וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חברת בנייה התמוטטה: קבוצת האחים שגראווי בהקפאת הליכים

9.10.2016 / 15:37

פרסום ראשון: חברת הבנייה הוותיקה והמוכרת האחים שגראווי SBI, שהקימה עד היום מאות פרויקטים, נקלעה לקשיים כלכליים. אחד הפרויקטים שהחברה מקימה הוא "חלומות יקנעם" של שיכון ובינוי – שבו כבר הודיעה ללקוחותיה כי העבודות צפויות להיפסק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמאל שגראווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצבן של חברות הבנייה בכי רע וכעת קורסת חברה קבלנית ותיקה נוספת: קבוצת SBI האחים שגראווי – אחת מחברות הבנייה הוותיקות והמוכרות ביותר בישראל - נכנסה להליך הקפאת הליכים, עקב קשיים מתמשכים, כך נודע לוואלה! נדל"ן.

החברה פועלת עשרות שנים בשוק הנדל"ן וביצעה עד היום מאות פרויקטים במגזר הפרטי והמוסדי למגורים, מסחר, עסקים, מלונאות, מבני ציבור וגם התחדשות עירונית. החברה נוסדה בשנת 1930 על ידי סב המשפחה ואב המשפחה, ג'ורג שגראווי, המשמש עד היום כנשיא החברה, המשיך את פעילות הסב בתחום הבנייה.

הקבוצה בונה בימים אלה פרויקטים רבים, בין השאר את פרויקט "חלומות יקנעם" של שיכון ובינוי המוקם בימים אלה בשכונת שער הגיא ביקנעם. הפרויקט כולל 6 בנייני מגורים, בהם 95 יחידות דיור.

לפני שעה קלה, בשל הקשיים אליהם נקלעה החברה, הודיעה שיכון ובינוי ללקוחותיה כי העבודות באתר הופסקו על ידי הקבלן המבצע. במכתב אותו שיגרה שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, ללקוחותיה בשלב ג' של הפרויקט נכתב כי "הקבלן המבצע בפרויקט, "חברת האחים שגראווי SBI" נקלע לקשיים וייתכן שלא יוכל להמשיך את עבודתו באתר. מצאנו לנכון לפנות אליכם ולהדגיש כי חברתנו שהינה מהחברות המובילות במשק ובעלות איתנות פיננסית ראויה לציון עמדה עומדת ותמשיך לעמוד מאחורי כל התחייבויותיה כלפיכם".

בשלוש השנים האחרונות קרסו שורה של חברות קבלניות מוכרות וותיקות בישראל. בין השאר חברות כמו צ.לנדאו, טל חיות, האחים מולר וגם חברת א. דורי שנרכשה בסכום של פחות מ-10 מיליון שקלים על ידי עמוס לוזון רק לאחרונה, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים תחת ניהולה של קבוצת גזית גלוב.

משיכון ובינוי נמסר: "שיכון ובינוי נדל"ן עדכנה את לקוחותיה כי קיים חשש שבעקבות קשיים אליהם נקלעה חברת האחים שגראווי, יופסקו באופן זמני העבודות בפרויקטים חלומות יוקנעם וחלומות פרדס חנה כרכור.

יחד עם זאת, החברה נערכה על מנת שמצב זה לא יביא לעיכובים מהותיים בלוחות הזמנים של הפרויקטים.

שיכון ובינוי נדל"ן כחברה מובילה במשק ובעלת איתנות פיננסית, עומדת ותמשיך לעמוד מאחורי לקוחותיה".

בחברת שגראווי ייזום ובנייה SBC ובחברת הבנייה שגראווי ליבוביץ' ביקשו להדגיש כי אין בינן לבין החברה בכתבה שנקלעה לקשיים כל קשר והן ממשיכות בפעילותן כסדרה.

  • עוד באותו נושא:
  • יקנעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully