעו מפקחים ויסגרו אותו, שיבורכו", הדגיש.

בריק העריך שבמצב ההתנהלות הנוכחי של השוק אין סיכוי לירידת מחירי הדיור וציין כי המשבר הנוכחי נוגע למצוקת האשראי של החברות הקבלניות והן לעובדה שמחירי הקרקעות הפרטיות עולים, באופן שגורם אף הוא לעליית מחירים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully