וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפולה עלית: 1,600 דירות חדשות יקודמו עם חיבור לכביש 65

6.11.2016 / 11:50

הוועדה לקידום מתחמי דיור מועדפים אישרה תכנית להקמת כ-1,600 דירות חדשות, שיהוו הרחבה של עפולה עלית ויחוברו לכביש 65 החדש. העיר עפולה שחתמה לאחרונה על הסכם גג להכפלת אוכלוסייתה, חוברה לאחרונה לרכבת העמק לאחר שנים של ניתוק גיאוגרפי

מערכת וואלה!

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור במינהל התכנון (ותמ"ל), החליטה לאשר תכנית לבניית תוספת של 1,580 יחידות דיור בעפולה. הדירות החדשות ייבנו כהרחבה של עפולה עילית, בסמיכות לבינוי הקיים ותכלול בעתיד חיבור לכביש 65 החדש – כולל הקמת קיר אקוסטי בסמוך לשכונה החדשה.

על פי התוכנית, הבנייה החדשה במקום תכלול בנייה רוויה לצד צמודי קרקע וכן שטחים פתוחים בהיקף של כ-175 דונם, מהם כאמור 120 דונם לצורך חיץ וקיר אקוסטי מכביש 65. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר בהיקף של כ-1,700 מ"ר וכן מבני ציבור, לצד הוראות המסדירות את ניקוז נחל טבת.

העיר עפולה, שחתמה לאחרונה על הסכם גג עם המדינה שצפוי להכפיל את אוכלוסייתה בעתיד, סימנה בשנים האחרונות יעד שאפתני למדי מבחינת כמות יחידות דיור. תוך שנים ספורות צפויה העיר הצפונית – ומי שזכתה בעבר לכינוי "בירת העמק" – להכפיל את אוכלוסייתה ולזכות לתנופת בנייה משמעותית שתוסיף לה כ-11 אלף דירות חדשות.

עד לאחרונה, המוקד המרכזי שבו התמקדה תנופת הדיור בעיר הוא רובע יזרעאל, שקודם בין שני מוקדי העיר הוותיקה לאחר כמעט 20 שנות קיפאון נדל"ני בעפולה. הרובע החדש כולל כ-4,600 דירות חדשות שיתווספו לעיר ויצרו בה רצף נדל"ני.

על פי ההערכות, הבנייה המאסיבית החדשה בעיר, לצד סלילת תוואי רכבת העמק, הגבירו משמעותית את הביקושים לעיר – שמחירי הדיור בה זינקו בכ-45% משנת 2011. על פי נתוני אתר מדלן, אם בשנת 2011 מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עמד על 588,000 שקלים, כיום מחירה של דירה דומה עומד על 852,000 שקלים. על פי ההערכות חיבורה של עפולה לרכבת יעלה את המחירים ב-5% נוספים מעבר לעלייה הארצית הממוצעת.

  • עוד באותו נושא:
  • עפולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully