וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרו צווי החילוט על נכסי ענבל אור בעילת הלבנת הון

23.11.2016 / 10:19

רשות המסים הסירה את צווי החילוט על נכסי ענבל אור בחשד לעבירות הלבנת הון. אולם ברשות מבהירים כי למהלך אין כל משמעות בנוגע לעבירות המס של אור – החשדות העיקריים נגדה. נכון להיום ענבל אור חייבת כ-25 מיליון שקלים לרשויות המס בגין אי תשלום מע"מ בעסקאות

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

רשות המסים הסירה את צווי החילוט שהוטלו על נכסי ענבל אור בעילת הלבנת הון, כך מדווח עורך דינה של אור המטפל בתיק מול רשות המסים, עו"ד ירון גולדמן. כזכור, פרשת ענבל אור "התפוצצה" בעקבות חקירת רשות המסים בעניינה, במסגרתה נחשדה אור באי תשלום מע"מ בגין עסקאות שביצעה במסגרת פעילות קבוצת החברות אור סיטי נדל"ן שניהלה.

עם זאת, החלטה זו אינה נוגעת לחובותיה של ענבל אור לרשות המסים – שהיקפם מוערך בכ-25 מיליון שקלים. בתגובה לפניית וואלה! NEWS הבהירו ברשות המסים כי "הסרת צווי החילוט לפני כחודש מתייחסת לחשד לעבירות הלבנת הון בלבד ואין לה כל משמעות לעניין החשדות לעבירות מס שהם החשדות העיקריות בתיק".

החקירה הפלילית נגד אור נפתחה כאמור בפברואר האחרון על ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, על רקע מחזור עסקאות נמוך יחסית שעורר את חשדה של היחידה כי אור לא דיווחה כחוק על מלוא הסכומים שהיא קיבלה. "דרישות מע"מ נובעות מן העובדה שהחברות לא העבירו מע"מ בגין תשלומים שגבו מרוכשי זכויות בקרקע", כתב הנאמן, עו"ד איתן ארז, בהקפאת ההליכים של החברות שהגיש במהלך הדיונים לבית המשפט. עוד נכתב במסמך זה כי "מאז 1.1.2011 הייתה חובה לגבות מע"מ בגינן ולהעבירו לרשות המסים. בעלת השליטה טוענת כי הצטיידה בחו"ד של יועץ מס, אשר על סמכה החברות היו פטורות מחלק מתשלומי המע"מ".

באחד הדיונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב שהתקיים בחודש יולי האחרון, חשפה נציגת רשות המסים כי רשות המסים צפויה לדרוש מענבל אור עוד כ-20 מיליון שקלים נוסף על כ-5 מיליון שקלים שכבר נדרשו ממנה. נציגת רשות המסים ציינה כי גם רשות המסים תומכת בבקשת הפירוק.

בכל הנוגע להחלטה הנוכחית ציין עו"ד גולדמן כי "רשות המסים הסירה את צווי החילוט שהטילה על נכסי הגב אור, בעילת הלבנת הון. הפעולה התבצעה לאחר עיון מעמיק בתיק והחלטת המדינה, קיבלה את אישורו של בית משפט השלום בירושלים כפסק דין בעניין זה. אני רואה פער גדול בין תדמיתו הציבורית של התיק לבין העובדות המשפטיות. ללא ספק יש בדבר סמן חיובי לבאות".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully