וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים סגר לאחים שגראוי את האשראי בשל חוב של 35 מיליון

10.10.2016 / 10:13

חברת האחים שגראוי הגישה בקשה לצו הקפאת הליכים, לאחר שצ'קים בהיקף של כ-10 מיליון שקלים חזרו ועקב סגירת מסגרת האשראי של החברה על ידי בנק הפועלים – לו חייבת החברה 35 מיליון שקלים. ביהמ"ש נתן צו ארעי לעיכוב הליכים, הכולל צו המונע חילוט ערבויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמאל שגראוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת האחים שגראוי, החברה הקבלנית הוותיקה שנקלעה לקשיים כלכליים, הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בקשה להקפאת הליכים לאחר שלאחרונה צ'קים של החברה חזרו בסכומים של כ-10 מיליון שקלים. על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, לחברה יש חוב של 35 מיליון שקלים לבנק הפועלים, שסגר את מסגרת האשראי לחברה. הבקשה הוגשה על ידי עורכי הדין שולי גולדבלט וחי מיכאל ממשרד גולדבלט גינדס יריב. על פי הבקשה, פרט לחובות הגדולים של בנק הפועלים, החברה חייבת לבנק לאומי סכום של כ-868 אלף שקלים, לצד חוב של כ-2.8 שקל לבנק מרכנתיל וחוב נוסף לחברת כלל העומד על פי המסמכים על כ-2.7 מיליון שקלים

החברה ביקשה מבית המשפט לתת צו הקפאת הליכים לתקופה של 60 יום בהסכמת הנושה העיקרי בנק הפועלים, ולהורות על המינוי של עו"ד שי גרנות כנאמן בתקופת ההקפאה. הבוקר החליטה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, להוציא צו ארעי לעיכוב הליכים כנגד החברה, הכולל צו המונע חילוט ערבויות בנקאיות.

החברה מחזיקה בסיווג קבלני גבוה (ג'5) שמוגדר כסיווג בלתי מוגבל לביצוע כל סוגי עבודות ההנדסה האזרחית השונות, וכן מחזיקה ברישיונות לביצוע עבודות מול גופים ממשלתיים וביטחוניים, כדוגמת משרד הביטחון.

המשבר הכלכלי אליו נקלעה החברה, שנחשף אתמול לראשונה בוואלה! NEWS, פרץ במהלך הקמת שני פרויקטי מגורים עבור קבוצת שיכון ובינוי, בהם פרויקט "חלומות יקנעם", המוקם בימים אלה בשכונת שער הגיא ביקנעם. הפרויקט כולל שישה בנייני מגורים, בהם 95 יחידות דיור ופרויקט נוסף בפרדס חנה כרכור. החברה מעורבת בהקמתם של פרויקטים נוספים, בהם פרויקטי התחדשות עירונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלומות יקנעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל הקשיים אליהם נקלעה החברה, הודיעה שיכון ובינוי ללקוחותיה כי העבודות באתר הופסקו על ידי הקבלן המבצע. במכתב אותו שיגרה שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, ללקוחותיה בשלב ג' של הפרויקט נכתב כי "הקבלן המבצע בפרויקט, "חברת האחים שגראוי SBI" נקלע לקשיים וייתכן שלא יוכל להמשיך את עבודתו באתר. מצאנו לנכון לפנות אליכם ולהדגיש כי חברתנו שהינה מהחברות המובילות במשק ובעלות איתנות פיננסית ראויה לציון עמדה עומדת ותמשיך לעמוד מאחורי כל התחייבויותיה כלפיכם".

בשלוש השנים האחרונות קרסו שורה של חברות קבלניות מוכרות וותיקות בישראל. בין השאר חברות כמו צ.לנדאו, טל חיות, האחים מולר וגם חברת א. דורי שנרכשה בסכום של פחות מ-10 מיליון שקלים על ידי עמוס לוזון רק לאחרונה, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים תחת ניהולה של קבוצת גזית גלוב.

בהחלטת השופטת היום הובהר כי "על מנת למנוע טעות שהבקשה להקפאת הליכים והחלטת בית המשפט המחוזי, מתייחסים אך ורק לחברת אחים שגראוי (1989) בע"מ ולא לחברות אחרות בעלות שם דומה שאינן קשורות לחברה: שגראווי לייבוביץ בע"מ, אחים שגראווי ייזום ובניה בע"מ ו/או החברות הקשורות בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully