וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דן בפנטהאוז שענבל אור מכרה ברחוב ריינס

11.9.2016 / 10:52

5 ימים לאחר התפוצצות חקירת רשות המסים בעניינה מכרה ענבל אור פנטהאוז בגבעתיים – תמורתו שילמו הרוכשים כמחצית הסכום. אולם לטענת בנק מזרחי, העסקה איננה חוקית שכן הדירה בכלל משועבדת לבנק. בית המשפט המחוזי שלח את הצדדים לגישור

מערכת וואלה!

בוידאו: אולפן וואלה! NEWS על פרשת הדירה של ענבל אור

בית המשפט הטיל לאחרונה צו פירוק קבוע על קבוצת אור סיטי נדל"ן ובכך נישל את ענבל אור משליטה בקבוצה - אך כעת מתמודדת אור עם הליך משפטי נוסף. בית המשפט התבקש להכריע את שאלת הבעלות על דירת פנטהאוז ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, שאותה מכרה ענבל אור לאחר התפוצצות הפרשה – אולם לטענת בנק מזרחי הדירה משועבדת לבנק ולאור לא היתה זכות למכור אותה. בסיום הדיון הבוקר (ראשון) שלח בית המשפט את הצדדים לגישור.

עו"ד לירון שיר ועו"ד רוני כהן ציינו לאחר ההחלטה כי "בית המשפט היטיב לראות את מורכבות הסיטואציה והצורך במציאת פתרון הגון וראוי בסיוע למרשנו הרוכשים תמי הלב שנפלו קורבן".

במסגרת העסקה ברחוב ריינס העבירו הרוכשים לידיה של אור סכום של 2.4 מיליון שקלים – מתוך 4.6 מיליון שקלים שאותו דרשה אור עבור העסקה. על פי הסכם המכר בין הצדדים, ועל פי התשובה שהגישו בעבר לבית המשפט המחוזי, עולה כי הרוכשים סברו כי מרגע העברת 2..2 מיליון שקלים, יהיה הנכס נקי ממשכנתאות ולא שיערו כי דירה זו משועבדת לבנק. הדירה משועבדת הן בגין משכנתא ראשונה לדרגה לטובת הבנק אשר מימן רכישתה והן לטובת החובות המסחריים של אור סיטי נדל"ן לבנק", צוין בהצהרת הבנק שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עם זאת, לאחר שנציגי בנק מזרחי חשפו במהלך הדיונים שהתקיימו במחוזי בתיק הפירוק כי אור מכרה את הדירה 5 ימים לאחר פרסומה של חקירת רשות המסים בעניינה – ביקשו הרוכשים להצטרף להליך המשפטי נגדה.

הדירה המדוברת ממוקמת בקומה ה-4 בבניין מגורים ברחוב ריינס 34 בגבעתיים, משתרעת על פני 114 מ"ר וכוללת מרפסת בשטח של 44 מ"ר ושתי חניות. נכו להיום, מחויבים הרוכשים בהעברת סכום נוסף של 2.2 מיליון שקלים עבור העסקה, אולם עו"ד לירון שיר, ממשרד עו"ד רוני א. כהן, המייצגת את הרוכשים, טענה לאורך הדרך כי הרוכשים לא שיערו כי הנכס משועבד ובעת העסקה הסתמכו על "מצג שווא", כהגדרתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בניין ענבל אור ריינס 34 רמת גן. דרור עינב
רחוב ריינס 34/דרור עינב

במסמכים שהגישו הרוכשים בעבר לבית המשפט נכתב כי "למרות היות הדירה משועבדת במלואה לבנק על מנת להבטיח חוב כולל בסך 17 מיליון שקל (דהיינו אין כל עודף שיוותר מהדירה המשועבדת), מצאה לנכון הגברת אור למכרה לצד ג' בניגוד לשעבודים כאשר היא מציגה מצג, כעולה מהסכם המכר, כי תמורת תשלום של 2.2 מיליון שקל לבנק יחריג הבנק את הנכס. רוכש הנכס, כך מתברר נפל בפח אשר טמנה לו הגברת אור הסכים לשלם לה על חשבון התמורה שעה שברור שלא ניתן לקיים את עסקת המכר הנוגדת את השעבוד, בוודאי ללא הסכמת בעל השעבוד וכל עוד שלא נפרע החוב כלפיו במלואו".

במסמכים שהגישו נציג בנק מזרחי לדיון עולה כי טרם החתימה על הסכם המכר וטרם העברת הכספים לא ביצע הקונה בדיקה מול כספים אלו. "הכספים שולמו על ידי הרוכש ללא בדיקה מספקת, ותוך הסתמכות על מצגים שקריים, הועברו ככל הנראה לחברה, שעה שכבר היו נגדה בקשות עומדות ותלויות לפירוק, ירדו לטמיון ולא ברור לאיזה צורך שימשו", ציינו בעבר בבנק.

עוד נכתב במסמכים שהגישו נציגי הבנק כי בפרשה זו עולה "תמונה קשה החושפת את נכונותה של הגברת אור להרחיק לכת ולהוסיף ולנקוט בפעולות מחוסרות תום לב, תוך שהיא מתנהלת בעורמה ובתחבולות על מנת לגרום לאנשים תמימים לשלם כספים, אשר סיכויים לקבל בגינם תמורה קטנים עד אפסיים".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully