וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לו לייק: עמוד הפייסבוק שרוצה להחזיר את המחאה

15.8.2016 / 11:31

עמוד הפייסבוק הפופולרי "מחאת הדיור – יחד נוריד את מחירי הדיור", תפס תאוצה ומקווה לפרוץ את גבולות הרשת החברתית – ולהגיע לרחובות. לקראת ההפגנה הראשונה שתתארגן השבוע בתל אביב הם אומרים: "הגיע הזמן לשנות תודעה - מחירי הנדל"ן יכולים לרדת"

ספק 500

כחמש שנים לאחר המחאה החברתית שפרצה לא מעט בשל מחירי הדיור, משבר הדיור בישראל עודנו בשיאו. השבוע ינסו פעילים חברתיים להחזיר אלפים לרחובות. עמוד פייסבוק "המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור", שהצליח לגייס עד היום כ-23 אלף גולשים, פועל בחודשים האחרונים בניסיון לעורר מחאה חברתית למצבם של הזוגות הצעירים ושל שוכרי הדירות – והשבוע צפויה להתקיים לראשונה הפגנה, שמטרתה להוציא את המאבק מן הרשתות החברתיות לרחובות.

ההפגנה, שצפויה להתקיים בחמישי הקרוב בכיכר רבין בתל אביב, צפויה להערכת מארגני האירוע להביא אלפי משתתפים, ואם לשפוט על פי ההיענות בעמוד הפייסבוק כ-5,000 בני אדם אישרו את הגעתם לאירוע. עד לנקודה זו חולקו להערכתם כ-60,000 פליירים, לצד אלפי שלטים שנתלו ברחבי הארץ וגם עמותה שנפתחה לצורך גיוס תרומות, שמטרתה לסייע במימון ההפגנה בשלב זה. פעילי המאבק החדש פעלו לאחרונה גם במסגרת פרויקט הדסטרט שגייס עד כה כ-60% מהסכום הדרוש להפגנה (כ-30 אלף שקלים).

מארגני האירוע מקווים כי בפועל יגיעו משתתפים בכמות כפולה מזו שאושרה בעמוד הפייסבוק ומציינים כי "המטרה שלנו היא בראש ובראשונה לשנות תודעה בציבור, לשנות דיסקט, להגיד לציבור שיש כאן פרנויה לאומית – מחירי הנדל"ן יכולים לרדת והם ירדו בעבר, ואין סיבה שהם לא יירדו גם בעתיד. מספרים לציבור שהמחירים לא יירדו – וזה שקר מוחלט. אין לנו כוונה לדבר עם פוליטיקאים ישירות, כי זה מאפשר להם לנהל את הדיאלוג על מי מנוחות. נתניהו לא מדבר על מחירי הדיור מילה כבר שנה וחצי – ובוחר להעלות פוסטים מסיורים שלו באפריקה. זה מחדל לאומי".

המתווה שמוצע בין השאר על ידי מארגני האירוע מתייחס להטלת מס מדורג על הכנסות משכירות כבר מהשקל הראשון כך שכל מדרגה חדשה תחול גם היא החל מהשקל הראשון. "בצורה כזאת אם בעל הדירה יגלגל את המס לשוכר זה יעלה לו את המס, וככל שיעלה יותר את שכר הדירה הוא ירוויח פחות לכיסו, מהלך שגם יוזיל את שוק השכירות וגם את שוק הקניה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

זהות המארגן עמומה

מארגני המחאה מציינים כי יש להם ביקורת חריפה על תכנית מחיר למשתכן, שמובילה הממשלה ואומרים כי "המדינה מכרה לנו שנים קרקעות במחיר גניבה ועכשיו היא מנהלת הגרלות – למי יוותרו על הגניבה הזו?. המטרה שלנו היא להפעיל לחץ ממוקד - או תמיכה ממוקדת - בפוליטיקאים בנושא הדיור".

מארגני המחאה תומכים בהחלת מס מדורג על הכנסות משכר דירה – באופן שייאלץ את בעלי הנכסים להוריד את שכר הדירה עד לתקרת המס.

עם זאת, נכון להיום, זהותו של מארגן האירוע ויוזם דף הפייסבוק נותרת עמומה. במטה הפעילים של המאבק המתחדש, ציינו כי אינם יודעים את זהותו של המארגן וכי הדבר נשמר בסוד על מנת למנוע הפעלת לחצים שינסו לטרפד את קיום ההפגנה. בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר מארגן המחאה כי "אני שומר על עמימות, גם כדי שלא יופעלו עליי לחצים – מה שעשוי להזיק לניהול המחאה. בנוסף, גם אנשים מתוך המחאה עשויים למשוך את המחאה לכיוונים שונים, ובאופן הזה המחאה תתמסמס – והעמימות הזו מאפשרת לי להיות ממוקד באופן שבו זה מתקדם".

בכל הנוגע לארגון המחאה, מספר יוזם האירוע כי "לא מדובר רק בדף פייסבוק. יש לנו פעילות מאוד ענפה, עם מאות אנשים שפעילים בקבוצת וואטסאפ – ורבים מהם פעילים: אם זה בתחום השיווק, תחום הפרסום, בחזית המשפטית, בפעילות השטח, בגיוס אנשים, בצילום, יש הרבה מאוד פעילויות שמניעות יחד את היוזמה הזו. יש פה מערך שלם. כאן המפתחות אצלי, אני מנהל את דף הפייסבוק ומונע מהרבה מאוד נושאים אחרים – כמו יוקר מחיה למשל - לתפוס את סדר היום. זה לא רק כלקח מהמחאה החברתית, זה עניין של הגיון בסיסי – ערבוב של נושאים רבים מחליש את המסר והמאבק. אני רוצה שיזדהו איתי ולא יקטלגו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully