וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: מבנה הסינרמה נהרס לטובת שלושה מגדלים חדשים

11.8.2016 / 10:48

הריסתו של מבנה הסינרמה המיתולוגי של תל אביב החלה הבוקר, לטובת הקמת שלושה מגדלי משרדים חדשים באזור. המבנה, שהקמתו החלה בשנת 1960, היה אולם הקולנוע היחיד בישראל שהקרין סרטים בשיטת הסינרמה, אך בשנים האחרונות עמד נטוש עקב תכניות העירייה לפנותו

ניב אהרונסון

הנוף התל אביבי נפרד הבוקר ממבנה הסינרמה המיתולוגי בצומת הרחובות יגאל אלון ויצחק שדה לטובת פרויקט נדל"ני: כחמש שנים לאחר שאושרה התוכנית החדשה שמקדמת עיריית תל אביב במקום, החלו הבוקר עבודות ההריסה של המבנה והן צפויות להימשך כחודש. העבודות כוללות את פירוק האסבסט מן המבנה הקיים, הריסת המבנה והכשרת השטח כחניון ציבורי בן כ-250 מקומות אשר יופעל על ידי חברת אחוזות החוף, עד להתחלת הבניה במקום.

הריסת הסינרמה 11.8.2016. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
מבנה הסינרמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

הריסת המבנה לא מבוצעת באמצעות פיצוץ, בשל האזבסט בבניין, ובעירייה הבהירו כי במטרה לשמור על בריאות הציבור באזור הריסת הסינרמה מבוצעת באופן איטי ומפוקח.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בניין הסינרמה נכלל במתחם בבעלות עיריית תל אביב-יפו בשטח של כ-30 דונם הממוקם בין כביש איילון לרחוב יגאל אלון, מצפון ומדרום לרחוב יצחק שדה. התכנית המאושרת למתחם, אותה קידמה העירייה, מאפשרת הקמת שלושה מגדלים בגובה של עד 40 קומות לשימושי תעסוקה, משרדים, מגורים, מסחר ושטחי ציבור וכן מבני ציבור – ועל פי מטרותיה הרשמיות, אמורה התוכנית החדשה לחזק את אופיו התעסוקתי של האזור, הממוקם בתחום אזור המע"ר (מרכז העסקים הראשי) המטרופוליני המשתרע לאורך נתיבי איילון.

הריסת הסינרמה 11.8.2016. יעל דראל, מערכת וואלה! NEWS
מבנה הסינרמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל דראל

מבנה הסינרמה התל אביבי הוקם בשנת 1960, אך בשל בעיות תקציביות, עבודות הקמתו הופסקו למשך מספר שנים ולבסוף הושלמה בנייתו רק כ-6 שנים לאחר מכן. ייעודו המקורי של הבניין היה להוות משכן לקבוצת הזירהטרון, שהופיעה עד אותה עת באוהל קרקס ברמת גן – מה שהעניק את ההשראה לצורת המבנה. עם השלמתו, נחנך במקום אולם קולנוע להקרנת סרטים בשיטת "סינרמה" - שיטת הקרנה באמצעות מסך קעור ושלושה מקרנים – ובאותה עת מבנה הסינרמה היה אולם הקולנוע היחיד בישראל שהקרין סרטים בשיטה זו.

עם זאת, ב-1971 נסגר אולם הקולנוע ובמשך כ-15 שנים ננטש עד לפתיחת מועדון הסינרמה במקום במחצית שנות השמונים. בהמשך שימש המקום גם כתיאטרון, מרכז כנסים ואולפן טלוויזיה, שבו התקיימו מופעים רבים. בשנים האחרונות עומד המבנה ללא שימוש.

עדכון ראשון: 8:38

  • עוד באותו נושא:
  • הסינרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully