וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרזות התמזגה עם עמידר: 100 דירות יירכשו בירושלים

4.12.2016 / 14:13

לאחרונה אישרה הכנסת למזג את חברת הדיור הממשלתית "פרזות" עם עמידר, במטרה לייעל את שוק הדיור הציבורי. השבוע הועברו המניות במלואן - ופרזות תהפוך לחברת בת. בחודשים הקרובים יושלמו רכישתן של כ-100 דירות עבור הדיור הציבורי בירושלים

שר השיכון יואב גלנט מקבל את פניהן של עולם חדשים בשדה התעופה בן גוריון , אוגובט 2015. ניב אהרונסון
יואב גלנט/ניב אהרונסון

מיזוג בתחום הדיור הציבורי: העברת המניות של חברת הדיור הירושלמית "פרזות" לחברת עמידר הושלמה במלואה. בעמידר ציינו כי במהלך 4 החודשים הקרובים תשלים פרזות רכישת כ-100 דירות עבור דיירי הדיור הציבורי בירושלים.

מהלך זה מגיע לאחר שבספטמבר האחרון אישרה ועדת הכספים את מיזוג חברת הדיור הממשלתית פרזות עם עמידר, כצעד לייעול מנגנון הדיור הציבורי בישראל. מטרת המהלך היא לצמצם את כפל העלויות המנהלתיות ואת הפניית התקציב הפנוי לרכישת יחידות דיור נוספות לטובת הדיור הציבורי.

השבוע כאמור הושלם המיזוג באופן סופי, עם העברת כל מניות החברה לידי "עמידר החדשה" והפיכת "פרזות" לחברת בת. מיזוג זה מאפשר את מימושם של כ- 130 מיליון השקלים שבקופת "פרזות" לטובת רכישת כ- 100 דירות לדיירי הדיור הציבורי בירושלים, הממתינים שנים רבות לדירות.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ציין כי "בשנה וחצי האחרונות אנחנו עמלים על צמצום פערים גדולים שנוצרו בתחום הדיור הציבורי בעשרות השנים האחרונות. כספים רבים שייעודם המקורי היה עבור הדיור הציבורי, הופנו במהלך השנים לצרכים אחרים, ופגעו בקצב הרכש וביכולת הסיוע לאוכלוסיות שנזקקו לפתרונות משמעותיים. היום אנחנו יוזמים פתרונות מידיים כן מסדירים פתרונות תשתיתיים וארוכי טווח אשר יעניקו פתרונות לממתינים גם בשנים הבאות". מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני אמר מצידו כי "כל הצעדים הללו הינם פועל יוצא של פעילות ממוקדת של משרד הבינוי והשיכון לשיפור תחזוקת הדיור הציבורי ולהגדלת מתן פתרונות דיור לדיירי הדיור הציבורי. נמשיך ונפעל למען דיירי הדיור הציבורי גם בהמשך".

יו"ר עמידר החדשה יצחק לקס התייחס למהלך המיזוג ואמר כי "הפיכת פרזות לחברת בת- משמעותה התייעלות כלכלית משמעותית ומתן מענה לכמאה משפחות הממתינות לדירה בירושלים. צמצום רשימת הממתינים הינה יעד לאומי הנמצא בראש סדר העדיפויות של החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • עמידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully