וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרים: מחירי הדירות בתל אביב זינקו ב-13% בשנה

16.8.2016 / 10:35

מגמת העלייה במחירי הדיור ברחבי הארץ לא עוצרת. על פי סקירת השמאי הממשלתי עלו המחירים ב-2.5% ברבעון החולף וב-8% במהלך השנה האחרונה. בתל אביב ובאשקלון בלט הזינוק במיוחד

צילום: יוני ריקנר ובני בן סימון, עריכה: מתן חדד

בוידאו: ראיון עם שר האוצר משה כחלון, בין היתר על מחירי הדירות

מאמצי הממשלה לצנן את שוק הדיור ממשיכים להיכשל: רק ברבעון האחרון רשם שוק הדיור בישראל עלייה של 2.5% במחירי הדירות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של השמאי הממשלתי הראשי. הסקירה בודקת את מחירי דירות מגורים בנות 4 חדרים בערים הגדולות. הסקירה נערכה ב- 16 ערים מרכזיות ומתייחסת לרבעון השני של שנת 2016.

אולם לצד הנתונים המדאיגים בנוגע לרבעון החולף, נראה כי במבט שנתי מדובר בזינוק דרמטי במחירי הדירות בישראל - זינוק שעל פי נתוני השמאי עומד על כ-8% בממוצע, בהשוואה לרבעון השני של שנת 2015.

על פי הסקירה, השינוי המשמעותי ביותר בהשוואה לרבעון הקודם נרשם בערים רמלה, כפר סבא ואשדוד, שם זינקו המחירים ב-5% בהשוואה לרבעון הקודם. עם זאת, גם בערים תל אביב, אילת ואשקלון נרשם זינוק של כ-4% במחירים ברבעון האחרון בלבד. מדובר בעליית מחירים משמעותית עבור רבעון בודד. חיפה ורחובות רשמו 0% עלייה במחירים לעומת הרבעון הקודם, ואילו בשאר הערים שנסקרו, העלייה הממוצעת נעה בין 2%-3% - בהם מודיעין, נתניה והרצליה.

עם זאת, השינויים הדרמטיים שעולים מן הסקירה מיוחסים לזינוק במחירי הדירות בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. כך למשל, מסקירת השמאי הממשלתי עולה כי מחירי הדירות בתל אביב ובאשקלון זינקו בהשוואה לשנה שעברה בכ-13%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בירושלים דווקא נרשמה ירידה

הזינוק בהשוואה לשנה שעברה נרשם בכל הערים הגדולות למעט ירושלים – שם דווקא נרשמה ירידה של 3% במחירי הרבעון הנוכחי בהשוואה למחירי הרבעון המקביל אשתקד. בשאר הערים הגדולות בישראל נרשמה עלייה משמעותית במחירי הדיור: באילת ובכפר סבא זינקו המחירים בשנה החולפת בכ-8%, בערים אשדוד, פתח תקווה ורחובות המחירים זינקו ב-7% בשנה זו ואילו בבאר שבע, נתניה וראשון לציון המחירים רשמו זינוק של 9% במהלך שנה זו. המחירים זינקו בשיעורים גבוהים אף יותר בערים רמלה, מודיעין והרצליה – שם נמצאה התייקרות של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במספר ערים בודדות נרשמה עלייה שנתית מתונה יותר, כך למשל בעיר חיפה – שם המחירים עלו בשיעור של 3% "בלבד" ובעיר חולון, שבה נרשמה התייקרות של 6%.

השמאי הממשלתי הראשי מציין כי ברבעון הנסקר (אפריל - יוני 2016) טרם באו לידי ביטוי השפעות תכנית "מחיר למשתכן". בין היתר, משום העובדה שכמות קטנה של דירות הגיעה עד כה אל הצרכן הסופי, וכן בשל מיעוט פרויקטים מסוג זה בערים הכלולות בסקירה.

בסקירה נכתב כי "מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון הנסקר בטווח שיעורים הדומה לאלו שנצפו בשנה החולפת. השפעות תכנית מחיר למשתכן טרם באו לידי ביטוי ברבעון הנסקר בערים שנצפו. בין היתר משום העובדה שכמות קטנה יחסית של דירות הגיעה עד כה אל הצרכן הסופי וכן בשל מיעוט פרויקטים מסוג זה בערים הנסקרות". עוד עולה מהסקירה כי מלאי הדירות החדשות הבלתי מכורות נכון לחודש מרץ 2016, עומד על כ-28,000 יח"ד, עליה קלה ביחס למלאי ברבעון הקודם. בחודש יוני 2016 היקף המשכנתאות שנטל הציבור עמד על כ-5.6 מיליארד שקל, גבוה במעט מהממוצע בשנה האחרונה וזאת למרות עליה בשיעורי הריבית למשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully