וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר דיור? הכנסות חברות הבנייה הגדולות זינקו בכ-10%

4.9.2016 / 12:34

חברות הבנייה בישראל מרבות להתלונן על הקשיים בענף – אך דירוג חברות הבנייה המובילות בישראל חושף כי הכנסותיהן של 20 החברות הגדולות זינקו בכ-10% בשנה החולפת. במקום הראשון שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, עם הכנסות של למעלה מ-5 מיליארד שקלים

בנייה בפתח תקווה, יולי 2016. ראובן קסטרו
בנייה בפתח תקווה, יולי 2016/ראובן קסטרו

משבר הדיור המתמשך בישראל הביא להכפלת מחירי הדירות בעשור האחרון. בשנים האחרונות מרבים בכירי חברות הנדל"ן להבהיר כי מחירי הקרקעות הגבוהים ומצוקת כוח האדם בענף מכבידה על פעילותם, אולם דירוג חדש שפורסם היום (ראשון), חושף כי ההכנסות של 20 חברות הבנייה הגדולות זינקו בכ-10% בשנה החולפת.

הדירוג, אותו ערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוגי BdiCode, ממקם את שיכון ובינוי כחברת הנדל"ן המובילה בישראל, עם הכנסות של למעלה מ-5 מיליארד שקלים. שיכון ובינוי, בשליטת שרי אריסון, מעסיקה כיום גם את כמות העובדים הגדולה ביותר בענף: כ-8,200 עובדים.

במקום השני בדירוג חברות הנדל"ן המובילות בישראל נמצאת אלקטרה, עם הכנסות שנתיות של כ-4.68 מיליארד שקל, ומועסקים בה למעלה מ-6,000 עובדים. חטיבת הבנייה של אפריקה ישראל בשליטת לב לבייב, נמצאת במקום השלישי בדירוג, כשהיא רושמת הכנסות שנתיות בהיקף של 3.9 מיליארד שקל, ומעסיקה 1,474 עובדים. אפריקה ישראל חולקת את המקום השלישי עם החברה הבת שלה - דניה סיבוס – המשמשת כקבלן הביצוע ורשמה בשנה החולפת הכנסות בהיקף של 3.254 מיליארד שקל. דניה סיבוס מעסיקה על פי הדוח כ-1,047 עובדים.

במקום הרביעי נמצאות החברות אשטרום ואשדר חברה לבניה. אשטרום רשמה בשנה החולפת הכנסות בהיקף של 3.23 מיליארד שקל, והיא מעסיקה 1,081 עובדים. ואילו אשדר רשמה הכנסה בהיקף של 900 מיליון שקל והיא מעסיקה 71 עובדים. את החמישייה הראשונה של חברות הבניה המובילות בישראל סוגרת קבוצת שפיר, שרשמה בשנה חולפת הכנסות בהיקף של 2.484 מיליארד שקלים ומעסיקה 1,382 עובדים.

בעוד שבחמישייה הראשונה בדרוג לא נרשמו שינויים משנה קודמת, בחמישייה השנייה של חברות הנדל"ן המובילות בישראל ל- 2016 היו מספר שינויים בדירוג. כך למשל, גינדי החזקות, התברגה למקום השישי, קבוצת תדהר דורגה במקום השביעי ללא שינוי משנה קודמת , אורתם סהר, שדורגה במקום השמיני השנה, ירדה 2 מקומות לעומת השנה שעברה , קבוצת י.ח דמרי דורגה במקום התשיעי ללא שינוי ואילו קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה (לשעבר א.דורי), ירדה מהמקום השמיני בשנה שעברה למקום העשירי השנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירוג חברות הבנייה הנוכחי מתייחס לסיכום שנת 2015 ומשקף מספר רב של פרמטרים כמותיים ואיכותיים – בהם מחזור, רווחיות, רמת סיכון, מוסר תשלומים, איתנות וביצועים פיננסים. לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותף בחברת CofaceBdi, "חברות הנדל"ן נהנו בשנים האחרונות מהכנסות גבוהות כתוצאה מביקושים גבוהים לדירות מגורים והמשך עליית מחירי הדירות. אולם, השנה הן מתמודדות עם מספר אתגרים לאור מאמצי הממשלה להוריד את מחירי הדירות".

לדבריה, "תכנית מחיר למשתכן שמטרתה להוזיל את מחירי הדירות לזוגות צעירים וחסרי דירה יצרה מצב שהמדינה אינה משווקת קרקעות לצורך בניית פרויקטים לקהל הרחב. חברות בנייה רבות, ובעיקר הגדולות בהן שבחרו שלא להתמודד במכרזים מחשש לרווחיות נמוכה, עלולות להגיע למצב של מחסור בקרקעות זמינות לבנייה עתידית מה שעלול לצמצם את פעילותן בשנים הבאות". ינאי ציינה כי הציפייה לפרויקטים נוספים במסגרת תכנית מחיר למשתכן, לצד פעילות נוספת של הממשלה בתחום מיסוי המשקיעים, צפויים לגרום להאטה בביקושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully