וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברך ישיבה השכיר 5 דירות ו-12 מחסנים – בלי לשלם מס

19.9.2016 / 9:29

לפי כתב האישום, ישראל רייך, בן 36 מירושלים, לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מהשכרת נכסים בשיעור של 1,360,000 שקל ולא שילם מס בגין הכנסות אלו

חרדי. רויטרס
חרדי/רויטרס

מאבקה של רשות המיסים נגד מעלימי מס בשוק הדיור נמשך: החוליה הכלכלית בפרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ישראל רייך, בן 36 מירושלים, בגין עבירות מרמה לפקודת מס הכנסה ולחוק מיסוי מקרקעין וכן עבירות נוספות. הנאשם, אברך ישיבה, מואשם כי רכש והשכיר חמש דירות ושנים עשר יחידות מחסנים – במודיעין עילית, ירושלים, לוד ובקרית גת מבלי לדווח לרשויות המס.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דן בהט, בין השנים 2003-2011 נהג ישראל רייך לקנות נכסים ודירות ולהשכירם. את חלק מהדירות פיצל למספר יחידות על מנת להשכירן למספר גדול יותר של שוכרים. הנאשם לא דיווח לרשות המסים על הכנסותיו מהשכרת נכסים בשיעור של 1,360,000 שקל ולא שילם מס בגין הכנסות אלו. החקירה נוהלה על ידי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום.

ברשות המיסים העריכו כי מתחילת 2006 ועד אשר נחקר על ידי חוקרי רשות המסים בתאריך 9.7.15 השכיר הנאשם את הנכסים, וקיבל כדמי שכירות תקבולים בסכום של 1,360,000 שקל לכל הפחות. "במהלך השכרת הנכסים כאמור, וקבלת התקבולים, לא דיווח על קבלת הכספים, ולא שילם את המסים הנובעים מהפעילות, על אף שתקבולים אלה חייבים בדיווח ובתשלום מס", ציינו.

מפרטי כתב האישום עולה כי בחודש יוני 2014 נדרש הנאשם על ידי רשות המסים למלא דיווח אודות פרטיו האישיים והצהרה על מקורות הכנסתו, כולל פירוט מלוא נכסי המקרקעין שבבעלותו – אולם הוא לא הגיש דוח כנדרש ובחודש יולי 2015 זומן לחקירה על ידי חוקרי רשות המסים.

הנאשם, שהבין כי הוא נדרש להתייצב לחקירה בשל אי דיווח על הכנסותיו, לא התייצב לחקירה במועד ודאג כי רואת חשבון מטעמו תגיש בדחיפות טופס דיווח עבורו. מפרטי כתב האישום עולה עוד כי הוא שלח חבר לשלם עבורו מס בשיעור 100,000 שקל – אולם ברשות המיסים ציינו כי סכום מס זה שולם על פי הערכתו בלבד, שכן הוא לא הגיש דו"חות על הכנסותיו.
בהמשך היום התייצב הנאשם לחקירה, וזאת רק לאחר שחברו שילם את המס אותו ביקש ממנו הנאשם לשלם, ולאחר שחוקרי רשות המסים פנו אליו מספר פעמים נוספות על מנת שיתייצב לחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully