וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורתם סהר נטשה אתרי בנייה – סכנה לקריסת מרפסות

2.11.2016 / 15:47

פרויקטים של חברת אאורה בחולון ובנתניה שאותם החלה להקים אורתם סהר כקבלן הביצוע, ננטשו על ידי החברה בסמוך לבקשה להקפאת הליכים. בחלק מהאתרים היה חשש לליקויים, כולל קריסת מרפסות בשל הגשם שירד, אולם באאורה לקחו אחריות על אתרי הבנייה – והחלו בתיקון הנזקים

עריכה: ניר חן

חברת הבנייה אורתם סהר, שהגישה לאחרונה בקשה להקפאת הליכים הותירה אחריה בעיות רבות במספר פרויקטים – ובחלקם נאלצו החברות היזמיות למלא את מקומה ולתקן את הנזקים שנותרו. אחד המקרים הללו הוא בפרויקטים של חברת אאורה, בשליטת יעקב אטרקצ'י, שבהם הוצא צו הפסקת עבודות על ידי בית המשפט לאחר שחברת אאורה דרשה לסלק את ידה של החברה מהפרויקט עקב אי עמידה בהסכמים.

ממכתבים שנשלחו על ידי חברת אאורה לנציגי חברת אורתם סהר מליבו עולה כי הפועלים ושומרי האתרים של חברת אורתם מליבו, שהוצבו בפרויקטים של אאורה בחולון ובנתניה, נטשו את אתרי הבניה ללא בקרה או אזהרה – וכי קבלי משנה וספקים החלו להופיע בשטח ולבזוז ציוד. חברת אאורה מציינת במכתביה כי בשל כך נאלצה לשכור באופן פרטי חברת שמירה ופועלים בכדי לתקן ליקויים בטיחותיים שנוצרו באתרי הבנייה.

מהמכתב עולה כי בין השאר בשל הגשם שירד בימים האחרונים "ובשל נטישת אתרי הבנייה על ידי מליבו באופן רשלני ביותר, תוך השארת פסולת בנייה ובטון במרפסות הדיירים באתרים, קיים חשש כבד לקריסת המרפסות באתרים אלו". בהמשך נכתב כי מבלי לגרוע מאחריותה של מליבו בעניין זה, נאלצת חברת אאורה לבצע עבודות ניקיון במרפסות על מנת לטפל בבעיה שנוצרה.

בנוגע לפרויקט שאותו החלה אורתם להקים בנתניה, ציינו בחברת אאורה כי אתר הבנייה ננטש על ידי החברה המבצעת כבר לפני מספר חודשים באופן חד צדדי, זמן רב לפני הבקשה להקפאת ההליכים. "את הפרויקט בנתניה נטשתם כבר לפני מספר חודשים, תוך איומים ונסיון לסחיטת כספים שלא כדין", לשון המכתב.

בחברה ציינו כי "עוד לפני פרסומו של צו בית המשפט שהתקבל בעניין חברת אורתם סהר השבוע שעסק בהקפאת תהליכים ולא בהסדרי שמירה ובטיחות הלכה למעשה בתארי הבניה הנטושים, נשלחו התרעות ואזהרות רבות לאורתם מליבו, בהן ביקשה חברת אאורה לסילוקה המיידי של החברה מאתרי הבניה עקב אי עמידה בהסכמים". כמו כן ציינו באאורה כי "מתוך מחויבות ללקוחותיה נאלצה (כמו גם חברות יזמיות אחרות) לנקוט באמצעים אלו על מנת להגן על אתרי הבניה שתחת אחריותה".

  • עוד באותו נושא:
  • אורתם סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully