וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקימו 3 גושי דן ומשבר הדיור ייפתר"

19.9.2016 / 14:01

יו"ר התאחדות קבלני חיפה חיים פייגלין התייחס בדבריו בכנס שנערך בעיר להתחייבויות המדינה בתחום שיווק יחידות הדיור ואמר כי המצב בשטח רחוק מהיעדים. "מתחילת השנה שווקו רק עשרים אלף דירות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייפם פייגלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המדינה התחייבה לשווק שבעים אלף דירות בשנה. בינתיים, מתחילת השנה שווקו רק עשרים אלף דירות. אני לא רואה איך הממשלה תעמוד ביעדים שלה עד סוף השנה", כך אמר היום יו"ר ארגון קבלני חיפה, חיים פייגלין בכנס שהתקיים הבוקר במלון דן כרמל בעיר. "הדיבורים על שבעים אלף דירות הם דיבורים של מי שרוצה לצנן את הביקוש לדירות בצורה מלאכותית. המציאות היא שלמדינה אין מה לשווק כי המדינה לא תכננה מראש את השיווקים שלה. צריך לתכנן ולבנות בשלושת העשורים הקרובים שלושה גושי דן כדי לפתור את משבר הדיור. בנוסף, יש צורך לבנות מיליון דירות בפרויקטי התחדשות עירונית".

פייגלין התייחס לנתונים בשוק הדיור מול התחזיות והיעדים ואמר: "במציאות שלנו יש דווקא ירידה בהתחלות בנייה. אנחנו נתקלים בקשיים כדי להתחיל פרויקטים. החל ממימון, דרך מחסור בקרקע ובועת המיסוי שממשיכה להתנפח. אני לא מאמין שבאמצעים כאלה ניתן להוריד את מחירי הדירות. אנחנו מצידנו נמשיך לחפש קרקעות ונמשיך לבנות ולפתח את הצפון".

פייגלין התייחס גם לביקורת שנשמעת כלפי העוסקים בענף ואמר: "אנחנו נמצאים במתקפה על ידי גורמים שונים הטוענים שאנחנו היזמים עושים סיבוב על הציבור. מי שעושה סיבוב זה משרד האוצר של מדינת ישראל והוא עושה זאת בחיוך ציני. למעלה מחמישים אחוז ממה שהציבור משלם על דירה עובר למדינה".

מי שעוד נכח בכנס הוא ראש העיר, יונה יהב, שאמר כי "אין ספק כי אתם הקבלנים, מינפתם את חיפה ואנחנו בעיריית חיפה עושים הכל בכדי לקדם אתכם ביחד פרוייקטים של בנייה בכל רחבי העיר. העיר חיפה בתנופה נדל"נית עם 5 שכונות חדשות שנמצאות בבנייה כיום. אני מבטיח לכם כי מדי שנה יהיה בעיר ביקוש ל - 1500 יחידות דיור חדשות כך שהפוטנציאל הגלום פה הוא עצום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש העיר חיפה יונה יהב. אדריאן הרבשטיין
יונה יהב/אדריאן הרבשטיין

יהב אמר עוד כי "חיפה שיאנית בהתחדשות עירונית תוך שמירה על המרקם ההיסטורי של העיר. אנחנו מקפידים כי בכל שכונה חדשה יהיה פארק ירוק לרווחת התושבים ובתוך כך בשכונת נווה פרס הנבנית בימים אלה ותאוכלס בלמעלה מ 40 אלף תושבים נקים שני פארקים גדולים".

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, שאף הוא נכח בכנס המשיך במתקפה כנגד קברניטי השוק והאשים את המדינה ביצירת מונופולים ובכשלון מתמשך בפתרון משבר הדיור: "המדינה יצרה ואחראית המונופולים השונים בתחום חומרי הבניין. אנחנו אלו שנשלם בשנה הבאה פי שתיים ויותר היטלי פיתוח כפי שהם רוצים להעביר בחוק ההסדרים. ככה רוצים להוריד את עלויות הבניה? שר האוצר משה כחלון, הכל בידיים שלך. אני שומע מחברים שהאטו את הקצב שלהם. לא לוקחים סיכונים. השבוע התבשרנו על ירידה בהתחלות הבניה ב-7 אחוז. זה יגרום לעלייה דרמטית במחירי הדירות וקטסטרופה בשוק הדיור. אתם שם בירושלים . הציבור לא בונה עליכם. תתעוררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully