וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן תבע את רמי לוי על קיצוץ 40% משכרו – וזכה

11.9.2016 / 8:59

רשת רמי לוי שכרה את שירותיו של קבלן להחלפת אריחים בשלושה סניפים אך ברגע התשלום שילמה לו רק כ-60% משכרו. במשפט טענו נציגיה כי הקבלן חרג מהיקף העבודות שסוכם עמו, אך בית המשפט העדיף את גרסת התובע וחייב את "רמי לוי" לפצותו ולשלם לו את יתרת שכרו

רמי לוי. מגד גוזני
רמי לוי/מגד גוזני

קבלן שיפוצים מאזור אשדוד שנשכר על ידי רשת רמי לוי לביצוע עבודות ריצוף בשלושה סניפים, תבע לאחרונה את הרשת בטענה כי לאחר ביצוע העבודות הוחלט לשלם לו רק כ-60% משכרו. מכתב התביעה, שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום באשדוד, עולה כי בין קבלן הריצוף לבין רשת רמי לוי סוכם על עבודות להחלפת ריצוף שבור בסניפי הרשת בבאר שבע, צומת קסטינה וכנפי נשרים. על פי התביעה, סוכם כי רשת רמי לוי תספק את האריחים והחומרים לביצוע העבודה והיקף העבודות נקבע בסיור שבו סומנו האזורים שבהם יש לבצע את העבודות.

עם זאת, בתביעה, שהוגשה לאחרונה לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד איתמר רביבו, טען הקבלן כי על אף שביצע את עבודות החלפת הריצוף לשביעות רצונה של הרשת ואף נשכר לביצוע עבודות נוספות על ידה – החליטה הנהלת הרשת לקצץ כ-40% משכרו.

רשת רמי לוי מצידה טענה בכתב ההגנה כי מדובר בתביעת סרק הנגועה בחוסר תום לב קיצוני ואף דרשה להוקיע את עצם הגשת התביעה על ידי פסיקת הוצאות משפט. לטענת הרשת, הסיכום בין הצדדים כלל עבודות בהיקף של כ-100 אריחים בכל סניף - אך במקום זאת החליט קבלן הריצוף להחליף על דעת עצמו מאות אריחים בכל סניף - ולכן הסכים בדיעבד על הפחתת 40% משכרו.

עם זאת, השופטת אורנה סנדלר איתן פסקה כי רשת רמי לוי לא הביאה ראיות – לא להיקף העבודות המצומצם שסוכם כביכול עם הקבלן ואף לא להסכמתו של הקבלן להפחתת שכרו. זאת ועוד, השופטת ציינה כי הרשת לא הצליחה לנמק את השתלשלות האירועים – בהם העובדה כי הרשת עצמה היתה אחראית על אספקת האריחים והחומרים, ובמידה והיקף העבודות חרג מהסיכום המקורי, היה עליה להתריע על כך בזמן אמת.

השופטת קיבלה את טענתו של עו"ד רביבו, בא כוחו של קבלן הריצוף, לפיה הרשת הסבה לקבלן נזקים תזרימיים ופגעה באמינותו מול ספקי המשנה להם התקשה לשלם את שכרם – וחייבה את "רמי לוי" לשלם פיצוי של 15 אלף שקלים, לצד יתרה של כ-140 אלף שקלים לה זכאי הקבלן בגין ביצוע העבודות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully