וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון השיק מתחם השכרה: "התנדבנו לטפל בבעיה שלא יצרנו"

5.12.2016 / 11:44

הפרויקט בגליל ים יכלול 273 יחידות דיור - שכר הדירה ב-68 מתוכן יהיה נתון לפיקוח. כחלון: "יש מנהיגים הבורחים מאחריות ויש שלוקחים אחריות"

יח"צ - חד פעמי

"הקרקע פה בהרצליה היתה צריכה להימכר בפי 2 או 3 מהמחיר שיצא המכרז, אבל המטרה היא למכור דירות להשכרה לזוגות הצעירים. מנהיגים צריכים לקבל החלטות לא לפי הכותרת", כך אמר שר האוצר משה כחלון בטקס השקת פרויקט הדיור להשכרה של חברת דירה להשכיר בגליל ים, הרצליה. בטקס הוענק המפתח למשפחה הראשונה שתתגורר בפרויקט.

הפרויקט, שהוקם על ידי אפריקה ישראל מגורים ואפריקה ישראל נכסים, שזכו במכרז על הקרקע של חברת "דירה להשכיר". הפרויקט כולל 273 יחידות דיור בנות 2-4 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים במתחם גליל ים - מתוכן 68 יחידות דיור שבהן שכר הדירה יהיה מפוקח, בהן זכו דיירים במחירים של החל מ-3,400 שקלים לדירת שלושה חדרים והחל מ-4,600 שקלים לדירת 4 חדרים. הפרויקט בהרצליה נחנך הבוקר (ב') גם בנוכחות יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, מנכ"ל חברת דירה להשכיר, עוזי לוי, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ובכירי חברת אפריקה ישראל וחברת הבת, דניה סיבוס.

אבי ברזילי, עוזי לוי, משה פדלון, משה כחלון, אברהם נובוגרוצקי נובו. רועי אבן צור,
גזירת הסרט/רועי אבן צור

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כחלון אמר כי "דיור להשכרה גם הוא חלק מפתרון הדיור ואני שמח שקבוצה כמו אפריקה ישראל לקחה על עצמה את הפרויקט. חלוציות זו לא מילה גסה. זו ציונות. 13 חודשים מאז קבלת ההיתר אנחנו בטקס מסירת מפתחות – זוהי הוכחה להצלחה מדהימה. בחודש הקרוב נפרסם שני מכרזים לדיור להשכרה בלב אזורי הביקוש - במשתלה בתל אביב ובהדסה הקטנה בירושלים. בשנה הבאה נוציא עוד 3,000 דירות לשכירות ארוכת טווח. יש לנו במלאי 36,000 לשכירות ארוכת טווח שכבר הוכרזו בוותמ"ל. אנחנו ערים לחוסר הסבלנות ורגישים למצוקה - אבל זה לוקח זמן לפתור את המשבר. הממשלה וכל הגורמים עובדים לילות וימים כדי לפתור את המשבר הזה, שהוא לא קל, אבל הוא ייפתר. אם לפני שנה וחצי היינו אומרים שימסרו פה מפתחות כשכל מה שהיה פה זה מגרש חניה – היו צוחקים".

פרויקט דיור להשכרה גליל ים. רמי חכם,
הדמיית הפרויקט/רמי חכם

כחלון התייחס למשבר הדיור בהמשך דבריו ואמר כי "בנושא מחיר למשתכן אנחנו רצים: נעמוד השנה ביעד השיווקים של בין 60-70 אלף יחידות ובשנה הבאה נגיע למינימום 100 אלף יחידות דיור. אנחנו כל הזמן רצים ומשלימים את החוסרים באזורי ביקוש – בגדרה, ביבנה, במקומות נוספים. אנחנו פותרים בעיה שלא אנחנו יצרנו. התנדבנו לטפל בה. יש מנהיגים שבורחים מאחריות – ויש מנהיגים שלוקחים אחריות".

כחלון התייחס בדבריו גם לשריפות שהשתוללו ואמר כי "בשבוע שעבר היתה שריפה והחלטתי שניקח אחריות ונטפל. משפחה שהבית שלה נשרף רוצה שהמדינה תעמוד לצידה ברגע הזה. מתי צריכים את המדינה? ברגעים קשים. כשכולם חוגגים הכל בסדר. גם אם זה קצת מסובך, וגם אם התקשורת שופכת עליך זפת – זה לא חשוב. לא חשוב מה הכותרת של מחר". כחלון התייחס גם לבית המשפט העליון. "איפה שצריך לשמור על בית המשפט העליון, גם צריך לשמור – כי אם נאבד את בית המשפט העליון מה יישאר לנו? הכי קל לשחות עם הזרם. כדי לשחות עם הזרם אדם יכול להיות מת. אבל צריך לעשות מה שקשה, לשחות נגד הזרם", אמר שר האוצר.

עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר אמר: "האמת היא שאני ממש נרגש להיות פה. לפני שנתיים הקמנו את החברה. זה פרויקט ראשון מיני רבים. כרגע יש אלפי דירות בביצוע ואני חושב שזה ישנה את תפיסת הדיור בישראל. דיור להשכרה לטווח ארוך הוא פתרון דיור ראוי, שמאפשר לאנשים לגור בשכר דירה מפוקח ולהתפתח. הפרויקט הוא יפיפה והוא תוצר של שיתוף פעולה בין כל הגורמים".

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, אמר כי הפרויקט נבנה בזמן שיא של כשנתיים והוסיף כי "אפריקה ישראל גאה מאוד לאכלס היום את פרויקט הדיור להשכרה ארוכת טווח המאפשר לזכאים להתגורר לאורך שנים ארוכות בדירה חדשה במיקום מבוקש ואטרקטיבי, תוך הבטחת שכר דירה קבוע וידוע מראש. אפריקה ישראל היתה הראשונה שנענתה למכרזי הדיור להשכרה במתכונתם הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully