וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: כ-50% מהמגרשים במכרזים האחרונים נכשלו

16.8.2016 / 13:51

המדינה קיוותה לשווק 903 דירות מוזלות בבית שמש ובראשון לציון, אך כמעט במחצית מהמגרשים לא הוגשו כלל הצעות – והמכרזים נכשלו. פחות מ-500 דירות מוזלות יצאו לדרך - מרביתן בראשל"צ וחלקן הקטן בבית שמש

לשכת העיתונות הממשלתית

המהלך הממשלתי העיקרי לפתרון בעיית הדיור, לא נותן את אותותיו מבחינת המחירים בשוק הנדל"ן וגם לא תמיד זוכה להיענות מצד היזמים בשוק. תוכנית מחיר למשתכן מתרחבת כעת עם 495 דירות מוזלות שייבנו במסגרת המהלך הממשלתי בראשון לציון ובבית שמש. ואולם על פי המכרזים הללו, 408 דירות נוספות שאותן קיוותה המדינה לשווק במהלך הנוכחי בבית שמש – לא ייצאו לדרך משום שלא הוגשו הצעות למגרשים אלו במכרזים.

לקריאה נוספת:
אף אחד לא קנה "איכשהו" 3 דירות – אלה אנשים אמידים
גרים בדירה שכורה? תתחילו לדאוג
"המדינה דוחפת אותי לעשות קומבינה על הדירה השלישית"

על פי ההצעות שכן הוגשו וזכו לבסוף, מחירה של דירת 80 מ"ר (הכוללת מרפסת חניה ומחסן) בראשל"צ יעמוד על כ-1,146,752 שקל; ואילו מחירה של דירה דומה בבית שמש יעמוד על כ-802,455 שקל. עוד עולה מהמכרזים כי מחיר דירת 100 מ"ר (הכוללת מרפסת חניה ומחסן) בראשל"צ יעמוד על כ-1,403,871 שקל ומחירה של דירה דומה בבית שמש יעמוד על כ-982,377 שקל.

במהלך הנוכחי שווקו מרבית היחידות בראשון לציון – שם הוגשו 8 הצעות להקמתן של 377 דירות. השכונה ששווקה היא שכונה חדשה במערב ראשון לציון ששטחה כ-185 דונם ומהווה השלמה עד כביש 4 לשכונה הקיימת. תכנון השכונה בוצע על ידי עיריית ראשון לציון והיא כלולה במסגרת הסכם הגג עם המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
הגרלת מחיר למשתכן בעפולה בתחילת השנה/שלומי גבאי

בבית שמש לעומת זאת שווקו רק 118 דירות בשכונת ד1 הממוקמת בדרום מערב העיר. לארבעה מגרשים לא הוגשו כלל הצעות. במגרש הראשון מתוכננות 126 דירות, לשני 89 דירות, לשלישי 48 דירות ובמגרש הרביעי ניתן לבנות 145 יחידות דיור – בכל המגרשים הללו כאמור אין זוכים שכן לא הוגשו כלל הצעות מצד יזמים או קבלנים.

השכונה גובלת עם כביש 375 מדרום וכביש 38 ממערב ובעתיד תיבנה בה כניסה דרומית חדשה לעיר, מכביש 5 המוביל דרומה. על הציר הראשי של השכונה, בחזיתות קומת הקרקע של המבנים, מתוכננים שטחי מסחר ותעסוקה לנוחיות התושבים. פארק גדול עם מתקני שעשועים לילדים יבנה במרכז השכונה ומגוון רחב של מוסדות ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully