וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן: בני ברק מסכנת אלפי תושבים

16.11.2016 / 9:07

המכתב שוגר בעקבות קריסת בניין בבני ברק לפני כשבוע. "בניינים רבים בעיר שנבנו לפני עשרות שנים, מצויים בסכנת התמוטטות ועימם חיי התושבים". עיריית בני ברק: "זו יצירת פאניקה"

מערכת וואלה!

בווידאו: בבני ברק התעוררו בוקר אחד לחפירת ענק מתחת לבניין


האם עיריית בני ברק מובילה מדיניות תכנונית שמעמידה בסכנה אלפי מבנים בעיר? במכתב ששיגר דוד נחמני, יו"ר ארגון הקבלנים במחוז דן, לראש העיר, מואשמת העירייה בהתנהלות תכנונית מסוכנת, בין השאר עקב קריסת עמודי בניין מגורים לפני כמה שבועות ברחוב חזון איש בבני ברק.

"מדיניות הבנייה בבני ברק אינו ברורה כלל וכלל", כותב נחמני לראש העיר חנוך זייברט ולממלא מקומו ומחזיק תיק ההנדסה, אברהם רובינשטיין. "בעוד העירייה מאשרת הרחבות ותוספות בנייה שברוב הערים בארץ כלל לא היו מאושרות, או אף מובאות לדיון, הרי שמדובר בסכנת נפשות, שבמקום לפתור את הבעיה מיסודה העירייה שמה פלסתר שאינו מקל את המשבר. בבניין המגורים שקרס ברחוב חזון איש נבנתה קומת גג באישור העירייה, כך שהמדיניות העמומה רק מחזקת את פניית ארגון הקבלנים", הוא כותב.

במכתבו מציין נחמני כי מדיניות הבנייה הקיימת בבני ברק אינה מאפשרת בניית קומה שנייה במסגרת תוכנית תמ"א 38 ובניינים רבים בעיר שנבנו לפני עשרות שנים מצויים בסכנת התמוטטות ועימם חיי התושבים המצויים לטענתו בסכנה.
"נכון להיום, העירייה מאפשרת בפרויקט תמ"א הוספת קומה אחת בלבד ולא 2.5 כפי שהתוכנית הממשלתית מאשרת, למעט באזור ב' 1 שם הוועדה המקומית מאשרת שתי קומות, אך זכויות הבנייה הן בהיקף הניתן לקומה אחת. למעשה, בבני ברק לא מעודדים כניסתם של תושבים נוספים לעיר ובלאו הכי מדובר בעיר הצפופה ביותר בישראל. אין מקום למוסדות חינוך , שטחי ציבור ופארקים חדשים, לכן העירייה מעדיפה להשאיר את המצב על כנו", הוא טוען.

"לא זו בלבד, אלא שתוספת הקומה הבודדת ניתנת רק בתנאי שהיזם מפריש 40% משטח קומת הקרקע לטובת העירייה כדי שזו תבנה גן ילדים בשטח הפרטי שהופרש. ערכאות בתי המשפט בישראל כבר פסקו כמה פעמים שהדבר לא חוקי בעליל, אך חרף פסיקותיו העירייה ממשיכה בשלה תוך סיכון חיי התושבים".

בסוף מכתבו קורא נחמני לפגישה של ארגון הקבלנים עם העירייה ומציין: "ניתן כיום למצוא ברחבי העיר מאות מגרשים קטנים המשוועים לתחזוקה, לשיקום, לתוספת קומות מפוקחת ומבוקרת שבהם מתגוררים תושבים רבים אשר חוששים לחייהם, אך אין מי שיעזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"טענות חסרות ביסוס"

בעיריית בני ברק לעומת זאת דוחים את טענותיו של יו"ר ארגון הקבלנים מכל וכל. בעירייה ציינו: "עם כל הכבוד למר דוד נחמני, יו"ר ארגון הקבלנים בגוש דן, שעוד בטרם שוחח עם הרב חנוך זייברט ראש העיר בנושא, מכתבו הגיע לכלי-תקשורת, הרי שטענותיו, בחלקן הגדול חסרות ביסוס, ועליהן הוא בונה את הערותיו. מקרה אחד של בניין שהיתה בו קריסה חלקית, מטעמים ספציפיים שהיו קשורים לבניין זה, אין בו כל הוכחה על עשרות אלפי בניינים שיש למנוע בהם קריסה, וזו יצירת פאניקה חסרת אחריות גרידא".

עוד ציינו בעירייה כי "הטענות על אי פעילות עירונית לכניסת תושבים נוספים לעיר משוללות כל יסוד, שכן גם בתקופה זו עומדת לביצוע בניית כ-1,000 יחידות דיור נוספות באזורים שונים, ובנוסף להן תוכניות לבניית דירות רבות נוספות בצפון העיר, עם שטחי ציבור, קרקעות למוסדות חינוך ופארק גדולים".
בעירייה הוסיפו כי "ייתכן שארגון הקבלנים שאינו ארגון חרדי אינו דן בתוספת גני-ילדים בשטחים שמופקעים למטרה זו, שכן במגזר הלא-דתי אין בעיות של חוסר שטחים לגני-ילדים בגלל מספרם הקטן של ילדים ברוב המשפחות, אך במגזר החרדי יש לעשות, לעודד ולברך על כל דרך לתוספת שטחים לגני-ילדים במצב הקיים בעיר בעשור השנים האחרון. בד בבד, כל האישורים הניתנים למטרה זו הינם בהתאם לחוקי התכנון והבנייה. הירתמותו של ארגון הקבלנים לנושאים שהוזכרו במכתבו, כארגון המייצג את התחום העסקי, אינה בוודאות נובעת מהרצון לדאוג למצב המבנים בעיר, אלא סביר למטרות של חברי הארגון אותם מייצגים הפונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully