וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממוסכים למגורים: הכירו את שכונת מונטיפיורי בתל אביב

השכונה הוותיקה שנבנתה כאזור מוסכים ותעשייה זעירה משנה פניה בשנים האחרונות והופכת לאלטרנטיבה מעניינת עבור תל אביבים המחפשים מגורים במחיר שפוי יחסית. ניתוח מיוחד של אתר מדלן עבור וואלה נדל"ן מציג מה מתוכנן בשכונה, מה מצב התחבורה והחינוך והם מחירי הדירות

מערכת וואלה!

שכונת מונטיפיורי, שנוסדה בשנות ה-20 וסופחה לתל-אביב בשנת 1943 כללה עד לפני מספר שנים מוסכים רבים ותעשיה זעירה – אולם החל משנות ה-90 ועד היום עוברת השכונה מתיחת פנים והופכת לאזור נחשק למגורים. מונטיפיורי הופכת בשנים האחרונות לאלטרנטיבה עבור תל אביבים המחפשים מגורים זולים יחסית. בתחילה משכה השכונה בעיקר אמנים, מוזיקאים ורווקים, ואחריהם החלו להתמקם בשכונה גם זוגות צעירים. ניתוח מיוחד של אתר מדלן עבור וואלה נדל"ן מציג מה מתוכנן בשכונה.

השכונה מרווחת באופן יחסי ומאופיינת בבנייה מעורבת של בניינים חדשים לצד ישנים בני 2-9 קומות. קיימים מעט מבנים צמודי קרקע עוד מימיה הראשונים של השכונה. השכונה ממוקמת בחלקה המזרחי של מרכז העיר, משלבת עסקים ומגורים ועל כן הומה יחסית בשעות היום. בשעות הערב לעומת זאת השכונה שקטה והיצע אפשרויות הבילוי מוגבל. אזורי המגורים של השכונה מרוכזים סביב שדרות יהודית בצפון השכונה, כאשר החלק הדרומי של השכונה הוא עדיין בעל אופי תעשייתי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה מתוכנן?

• תחנת יהודית – תחנת יהודית ממוקמת על דרך בגין, בין שדרות יהודית ורחוב החשמונאים. מדובר באחת מעשר התחנות התת-קרקעיות לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב. הקו האדום מתוכנן להתחיל לפעול באופן סדיר באוקטובר 2021. עבודות הרכבת הקלה עלולים ליצור עומסי תנועה כבדים בשנים הקרובות, אולם לאחר שיסתיימו, תושבי השכונה צפויים ליהנות משדרוג ביכולת ההתניידות שלהם - מרחק הליכה קצר מתחנת רכבת ישראל, מהרכבת הקלה וממחלף השלום המוביל לאיילון.

• גשר יהודית – בשנה הקרובה אמורה להתחיל בנייה של "גשר יהודית", גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד (ללא מכוניות) שיחבר בין שתי גדות האיילון. בצד המערבי, הגשר יהווה המשך של שד' יהודית, הרחוב הראשי של אזור המגורים של שכונת מונטיפיורי. במזרח, הוא יתחבר לאזור המשרדים המתחדש של ביצרון ולשכונת המגורים הסמוכה.

• בניית רבי קומות בחלק הצפוני – עיריית תל אביב מקדמת תכנית חדשה לבניית רבי קומות בחלק הצפוני של שכונת מונטיפיורי (מול מגדלי עזריאלי). התוכנית כוללת הריסה של המבנים הקיימים במתחם "שפע טל" לטובת בנייה של מספר מגדלים בני 44 קומות כל אחד. המתחם החדש צפוי להכיל שטחי משרדים נרחבים, שטחי מסחר ועד 800 דירות, כאשר מחציתן יוקצו לדיור בר-השגה או השכרה ארוכת-טווח. התוכנית טרם אושרה סופית ולא נקבע לו"ז לבנייה, אך במידה והפרויקט ייצא לפועל הוא צפוי להשפיע רבות על אופי השכונה.

שכונת מונטיפיורי בתל אביב. ראובן קסטרו
שילוב של בנייה חדשה וישנה/ראובן קסטרו

תחבורה

• תושבי השכונה נהנים ממרחק הליכה מתחנת השלום, סמיכות למחלף השלום ובעתיד גם לתחנת הרכבת הקלה.

• שכונת מונטיפיורי ממוקמת קרוב למרכז רוטשילד, במרחק של כ-10 דקות ברכב בשעות העומס, וכ-15 דקות הליכה.

• תחנת הרכבת הקלה שמתוכננת לקום ביציאה מהשכונה, תהיה במרחק של כ-5 דקות הליכה ממרכז השכונה.

חינוך

• בתחום השכונה ישנו בית ספר אחד המיועד לאוכלוסייה החרדית. במרחק הליכה מהשכונה נמצא בי"ס עירוני א' לאומניות (חטיבת ביניים ותיכון), מהנחשבים בעיר. כדאי לציין כי בית הספר דורג במדד מדלן לחינוך ל- 2015 בציון 97, כאשר הממוצע העירוני בתל אביב עומד על 69.

• במרחק הליכה נמצא בית הספר היסודי היובל, שדורג במדד מדלן לחינוך ל- 2015 בציון 57.

מחירים

• מרבית העסקות בשכונה הן עבור דירות 3 חדרים. דירת 3 חדרים יד שנייה תעלה בממוצע כ- 2,070,000, מחיר שמגלם עלות של כ- 31,500 למ"ר.

כדאי לדעת

• למעט גינת משחקים אחת, אין שטחים ירוקים בשכונה. עם זאת, במרחק הליכה קצר ניתן להגיע למתחם שרונה, בו ניתן למצוא רחבות ומדשאות, גני משחקים ובריכות נוי, וכמו כן לפארק קריית ספר, הכולל מתקני שעשועים, מזרקות, בריכות נוי ומדשאות.

• היציאה מהשכונה כרוכה בחציית כביש ראשי ולא נעים.


• מדיניות של עיריית תל אביב מאפשרת למקומות הבילוי שנמצאים בחלק הדרומי (מדרום לרחוב ישראל ב"ק) של השכונה לפעול עד אור הבוקר. בחלק הצפוני, לעומת זאת, מותר לבתי הקפה והמסעדות לפעול רק עד חצות. מי ששוקל לקנות או לשכור נכס בחלק הדרומי של השכונה, כדאי שייקח בחשבון שהוא עשוי לסבול ממפגעי רעש גם בשעות הקטנות של הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully